Gå til innhold

Problemer med GSM nettverk på HTC Touch.

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med telefonen. Programmer kobler seg til internett automatsik ved behov. Jeg vil ikke koble til med EDGE eller GPRS i det hele tatt.. Bare bruke WLAN (Wi-Fi). Men når jeg ikke har WLAN (og noen ganger samtidig som jeg har WLAN), så kobler GPRS seg inn eller EDGE automatisk. I Comm Manager lyser Datatilkobling, så det er derfor den kobler seg til internett tror jeg.

Kan jeg ikke bare velge GSM nettverk for å løse problemet? Jeg har lett etter dette, men har ikke funnet ut hvor jeg velger nettverksmåte..

Denne meldingen står når jeg ikke er tilkoblet WLAN, GPRS eller EDGE, men den prøver nesten hele tiden å koble til med GPRS.

Ingen dataøkter er ative. Programmer kobler seg til automatisk ved behov. Du kan endre tilkoblingsinnstillingene ved å velge Innstillinger.

Koster vel ikke noe penger å være pålogget hvis jeg ikke laster ned noe uansett?

Er det noen som vet hvordan jeg velger bare GSM-nettet og ikke noe EDGE eller GPRS? (Har HTC Touh som sagt)

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Her også. Når jeg er hjemme er jeg alltid koblet opp mot mitt trådløe nettverk. Når jeg så legger fra meg telefonen, slår skjerme seg av etter en liten stund og da starter moroa... Den kobler seg opp mot edge med en gang. Jeg aner ikke hva slags trafikk det er , men jeg kjørte gprs monitor på den en dag og fant ut at det dreide seg om ca 1 MB tilsammen. Ikke store kostnaden, men så lenge jeg overhodet ikke ønsker å bruke edge når jeg ikke har behov for det, så er det ganske irriterende. Jeg har forsøkt alt av innstillinger for å få slått denne funksjonen av. Nå har jeg gitt opp. Dette er et rop om hjelp.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10127228

Les det under GPRS og MoDaco. Har selv dette programmet, og her kan man stille inn slik at man slår av GPRS-innstillingene. Funker bra. Da har jeg full kontroll på at telefonen bare er på Wifi. Enkelt å slå på igjen ved behov.

Eneste er vel at dette også stopper eventuelle MMS, men det sender/får jeg nesten aldri.

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...