Gå til innhold

Xbox Hard-disker drit dyre

Eriqo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Harddisk-prisen er dyr slik at konsoll-prisen kan være lav. Syns det er helt topp jeg. For at alle konsoll-selskapene skal kunne selge konsoller til den prisen de tar så må de ta inn dette på andre deler. Synd for de som må ha tonnevis av ekstrautstyr, men det gir en mye hyggeligere pris til alle andre.

Samme som at colaen i kantina på Hurtigbåtene koster 25kr for halvliteren.

Lenke til kommentar
300 GB? Du får 500 GB HDD til ca. 750 kroner nå.

Men ja, prisene på HDD til 360 er svinhøye.

er vel 2.5" disker på 360 så de koster jo litt mer

Ja, det tenkte jeg ikke på.

Men uansett så trenger vi vel ikke så stor HDD, hvem samler på demoer?

Når VMP kommer, da trenger hvertfall jeg større HDD. :)

Lenke til kommentar
Kan man ikke kjøpe en overgang til 360HD-tilkoblingen?

Det hadde jo vært fett:P

Dette er det (selvfølgelig) noen som allerede har prøvd å gjøre, men dessverre kan man ikke bare bytte ut Xbox harddisken med en hvilken som helst harddisk fra hylla i pc-butikken. Harddiskene har Microsofts signatur og en evt erstatning må ha samme signaturen.

Dette betyr også at de eneste to harddisk størrelsene som er mulige å få til på en Xbox er 20GB og 120GB (dette fordi de er de eneste størrelsene som er i salg og som det finnes en signatur for)

Det finnes et hack som gjør det mulig å kjøpe en løs 2,5" Western Digital BEVS SATA på 120GB (eller mer, men du får ikke brukt mer enn 120GB av den), for så å sette denne inn istedenfor den 20GB Harddisken du sannsynligvis har på din Premium. Dette sparer du litt penger på men ikke så mye at det er noe å rope hurra for i og med at du må "ødelegge"/åpne en gammel 20GB xbox harddisk for å gjøre dette. Og de koster jo også penger.

20GB Xbox harddisken kan forøvrig reformateres og brukes i en laptop etterpå om du skulle ønske det, evt selges til noen som er villige til å betale for en brukt, løs 2,5" 20GB SATA harddisk.

Lenke til kommentar
300 GB? Du får 500 GB HDD til ca. 750 kroner nå.

Men ja, prisene på HDD til 360 er svinhøye.

er vel 2.5" disker på 360 så de koster jo litt mer

Ja, det tenkte jeg ikke på.

Men uansett så trenger vi vel ikke så stor HDD, hvem samler på demoer?

Når VMP kommer, da trenger hvertfall jeg større HDD. :)

Hva er VMP? Heh, google sa det var video marketplace, så antar det stemmer ;) Men er det slik at vi i Norge vil få muligheten til å laste ned f.eks. cobert report?

Endret av intox_neb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...