Speik Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Er dette ett kupp? Linkie Hvordan vil dette kunne fungere med mitt D50? Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Vil ikke kalle det et kupp siden den prisen ligger rundt markedspris for dette objektivet, men det kan absolutt anbefales likevel. Mer skarphet og lysstyrke pr krone får man ikke. Fungerer utmerket med D50. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg tenker også på å kjøpe dette, noen som har erfaringer med det? Det bør være bedre enn kit-objektivet mitt for at jeg skal kjøpe det (D80 kit, 18-70mm). Nå tenker jeg på skarphet. Lenke til kommentar
flippant Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg tenker også på å kjøpe dette, noen som har erfaringer med det? Det bør være bedre enn kit-objektivet mitt for at jeg skal kjøpe det (D80 kit, 18-70mm). Nå tenker jeg på skarphet. Det er et av de skarpeste objektivene Nikon har, og brukes ofte som referanseobjektiv i komparative tester. Den eneste ulempen med å kjøpe det er vel at man fort kan bli i overkant kritisk til tidligere objektiver Lenke til kommentar
ttd Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Jeg maser nok en gang om at det finnes egne ressurser langt mer egnet enn dette forumet for å finne erfaringer om objektiv. http://www.slrgear.com/reviews/showproduct...oduct/97/cat/12 http://www.fredmiranda.com/reviews/showpro...t=12&page=2 http://photozone.de/8Reviews/lenses/nikkor_50_18/index.htm Og for å sjekke om prisen er et "kupp" eller ikke, så kan jeg absolutt anbefale prisguiden: https://prisguiden.no/product.php?productId=8707 Oppsummert: Objektivet er bra, og man får det til ca. 1000,- andre steder også, om man har tålmodighet til å vente et par ekstra dager. Grei pris, men ikke ekstraordinært. Og objektivet fil fungere meget bra sammen med D50. Endret 17. oktober 2007 av egeulf Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Helt standard pris. Kanon objektiv (og da mener jeg ikke utseende montert på kamera ) Jeg tok bryllupsbilder med det 50mm f/1,8, ett Tamron 90mm f/2,8 og 18-70mm Nikkor.. I forhold til 50mm ble de andre "ubrukelige"... Kort sagt, løp og kjøp! Endret 17. oktober 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hvordan er Canons utgave av denne i forhold? Altså 1.8II til omtrent samme pris. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hvordan er Canons utgave av denne i forhold? Altså 1.8II til omtrent samme pris. Den er også bra. Det eneste som trekker ned er at den har plast-fatning, og ikke metall. Tom Lenke til kommentar
marekz Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Er dette ett kupp? Linkie Hvordan vil dette kunne fungere med mitt D50? Kan absolutt anbefale dette objektivet. Bruker dette i den pågående oktoberfesten (se link i signatur), sammen med D50. Dette var det første objektivet jeg kjøpte etter kitobjektivet. Som andre her sier, så går det for å være Nikons skarpeste i forhold til pris. Ang. prisen, så er dette tilnærmet normal markedspris. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Har man god avstand fra motivet vil det kunne brukes, men for meg blir det for lite til headshot's og for mye til helvportrett. Vil si en 85mm eller 30mm er et bedre valg, men det er for meg. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Nikon sitt 50mm 1.8 er et supert objektiv. Men som det nevnes her så vil stort sett 'alt' du måtte ha av andre objektiver falle igjennom i forhold når det gjelder skarphet. Så man kan lett bli i overkant kritisk når man blir vant til å bruke det. Lenke til kommentar
Henrix Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Jeg kjøpte dette objektivet i sommer og må si meg enig i at bildene blir fine , men jeg lurer på hvorfor jeg ikke får brukt blender justeringen som er på det ?? kamera viser error hvis den ikke står på 22 . Jeg er nybegynner i dette så det er mulig dere synes spørsmålet er dumt , men jeg må bare spørre . Kamera er et D50 Mvh Henrik Endret 24. oktober 2007 av Henrix Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg kjøpte dette objektivet i sommer og må si meg enig i at bildene blir fine , men jeg lurer på hvorfor jeg ikke får brukt blender justeringen som er på det ??kamera viser error hvis den ikke står på 22 ? Det er bare for gamle kameraer uten elektronisk blenderjustering (og litt mer proffemodeller som også har mekanisk blenderjustering). Når det monteres på et "billig" kamera som D50, D70(s) eller D80, vil det ikke virke med blenderringen i andre posisjoner enn f/22. Du kan likevel justere blender på kameraet, som med andre objektiver uten blenderring. Lenke til kommentar
marekz Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg kjøpte dette objektivet i sommer og må si meg enig i at bildene blir fine , men jeg lurer på hvorfor jeg ikke får brukt blender justeringen som er på det ??kamera viser error hvis den ikke står på 22 ? Det er bare for gamle kameraer uten elektronisk blenderjustering (og litt mer proffemodeller som også har mekanisk blenderjustering). Når det monteres på et "billig" kamera som D50, D70(s) eller D80, vil det ikke virke med blenderringen i andre posisjoner enn f/22. Du kan likevel justere blender på kameraet, som med andre objektiver uten blenderring. ... og blender justeres da via Aperture (A) mode. Med andre ord, ha på f/22 på objektivet, skru på A, og scroll med hjulet for å justere blender fra f/22 til f/1.8. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg tenker også på å kjøpe dette, noen som har erfaringer med det? Det bør være bedre enn kit-objektivet mitt for at jeg skal kjøpe det (D80 kit, 18-70mm). Nå tenker jeg på skarphet.Det er et av de skarpeste objektivene Nikon har, og brukes ofte som referanseobjektiv i komparative tester. Den eneste ulempen med å kjøpe det er vel at man fort kan bli i overkant kritisk til tidligere objektiver Å si at det er noe av det skarpeste til Nikon er å overdive kraftig, men at du får et meget godt objektiv til en smukk pris er det ingen tvil om. Hvordan er Canons utgave av denne i forhold? Altså 1.8II til omtrent samme pris.Den er også bra. Det eneste som trekker ned er at den har plast-fatning, og ikke metall.Tom Dette stemmer heller ikke. Nikons 50 f1.8 er også produsert i plast, men virker mye bedre i kvaliteten enn Canon's 50 f1,8. Nikons 50 mm f1,4 er derimot produsert i herlig metall som er deilig å bruke. Lenke til kommentar
kak Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hvordan er Canons utgave av denne i forhold? Altså 1.8II til omtrent samme pris.Den er også bra. Det eneste som trekker ned er at den har plast-fatning, og ikke metall.Tom Dette stemmer heller ikke. Nikons 50 f1.8 er også produsert i plast, men virker mye bedre i kvaliteten enn Canon's 50 f1,8. Nikons 50 mm f1,4 er derimot produsert i herlig metall som er deilig å bruke. tomsi42 påpeker at 50 F1.8 har metall-fatning, han har ikke skrevet noe om at hele objektivet er laget i metall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå