Gå til innhold

Er dette kunst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De aktuelle fotografiene av Marianne Aulie er i hvert fall mye større kunst enn klovne-"maleriene" hennes.

Yes. Til og med kroppen til Aulie naturell er mer kunst enn de latterlige klovnebildene hennes, for for en rumpe hun har. Haba haba! Klovnebildene hennes hører til på et barnerom i en ramme fra Ikea, men jeg må dessverre innrømme at også de makkverkene er kunst. I min verden er alt som definerer seg selv som kunst nettopp kunst. Dessverre er det masse møkk som fremstilles som kunst, men det er ingen nyhet. Marcel Duchamps pissoir "Fontene" skapte furore allerede i 1917, og hans samtidige dadaister var ikke stort snauere. Man kan derfor trygt hevde at både frøken Aulies deilige rumpe og hennes grusomme klovnebilder er kunst. Stor kunst? Neppe. I alle fall ikke ikke i forhold til kunsten som er fra Guds side.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

:p

Er virkelig den rumpa så deilig?

Synes den ser ut som en slik ("vannskapt") utstillingdukke i plast jeg da...

men klart, utstillingsdukker kan også være kunst.

Da liker jeg faktisk klovnebildene hennes bedre, de ser mer ekte ut.

 

Noen sier kunst er noe som vekker følelser... gode eller dårlige, så da er jo begrepet vidt, individuelt og altomspennende.

Lenke til kommentar

Selv mener jeg kunst må kunne begrunnes ut fra motivet for å lage den. I dette tilfelle bør nok "kunsten" heller sees i et psykologisk perspektiv. Nemlig et menneskes unormale trang til oppmerksomhet. Hvis det da ikke bare dreier seg om vanlig "blotting", bare i en ny setting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...