Gå til innhold

Playstation 2 registrer ikke PS2discen.

Floyd88

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg Gran Turismo 4 på fredag, men når jeg setter den inn i playstationen så kommer det bare opp en "disc read error" eller "please insert a PS2 format disc" melding, alle de andre spillene mine funker, så jeg lurer på om det er PS2en som begynner å bli ødelagt eller om det er noe galt med discen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte meg Gran Turismo 4 på fredag, men når jeg setter den inn i playstationen så kommer det bare opp en "disc read error" eller "please insert a PS2 format disc" melding, alle de andre spillene mine funker, så jeg lurer på om det er PS2en som begynner å bli ødelagt eller om det er noe galt med discen?

Du har vel kanskje en PS3 du kan teste discen på? Eller kanskje en kompis har det? :)

Lenke til kommentar

Det har hendt meg at discer rett fra butikken ikke har virket. Men da er det strent tatt bare å gå tilbake og kreve en ny. Men om du har mulighet til å teste på en annen PS2 eller PS3 først, er det jo kanskje lurt, sånn i tilfelle det skulle være maskineriet det er noe galt med.

Lenke til kommentar

Hei!!GT4 er et DUAL LAYER spill, og en del PS2 har problemer med disse.Spesielt de TYKkE gamle. Noen av de tykke gamle klarte nesten ikke å lese dual layer i det hele tatt når maskinen var ny.Derfor har mange spill produsenter droppet dual layer, men alikevel finnes det noen FÅ spill som er på dual layer.Disse er GT4GT3 (tror jeg)XENOSAGA EPiSODE 1+ noen få til. Lurer på om den MGS2 den derre packen hvor du kjøre skateboard med SNAKE.Tipper modellnummeret på maskinen din er SCPH-30004

Hei!!GT4 er et DUAL LAYER spill, og en del PS2 har problemer med disse.Spesielt de TYKkE gamle. Noen av de tykke gamle klarte nesten ikke å lese dual layer i det hele tatt når maskinen var ny.Derfor har mange spill produsenter droppet dual layer, men alikevel finnes det noen FÅ spill som er på dual layer.Disse er GT4GT3 (tror jeg)XENOSAGA EPiSODE 1+ noen få til. Lurer på om den MGS2 den derre packen hvor du kjøre skateboard med SNAKE.Tipper modellnummeret på maskinen din er SCPH-30004
Lenke til kommentar

Tror nok EssspeN har rett, siden resten av spillene dine virker.

Det skal ligge en liste et sted hvor det er mulig å sjekke om du har riktig serienummer på din ps2, men det virker som du er en av de uheldige og din ps2 ikke støtter Dual layer.

Men for all del test spillet hos en kompis, før du kvitter deg med det.

Lenke til kommentar

Har vært borti flere maskiner som ikke vil spille GT4 av en eller annen grund, disse maskinene har da tatt andre dual layer helt fint...

Har du en SCPH30004 maskin, så er det en av de første ps2 her i landet, så hvis du aldri har fått den skikkelig renset, så er det ikke rart at den sliter litt...

Send meg en pm, så finner vi en løsning på problemet ditt... også leverer du GT4 tilbake og får igjen pengene dine ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...