tacomodo Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Jeg begynner å bli desperat her og lurer på om noen gidder å hjelpe meg med en ting. Jeg skulle fått åpnet tre porter i routeren - port 80, 443 og 4125. Sistnevnte er problemet, de andre to har jeg fått til. Hadde noen giddet å åpne 4125 i sin router og sjekke om de også får den som lukket på alle port scan sidene? På Shields Up siden (Shields Up) skriver jeg inn 4125 og trykker "User specified custom port probe" og den står faktisk som "Stealth" når jeg ikke har forwardet i routeren, men den står som "Closed" når jeg har forwardet den. Er det noen andre som klarer åpne den? For de interesserte så bruker jeg Speedtouch 546i v5 Edit: Kan også nevne at jeg har snakket med Nextgentel og han på telefonen fjernet alt og la til alt på nytt igjen slik at det skulle fungere riktig, men dengang ei. Endret 17. oktober 2007 av tacomodo Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Slik jeg ser det så brukes denne porten til Rdp. Du kan prøve endre porten den lytter på i registeret. http://support.microsoft.com/kb/306759/no Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Det er Windows Home Server som trenger denne porten åpnet for å bruke remote access via dittservernavn.homeserver.com, så det burde ikke være nødvendig å bytte den? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 3389 er porten RDP bruker. Skjønner ikke heller at det skulle være noe problem å åpne den porten du vil åpne tacomodo... Skal prøve hjemme senere i dag. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Det hadde vært flotters Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Har nå vært inne med telnet og skrudd av noe som heter dsd, isd, firewall og noen andre intrusion detection greier og nå fungerer det som skulle fungert i alle fall. Nextgentel "har ikke support på portåpning"(!!) faktisk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå