South_Bridge Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Skal hjelpe en kompis her med PC-en hans, trodde det var en easy boot av os fiks men problemet er at skjermen blir inaktiv etter boot. Fra steget hvor den sjekke hva den kan boote og faktisk boote opp OS virker som å gå i stå og PC-en bare står der. Forsøkte å reinstallere med windows cden, den oppdager cden gir meg beskjed om at hvis jeg vil boote den så må jeg trykke en tast. Gjør det, og får den skjermen før man får den all blue som leder installen til windows. Men jeg kommer ikke dit, skjermen blir inaktiv som ved booting av hdd og den står bare der... noen som har vært borti dette her? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Min bror har det samme problemet. Virker som at skjermen går i strømsparing under oppstart. Løste problemet ved å ta ut skjermkabelen fra skjermkortet og sette den inn i det integrerte skjermkortet.. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Prøv å reset CMOS. Altså ta ut batteriet på hovedkortet, og sett det inn igjen. Så prøv å start opp igjen. Har vært borti det noen ganger og mange av dem har endt med hovedkort i søppla Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Prøv å reset CMOS. Altså ta ut batteriet på hovedkortet, og sett det inn igjen. Så prøv å start opp igjen. Har vært borti det noen ganger og mange av dem har endt med hovedkort i søppla Hvis jeg resetter CMOS(tar ut batteriet), vil ikke da alle instillingene forsvinne eller blir det slik som da den var ny og kom fra butikken? Her kommer i hvert fall speccen på den: HK: MSI K8N Neo4-F CPU: AMD 64 Athlon RAM: Corsair Value pc3200 1gb(2x512) GFX: Gainward GF 6600GT Noe annet så bare spør... Om det er trygt og ikke for vanskelig å resette CMOS så gjør jeg det. Virker som om den går i dvale, etter boot så belyses skjermen med en svart bakgrunn men ingenting kommer opp. Ser ikke at dette HK har et integrert skjermkort, kun en COM port Endret 23. oktober 2007 av South_Bridge Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Neinei, resetting av CMOS bare nuller ut BIOS- og CMOS-instillingene, så all hardware leses inn på nytt etter standard innstillinger. Ingenting på Harddisken vil forandre seg btw: er fare for at hovedkortet ditt har tatt kvelden. om reset av cmos ikke hjelper, ville jeg prøvd et annet hovedkort. har skjedd meg endel ganger på eldre PC-er, men lenge siden heldigvis Endret 23. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Neinei, resetting av CMOS bare nuller ut BIOS- og CMOS-instillingene, så all hardware leses inn på nytt etter standard innstillinger. Ingenting på Harddisken vil forandre seg btw: er fare for at hovedkortet ditt har tatt kvelden. om reset av cmos ikke hjelper, ville jeg prøvd et annet hovedkort. har skjedd meg endel ganger på eldre PC-er, men lenge siden heldigvis Så jeg tar ut batteriet, venter 5 sec og putter det inn igjen? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Du kan jo også prøve med et annet skjermkort, for å se om det er skjermkortet som har problemer. Har du forresten sjekket at skjermkortet får nok power? Sitter det en ekstra power-plugg koblet til skjermkortet, eller får den alt gjennom PCIe-bussen? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Neinei, resetting av CMOS bare nuller ut BIOS- og CMOS-instillingene, så all hardware leses inn på nytt etter standard innstillinger. Ingenting på Harddisken vil forandre seg btw: er fare for at hovedkortet ditt har tatt kvelden. om reset av cmos ikke hjelper, ville jeg prøvd et annet hovedkort. har skjedd meg endel ganger på eldre PC-er, men lenge siden heldigvis Så jeg tar ut batteriet, venter 5 sec og putter det inn igjen? Slå av dataen, ta ut bateriet, la det være ute en stund (jeg pleier ca 30sek), sett det inn igjen, start opp maskina igjen Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Du kan jo også prøve med et annet skjermkort, for å se om det er skjermkortet som har problemer.Har du forresten sjekket at skjermkortet får nok power? Sitter det en ekstra power-plugg koblet til skjermkortet, eller får den alt gjennom PCIe-bussen? Dette skjermkortet har ikke noe ekstra inntak for strøm, så da må den nesten få alt gjennom slotten... prøver å resette CMOS... here goes nothing :!: Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Ingen endring etter å ha tatt inn og ut batteriet... Hva kan dette være? Litt vanskelig å få tak i et ekstra GFX kort for å teste det, men litt rart i det hele tatt får noe frem. Og alt virker som å funker til den skal boote HDD/CDROM. Ved cdrom starter den faktisk cden og som tidligere beksrevet får jeg den første "Kontrollerer maskinvareoppsett..." når man booter windows install cden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå