Cell_v14 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hei! Siden vi ikke har full kontrol over alt utstyre vi har i bedriften så har jeg fått i oppgave å kartlegge alt av IT utstyr vi har her. Jeg har lett på internett etter forskjellige programvarer som passer mitt i blinken til akkurat dette men hakke vært så lett. Det man tenkte var å ha et fint program man kan skrive inn hvilken pc det er, hvor den er å hvilket serienummer osv osv. Dette gjelder også for andre itutstyr, så man får en hvis kontroll og oversikt. Har dere noen tips til hvilket program som kan passe til dette? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Kjenner ikke til noe selv, men du kan jo titte her? : http://sourceforge.net/search/?type_of_sea...sset+management Lenke til kommentar
enrg Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Regner med at det er snakk om Windows plattform? I så fall: For noe helt enkelt for å få samlet inn slik info, er WMI greit å bruke. Man kan f.eks bruke GPInventory (kan hentes herfra http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en ) eller ferdige script. Ellers finnes det større/dyrere/mer avanserte systemer som kan automatisere dette, og gi en mer helhetlig oversikt over maskiner og lisenser i bruk. Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Finnes det noe enkelt, billig verktøy (like greit UTEN discoveryfunksjon) man kan bruke til å holde orden på utstyr? (PC-er, 3g-kort, switcher, you name it) Helst databasebasert (mySQL/MSSQL) /greigutt Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Finnes det noe enkelt, billig verktøy (like greit UTEN discoveryfunksjon) man kan bruke til å holde orden på utstyr? (PC-er, 3g-kort, switcher, you name it) Helst databasebasert (mySQL/MSSQL) /greigutt Akkurat noe i den duren jeg også leter etter. Har surret lenge i sourceforge for å finne men har ikke lykkes. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Har funnet noe perfekt! Programmet heter GLPI og kjører over webserver. Genialt på alle mulige måter. Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Så bra. Hvor finner man dette? Pris? MSSQL? /greigutt Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Altiris har gode løsninger for Asset management, om du har penger å bruke. Altiris kan forøvrig bygges ut i mange forskjellige retninger og gjøre en Admins dag svært behagelig. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) GLPI er fullstendig Opensource.. gratis med andre ord x).. Bare søk opp så finner dere siden demmen. Endret 25. oktober 2007 av Cell_v14 Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 http://www.glpi-project.org ? Kjører du det på en linuxmaskin? Distro? /greigutt Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Kjører det med XAMPP intil videre for å finne ut hvordan ting fungerer. Å ja det er MYSQL database^^ Endret 26. oktober 2007 av Cell_v14 Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 XAMPP for windows da eller? Jeg får se om jeg får satt opp en test på dette på mandag, tusen takk for tips. /greigutt Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Kjørt opp xampp og glpi jeg også nå, men får da pokkern ikke lagt til nye tiper asset. Står i manualen at det skal ligge under administration -> confguration, men den muligheten har jeg ikke...... Har du? /greigutt Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei igjen, føler meg temmelig dust nå, men jeg finner da ingen enkel måte å redigere dropdowns på, har kun funnet ut at jeg kan endre navnene i en tekstfil, men føler meg ikke trygg på at jeg ikke endrer for mye.... (Feks flere typer assets, som 3gkort osv). Har du funnet dette noe sted cell? I tillegg får jeg ikke endret felter på de assetene som er der, får du? /kløna Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Det er et annet program som heter SpiceWorks... det er steinrått.. rett å slett Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har testet det jeg også, men det er vel mer inventoryprogram? (Testa i 10 min) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå