9001 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Bleh, halvdårlig løsning IMO. Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Oi dette er knall, spiller selv eve og de som mener det er som et 5år gammelt spill har enten aldri spillt det eller spillt det for 5år siden. Sikla litt på mac etter jeg så en mac mini i aksjon som min bror fikk seg så det blir nok ikke umulig at jeg vurderer det neste gang jeg skal ha ny pc hvis eve funker på det. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 har tatt meg en pause fra EVE, og Konser om EQ2. venter på nye grafikk motoren. Føler at UI grafikken trengte seg en refresh Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Nesten så jeg får lyst til å spille EVE igjen, synd døgnet ikke har mer enn 24 timer Uansett, kompitabilitetslag eller kke, selskap begynner å se at behovet for Linux-spill er der, og det er positivt! Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Dette er bare bra og dårlig på en gang. Spillutviklere skulle heller tenke på en nativ port av spillene i stede for å gå for slike annenrangs løsninger. Lenke til kommentar
dezikiel Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 EVE til linux blir bra, litt synd at det blir en "emulering" .. spørsmålet blir vel også om det blir noen grunn til å spille i linux , spesielt når EVE Vista skal komme Jeg "spiller" EVE jeg også, dvs jeg logger inn og trainer skills Døgnet har bare 24 timer, og de går jo med til jobb og soving ... blir ikke tid til å spille EVE skikkelig.. Noe som er veeeldig synd siden det er kongespill! Men at EVE kommer til linux er jo et steg i riktig retning Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Dette er bare bra og dårlig på en gang. Spillutviklere skulle heller tenke på en nativ port av spillene i stede for å gå for slike annenrangs løsninger. mest sannsynlig er dette kjappeste måten å ta den eksisterende koden og "porte" den over... Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 da blir det nok til at jeg reaktiverer eve-accounten min ja Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 nåja.. enhanced emulering? fortsatt emulering sier jeg Vil gjerne se en test først. Grafikken i EVE er enestående i 1600x1200 på CRTn min. Vil gjerne unngå å måtte deaktivere en eneste effekt for det spillet egentlig.. *drømme seg bort i rommet * Også klisheèt for linux-revolusjonen her da:p "Et steg i riktig retning! " Lenke til kommentar
dezikiel Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 nåja.. enhanced emulering? fortsatt emulering sier jeg Vil gjerne se en test først. Grafikken i EVE er enestående i 1600x1200 på CRTn min. Vil gjerne unngå å måtte deaktivere en eneste effekt for det spillet egentlig.. *drømme seg bort i rommet * Også klisheèt for linux-revolusjonen her da:p "Et steg i riktig retning! " Seff.. Linux freaks må jo ha noe å si til seg selv for å holde motet oppe, spesielt siden utvikling av linux går så sabla treigt Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 nåja.. enhanced emulering? fortsatt emulering sier jeg Vil gjerne se en test først. Grafikken i EVE er enestående i 1600x1200 på CRTn min. Vil gjerne unngå å måtte deaktivere en eneste effekt for det spillet egentlig.. *drømme seg bort i rommet * Også klisheèt for linux-revolusjonen her da:p "Et steg i riktig retning! " Seff.. Linux freaks må jo ha noe å si til seg selv for å holde motet oppe, spesielt siden utvikling av linux går så sabla treigt Med tanke på endringene i en Linux-distribusjon mellom hver utgivelse (stort sett hver sjette måned) sammenlignet med endringene i Windows mellom hver utgivelse(hva, hvert sjette år?) så vil jeg ikke si at det er Linux utviklinga som går tregt Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) mest sannsynlig er dette kjappeste måten å ta den eksisterende koden og "porte" den over... Kanskje det, men det hadde vært raskere å lage en Linux-versjon nå hvis de hadde brukt en annen fremgangsmåte og et annet rammeverk da de lagde Windows-versjonen. Quake II-motoren er åpen kode. Den bruker OpenGL og virker dermed i Windows, Mac og Linux. Dessuten er det ingen hemmelighet at C og C++ er bedre som kryssplatformverktøy enn f.eks. DirectX, .NET og andre proprietære MS-løsninger. Spillutviklerne trenger å få opp øynene for andre rammeverk enn DirectX. Etter min mening er det nettopp det som skjer rundt omkring nå. Det var på hengende håret at ikke Microsoft kuttet støtten for OpenGL i Vista, men protester fra kundene stoppet dem fra å gjøre alvor av det. Jo flere sluttbrukere som etterspør spill for Linux, jo flere spillutviklere vil spørre seg selv om det er så lurt å bare satste på DirectX og Windows-plattformen. Endret 18. oktober 2007 av Prognatus Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 hmm, trodde det var video-driverne som styrte opengl støtta, ikke windows. tingen er vel den at det krever mer av utviklerne å lage til en motor rundt opengl en det gjør å lage den rundt direct3d. og husk, direct3d er bare en del av directx. med directx så har en bilde, lyd, styreenheter og alt det andre samlet på ett sted. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) hmm, trodde det var video-driverne som styrte opengl støtta, ikke windows. Man har både Wiggle for Windows og "Ciggle" for Mac, for å bedre kompatibiliteten med operativsystemet. Endret 18. oktober 2007 av Prognatus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå