Gå til innhold

Kan lisens til egelsk utgave brukes på norsk utgave?

Anbefalte innlegg

Jeg har en gyldig Windows XP home edition lisens, som jeg tror er til en engelsk Win XP.

Er lisensen bundet til et konkret språk? Dvs. kan en nøkkel til engelsk Win XP home brukes på en norsk Win XP home?

Håper noen kan hjelpe med erfaring/tips.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en gyldig Windows XP home edition lisens, som jeg tror er til en engelsk Win XP.

Er lisensen bundet til et konkret språk? Dvs. kan en nøkkel til engelsk Win XP home brukes på en norsk Win XP home?

Håper noen kan hjelpe med erfaring/tips.

Kjører i dag en norsk win XP pro uten gyldig lisens, og vurderer å kjøre en lovlig versjon når jeg tross alt har en gyldig lisens ubrukt.

Mener MS sine OS lisenser er språkstyrt, men skal ikke sverge på det.

Lenke til kommentar

Som det blir nevnt over her, språk på lisens er uproblematisk hvis du velger norwegian i installasjonen på tastatur og OS - Så langt jeg har erfart med 2 finske + 2 russiske nøkler (lovlig på 10 maskiner), det har ikke vært problem.

Lenke til kommentar
Som det blir nevnt over her, språk på lisens er uproblematisk hvis du velger norwegian i installasjonen på tastatur og OS - Så langt jeg har erfart med 2 finske + 2 russiske nøkler (lovlig på 10 maskiner), det har ikke vært problem.

OK, høres positivt ut. Så da kan det gå å bruke min lisens på engelsk XP Home på en helnorsk XP home da.....

Regner med at det i det minste må være samme XP versjon. dvs. Home i dette tilfellet og ikke en norsk XP Pro?

At man kan endre "tastaturspråk" er en uvesentlig ting i sammenhengen her. En kan jo ikke endre språket på XP i noen innstallasjon.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...