goffen Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Det ser og ut til å faktisk være mulig å fokusere manuellt med f1.2 linser. Det har jeg aldri klart på noen andre Oly'er. Så her er det tydeligvis mer samsvar mellom det som mattskiven og sensoren ser. Har du en f/1,2 linse? OM 55mm f/1,2 kanskje? Nei det er en Porst 55mm f1.2 i PK fatning. Går på Oly med el-cheapo e-bay Kina adaptere. Goffen Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Aiaiai! For et deilig kamera! Batteri står til lading, så nå bare nyter jeg bare kroppen Søkeren er fantastisk! Skal snart ut for å teste kamera på konsert, så får jeg se om jeg får tid til å legge ut bilde® senere Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Beklager, men, jeg vil ha! Kremt, beklager. Alle opplever ISO-ytelsen som ypperlig? Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Da har jeg det i hus!!! Ah så deilig!! Bruker 14-54 og fokus er lynkjapp! Et herlig kamera! VF er stor og jeg har i tillegg satt på 1,2x forstørrer (ME-1 tror jeg den heter) Ahh..., livet er herlig! Henta det for halvannen time siden. Er på jobb nå, så noe voldsom utprøving blir det ikke, men jeg kan sitte å klappe på det og nyte synet Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Gratulerer! En smule misunnelig nå, merker jeg.. (Og husk å oppdatere signaturen din) Lenke til kommentar
sarc Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Denne tråden er i ferd med å utarte til uutholdelig lesing! Fotovideo har forresten E-3 på lager. edit: uutholdelig, ikkje utholdelig... Endret 12. desember 2007 av sarc Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Da har jeg det i hus!!! Ah så deilig!! Med tanke på hvor bra bildet ditt til "uke 50mm" var i går, så er jeg nesten litt redd for hvor bra det må bli i dag, med så supert kamera! Gratulerer. Lenke til kommentar
goffen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 En eller annen var litt bekymret for gratis grep/sekk. Her kom i allefall utvidelsen av grepstilbudet: http://www.digit.no/wip4/olympus_norge_utv...d.epl?id=153752 M.v.h. Goffen Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Da har jeg det i hus!!! Ah så deilig!! Med tanke på hvor bra bildet ditt til "uke 50mm" var i går, så er jeg nesten litt redd for hvor bra det må bli i dag, med så supert kamera! Gratulerer. Takk!! ..., men det er tross alt litt mannen bak kamera som gjør mye av bildet... + en hel haug med flaks i mitt tilfelle Lenke til kommentar
kimare Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Da har jeg det i hus!!! Ah så deilig!! Bruker 14-54 og fokus er lynkjapp! Et herlig kamera! VF er stor og jeg har i tillegg satt på 1,2x forstørrer (ME-1 tror jeg den heter) Ahh..., livet er herlig! Henta det for halvannen time siden. Er på jobb nå, så noe voldsom utprøving blir det ikke, men jeg kan sitte å klappe på det og nyte synet Jeg får lure deg ut på en tur i Haugesund med det første. Kanskje i en mørk bakgate med noen av mine mer lugubre venner også Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Da har jeg det i hus!!! Ah så deilig!! Bruker 14-54 og fokus er lynkjapp! Et herlig kamera! VF er stor og jeg har i tillegg satt på 1,2x forstørrer (ME-1 tror jeg den heter) Ahh..., livet er herlig! Henta det for halvannen time siden. Er på jobb nå, så noe voldsom utprøving blir det ikke, men jeg kan sitte å klappe på det og nyte synet Jeg får lure deg ut på en tur i Haugesund med det første. Kanskje i en mørk bakgate med noen av mine mer lugubre venner også Trodde du siklet på en A700 - eller vurderer du systembytte du også ? Lenke til kommentar
kimare Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Trodde du siklet på en A700 - eller vurderer du systembytte du også ? Ville nok valgt en A700 framfor E-3 slik jeg ser det i dag, men hadde ikke sagt nei til en E-3 om den kom dalende ned i fanget. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Trodde du siklet på en A700 - eller vurderer du systembytte du også ? Ville nok valgt en A700 framfor E-3 slik jeg ser det i dag, men hadde ikke sagt nei til en E-3 om den kom dalende ned i fanget. Ja, du har jo en del kremoptikk, og da er det vel vanskeligere å bytte. Jeg kommer til å følge denne tråden nøye, samt prisutviklingen på E3 og 12-60mm frem til sommeren. Tom Lenke til kommentar
kimare Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Ja, du har jo en del kremoptikk, og da er det vel vanskeligere å bytte. Jeg kommer til å følge denne tråden nøye, samt prisutviklingen på E3 og 12-60mm frem til sommeren. Tom Tja optikken jeg sitter på er i grunn det minste problemet, jeg regner med jeg hadde klart å selge det uten å tape særlig dersom jeg ønsket det. Jeg er fornøyd med det systemet jeg er i dag, og jeg tror ikke jeg hadde klart å produsere bedre bilder i et annet system. mao tror jeg ikke gresset et så veldig mye grønnere på andre siden. Faktum er at 4 av dagens kameraprodusenter har nettopp kommet med svært attraktive kameraer i denne klassen, og det er lite i grunn lite som ser ut til å skille dem. Lenke til kommentar
WildEye Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Denne tråden er i ferd med å utarte til uutholdelig lesing! Fotovideo har forresten E-3 på lager. edit: uutholdelig, ikkje utholdelig... Ikke nålenger... Avbestilte nettopp på mpx.no etter at de i dag forlenget forventet leveringsdato med ennå en uke! Pengene går til FotoVideo i steden. Nå er det bare å vente til klokka blir "gå hjem fra jobb" og hente herligheten. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Da har jeg det i hus!!! Ah så deilig!! Med tanke på hvor bra bildet ditt til "uke 50mm" var i går, så er jeg nesten litt redd for hvor bra det må bli i dag, med så supert kamera! Gratulerer. Takk!! ..., men det er tross alt litt mannen bak kamera som gjør mye av bildet... + en hel haug med flaks i mitt tilfelle Flaks spiller inn, og tilfeldigheter. Ikke sånn å forstå at eksponering og komposisjon jevnt over gjøres best på måfå, men motivene, og de er uansett hvordan man ser det det viktigste, de er ofte veldig tilfeldige og avhengige av flaks, tenker jeg. Street photography er et eksempel på dette, kommer du ett sekund senere går du glipp av en perfekt scene. Flaks og uflaks går hånd i hånd. Men E-3 vil gi deg et par fordeler over E-500. Bedre ISO-ytelse, bildestabilisering, værtetning, hastighet og et par andre små forbedringer. Lenke til kommentar
WildEye Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 En eller annen var litt bekymret for gratis grep/sekk. Her kom i allefall utvidelsen av grepstilbudet: http://www.digit.no/wip4/olympus_norge_utv...d.epl?id=153752 M.v.h. Goffen Greit å vite... dog litt for sent for å roe nervene mine. De hadde nok ikke noe annet valg når kameraet er bortimot 1 mnd forsinket til Norge / Europa. Uansett strålende fornøyd med byggekvaliteten. Glemte batteriet(fra E-510) hjemme i dag, så får vente til senere i kveld med mer testing. Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg får lure deg ut på en tur i Haugesund med det første. Kanskje i en mørk bakgate med noen av mine mer lugubre venner også Jeg skal til Haugesund i julen, så jeg skal sørge for å holde meg unna bakgatene. Vil nødig gi slipp på E-3en min Lenke til kommentar
kimare Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Haugesund er en stor bakgate Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Haugesund er en stor bakgate Vær litt patriotisk da! My darling Haugesund... Jaja... Etter et par dagers bruk av E-3, er jeg ganske så forelska ihvertfall! Søkeren er nydelig. Jeg har satt på en 1,2x forstørrer, som kanskje egentlig er litt for liten for søkeren, men jeg synes det funker. Skjermen er bra. Vridbar løsning med live view er faktisk mer praktisk enn jeg hadde trodd på forhånd. Jeg har vent meg til å bruke søker, og liker dette, men pokker så praktisk det er å ha den skjermen tilgjengelig. f.eks i går, tok jeg et par bilder på Amanda Storsenter i Haugesund. Her kunne jeg stå litt mer anonymt ved å bruke skjermen. Tok noen bilder av taket uten å stå så en tulling. Morro! Støyegenskapene er gode! Nå er jeg ikke redd for å bruke ISO-1600 engang! Tidligere gikk jeg til nøds opp til 400...., 800 hvis det var krise, men nå får jeg faktisk gode resultater selv ved ISO-2000, og lurer litt på hvorfor de ikke har gjort tilgjengelig ISO-6400, for jeg tror det faktisk kunne gjort nytte for seg noen ganger. Grepet er godt og kameraet virker bunnsolid og litt tungt. Positivt; Stort og solid og stabilt. Negativt; Større og tyngre enn E-500 ... Jaja... Jeg kan vel ikke forvente egenskapene til E-3 av et kamera på størrelse med E-400-500..., selv om det er praktisk med små størrelser. Nå må jeg kjøpe meg ny bag... Autofokus er kjapp! Fungerer i ganske så dårlig lys og er kjappt med mitt 14-54mm objektiv. Meget godt fornøyd med hastigheten. Prøvde et kamera med det nye 12-60mm SWD objektivet og fikk bakoversveis. DET var kjapt det! Du rekker knapt å knipse før fokus er på plass!! ..., men jeg dropper 12-60. 14-54 er såpass fantastisk at jeg beholder det lenge. Fokuspunktene er fint spredd og valg av disse er litt anderledes enn på E-500 (selvfølgelig), men det venner jeg meg nok kjapt til. Mini-display oppå: Utrolig praktisk dette! Trodde ikke jeg skulle benytte det, men dette er flott! Spesielt med skjermen snudd innover og denslags. Kjekk å ha! Responstid: Kameraet er kjapt. Lett på avtrekkeren og gir meg all den kontroll jeg behøver egentlig. Lukkeren er kjapp og faktisk litt stillere enn på E-500. Ganske fin dempet lyd i lukkeren. Lurer på om jeg noen gang blir begrenset av raw-bufferet? + Solid og hurtig kamera. Masse nyttige funksjoner er det også! - Forelskelse gjør blind... Størrelse kanskje? ..., men ahhhhh..... så deilig! Endret 14. desember 2007 av kiskogl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå