Gå til innhold

Infotråd: Olympus E3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forresten, noen bilder @ 3200 ISO.

 

Ikke alt for ille, må jeg si.

Dette lover virkelig godt. Kanskje E-3 blir den store høydaren for 2007? Jeg synes faktisk at det begynner å ligne på den mest interessante nyheten ved siden av Nikon D3, etter hvert. Ikke bare er den mest etterlengtet av sine potensielle kjøpere, men disse bildene kan tyde på at den lever opp til alle forventningene vi har hatt om forbedringer i forhold til tidligere generasjoner.

Lenke til kommentar
Forresten, noen bilder @ 3200 ISO.

Ikke alt for ille, må jeg si.

Ser bra ut dette her. Men disse bildene er såvidt jeg kan forstå resamplet ned til web-størrelse. Og da forsvinner som kjent endel støy... Vi får se hvordan det blir i en 100% crop i en annen test :)

Postet en link i et inlegg på side 7..., men kan jo poste igjen;

 

E-3, ISO-3200 Fotograf: ikke meg:

http://213.239.174.194/pixelmania.nl/Testb...ew/PB052114.JPG

Endret av kiskogl
Lenke til kommentar
Forresten, noen bilder @ 3200 ISO.

 

Ikke alt for ille, må jeg si.

Dette lover virkelig godt. Kanskje E-3 blir den store høydaren for 2007? Jeg synes faktisk at det begynner å ligne på den mest interessante nyheten ved siden av Nikon D3, etter hvert. Ikke bare er den mest etterlengtet av sine potensielle kjøpere, men disse bildene kan tyde på at den lever opp til alle forventningene vi har hatt om forbedringer i forhold til tidligere generasjoner.

Jo, men D300 imponerer meg egentllig mer. Selv om E-3 er god på høy ISO, er D300 enda mer imponerende. Sykt lavt støynivå på 3200 ISO. Men det er jo også dyrere og har en litt større sensor. :p

 

Forresten, noen bilder @ 3200 ISO.

 

Ikke alt for ille, må jeg si.

 

Ser bra ut dette her. Men disse bildene er såvidt jeg kan forstå resamplet ned til web-størrelse. Og da forsvinner som kjent endel støy... Vi får se hvordan det blir i en 100% crop i en annen test :)

Har sett en del originalbilder, og de imponerer like mye. Se ellers kiskogls bilde.

 

Forresten, noen bilder @ 3200 ISO.

Ikke alt for ille, må jeg si.

Ser bra ut dette her. Men disse bildene er såvidt jeg kan forstå resamplet ned til web-størrelse. Og da forsvinner som kjent endel støy... Vi får se hvordan det blir i en 100% crop i en annen test :)

Postet en link i et inlegg på side 7..., men kan jo poste igjen;

 

E-3, ISO-3200 Fotograf: ikke meg:

http://213.239.174.194/pixelmania.nl/Testb...ew/PB052114.JPG

Jepp, ganske deilig det bildet. Jeg får bare mer og mer lyst på et E3.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at E-3 imponerer på støy i forhold til D300, men man se det i forhold til forventningene. Jeg har forventet egenskaper som var mer som det som anses for å være gode egenskaper i dag, og det virker det som om de har klart. Da blir dette isolert sett en av de to mest interessante nyhetene i år for meg. Endelig kommer Nikon med fullformat, og Olympus har endelig laget en entusiastmodell til Fourthirds som jeg kunne tenkt meg å kjøpe selv. Alt i alt synes jeg at E-3 virker mer spennende enn D300 ut fra de vi vet i dag.

Lenke til kommentar

Enig med deg PM. D300 har nok bedre støy egenskaper, og jeg ser på D300 som et flott kamera og konkurrent til E-3. Valget mellom D300 og E-3avgjøres da av utstyr en har fra før og hvilke funksjoner det tilbyr. Jeg har 4/3 optikk fra før og har lyst på stabilisator og en del andre funksjoner som E-3 tilbyr, derfor blir det E-3 på meg :)

Endret av kiskogl
Lenke til kommentar
Jeg mener ikke at E-3 imponerer på støy i forhold til D300, men man se det i forhold til forventningene. Jeg har forventet egenskaper som var mer som det som anses for å være gode egenskaper i dag, og det virker det som om de har klart. Da blir dette isolert sett en av de to mest interessante nyhetene i år for meg. Endelig kommer Nikon med fullformat, og Olympus har endelig laget en entusiastmodell til Fourthirds som jeg kunne tenkt meg å kjøpe selv. Alt i alt synes jeg at E-3 virker mer spennende enn D300 ut fra de vi vet i dag.

Der må jeg si meg enig med deg. E-3 er nok høstens store overaskelse. Ettersom jeg ikke har fullformatets sjel i min ryggmarg (i motseting til deg, PMnormal), så er jeg veldig positiv til E3. Jeg vet at jeg skal bytte kamera til sommeren; og slik det ser ut i idag, så ligger E-3 høyt på lista. Selvfølgelig, når jeg faktiskt har pengene i lomma, så kan det hende at det blir noe annet; det er tross alt over et halvt år til.

 

Tom

 

Edit: små tyrkleifer

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Ser ikke ut som kampanjen med ryggsekk og grep kommer til å koste Olympus mer enn et par tusen kroner, ettersom det ikke er noen kameraer på markedet.

 

 

Hehe, nei det er jo en måte å ordne det på. Regner med at de utvider fristen dersom dette er et problem. En annen og større webshop sa at Oly fremdeles holder på November for 1. ladning.

 

Goffen

Lenke til kommentar

50 bilder fra E-3 er nå tilgjengelige i Akams galleri. Alle bildene er fra Firmware 0.9 og er tweaket i Lightroom v1.3. Artikkel kommer på Akam over helgen.

 

Hva støydebatten angår så er kanskje dette bildet mest interessant. 3200 ISO, men i fullt solskinn. Det er MYE mer støy i de mørke områdene (nederst på objektivet, f.eks) på JPG-filen som kom rett fra kamera, så dette kameraet ser virkelig ut til å ha noe å hente på RAW+etterbehandling hva angår støy.

 

JPG-bildet ligger hjemme, men jeg skal laste det opp i løpet av helgen.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...