shadow_ Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hei, Først litt detaljer om maskinen min: Hovedkort: Abit AB9 Pro CPU: Intel Core 2 Duo E6600 Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Skjermkort: Nvidia GeForce 7950 GT Systemdisker: 2 x WD 250GB Caviar (SATA) i raid. OS: Windows Vista Ultimate OEM 64-Bit Engelsk Problemet: Etter at jeg installerte Vista har jeg hatt store problemer med å få diverse USB -devices til å fungere som de skal. Når jeg kobler til iPod'en, eller den eksterne Maxtor Personal Storage 3200 -disken, så spør Vista etter drivere. Deretter dukker disse opp under Device Manager som "Unknown Mass storage device". I tillegg har jeg en Lexmark E323 -laserprinter som dukker opp under "universal serial bus controllers", men dog med et gult utropstegn. Et hvert forsøk på å installere driverene feiler. Ettersom det ser ut til at problemet er relatert til USB, så har jeg installert driverene til chipsettet, men heller ikke dette har gjort problemet noe mindre. Jeg har også installert nyeste drivere for det meste av andre devicer, men med samme resultat. Det som dog er litt merkelig er at både mitt Logitech G15 tastatur, og min Logitech G5 mus (begge usb), fungerer helt fint. Noen som har et godt forslag til hvor jeg kan begynne å feilsøke? Har veldig lite lyst til å kjøre en ny runde med installasjon etc. Lenke til kommentar
shadow_ Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Hmm.. Var dårlig med svar her gitt :/ De av dere som har Abit AB9 (Pro) og Vista 64-bit; Installerte dere bare driverene fra Abit, eller gjorde dere noe annet for å få USB til å fungere? Det må da være noen andre her som har Vista 64-bit og Abit AB9? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå