Triplex987 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Har nettopp satt sammen min nye pc. Men, når jeg starter den, så kommer det bra opp "No signal detected" på skjermen :s Jeg vet at skjermen funker, siden jeg bruker den på denne PC-en nå. Alle viftene kjører (cpu, skjermkort og strømforsyning), så PC-en funker (tror jeg hvertfall). Skjermen er en Benq T705, graffikkortet er Geforce 8500GT, hovedkortet er K9N Neo V3 og strømforsyningen er på 460 W Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Sjekk om Grafikkortet sitter skikkelig fast i hovedkortet. Kabler også osv Lenke til kommentar
Triplex987 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Graffikkortet sitter fast, samme med alle kabler =/ Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Graffikkortet sitter fast, samme med alle kabler =/ Noe galt med biosinnstillinger da? prøv en reset av de der Cmos greierne Lenke til kommentar
Triplex987 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Og hvordan gjør jeg det? Dette er Første gang jeg bygger en PC:P Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Og hvordan gjør jeg det? Dette er Første gang jeg bygger en PC:P Ta ut batteriet av hovedkortet, så venter du noen sek, og deretter setter den på plass Lenke til kommentar
Triplex987 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Gjorde det, men det funker fortsatt ikke =/ Lenke til kommentar
ThomasAT Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hmm.. tyder vel på at det er noe galt med Grafikk kortet ditt da.. eller at det har skjedd noe med hovedkortet når du satt sammen utstyret. Har nermerlig litt erfaring fra venner som har vært litt hardhent, å det skal ikke så veldig mye til Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Prøvd andre skjermkort? Det er vel to tilkoblinger på skjermkortet også? prøvd begge? Endret 17. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Triplex987 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Det er bra 1 inngang på skjermkortet som den kabelen passer inn i... Håper ikke skjermkort eller hovedkort er ødelagt... =| Men får vel kanskje prøve med det skjermkortet jeg har i denne maskinen... Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Høres ut som skjermkort, men.... Sjekk også at du har koblet i kabelen som gir strøm til skjermkort. 4 pins på hovedkortet + kontakten på skjermkort... ? Sjekk at du ikke har satt inn en spacer for mye i kabinett. (Skrue mellom hovedkort og kabinett.) Prøv å starte med bare en minnebrikke. (om du har 2) Prøv alle minneslots med en brikke. Endret 17. oktober 2007 av Caddy Lenke til kommentar
Triplex987 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Har 4 Minnebrikker :o Og det fulgte ikke med noen kabel til skjermkortet, heller ikke noen kabel-inngang som jeg kan se =s Men jeg tror skjermkorter får strøm, siden vifta går... Lenke til kommentar
ThomasAT Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 4 minnebrikker? mye ram er det du har? :O Lenke til kommentar
Triplex987 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Har bare 3gig To 1gig brikker og to 512mb brikker Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Har du prøvd med mindre RAM? test med et annet skjermkort for å se om det kan være problemet. Hvis det er et skjermkort som er integrert på hovedkortet kan du eventuelt teste med dette for å se om det gir bedre resultater:) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Selv om alle vifter starter og harddisker spinner opp, betyr bare at de får strøm, men ikke at maskinen virker i sin helhet. Det kan fortsatt være noe galt med elektronikken e.l. Det er en 4-pinners kontakt på hovedkort som det må kobles strøm til, i tillegg til at den store 24-pins kontakten skal i. Du har gjort dette? At maskinen ikke starter helt opp er ofte et symptom av dette. Lenke til kommentar
Triplex987 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Ja, jeg koblet i både 4 pins kontakten og 24 pins kontakten... Men har sendt den til en fyr nå, får håpe han kan hjelpe :o Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Ja, jeg koblet i både 4 pins kontakten og 24 pins kontakten...Men har sendt den til en fyr nå, får håpe han kan hjelpe :o har du funnet ut av det? har samme problem her.. eneste jeg gjorde var å bytte kabinnett. har nå kun koblet til 4 pins til hk. den 24pins kontakten, og strøm til skjermkort og ledningen som går til startknappen. og ram selvsagt. har prøvd med annet skjermkort da jeg har tidl. kjørt sli. trenger sårt hjelp her, har googlet som en gud, men ikke funnet noen løsning. har tatt at fra hverandre og satt det opp på nytt. allt skal ha god kontakt. har sjekket for kortslutning under HK. alle harddisker er koblet ut. allt som skjer er pc som starter men "no signal detected". tusen takk for svar! benq 24" a8n-sli premium. 2GB ram. 2 1gb brikker. 8800gts. hiper 530W psu. Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Ja, jeg koblet i både 4 pins kontakten og 24 pins kontakten...Men har sendt den til en fyr nå, får håpe han kan hjelpe :o har du funnet ut av det? har samme problem her.. eneste jeg gjorde var å bytte kabinnett. har nå kun koblet til 4 pins til hk. den 24pins kontakten, og strøm til skjermkort og ledningen som går til startknappen. og ram selvsagt. har prøvd med annet skjermkort da jeg har tidl. kjørt sli. trenger sårt hjelp her, har googlet som en gud, men ikke funnet noen løsning. har tatt at fra hverandre og satt det opp på nytt. allt skal ha god kontakt. har sjekket for kortslutning under HK. alle harddisker er koblet ut. allt som skjer er pc som starter men "no signal detected". tusen takk for svar! benq 24" a8n-sli premium. 2GB ram. 2 1gb brikker. 8800gts. hiper 530W psu. Noen i det hele tatt som har noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå