Gå til innhold

Guide-tråd:Hvilken hardware fungerer best med Linux?


Anbefalte innlegg

Jeg er like god til å bestemme meg som en 6-åring.

 

Har lest hva dere sier om Lenovo + Linux, har vært strålende fornøyd med min gamle ThinkPad.. og så idag en Lenovo X61s live. Det var nærmest kjærlighet ved første blikk. :love: Hadde egentlig satt som kriterie at den skulle være 13-tommer og koste under 15K, men f%KK it... jeg kjøper bare ny laptop hvert 4år.

 

Intel Centrino Pro Core2Duo 1.6GHz LV

Intel GMA X3100

Intel Wireless WiFi Link 4965AGN

4GB DDR II SDRAM (667MHz PC2-5300)

160GB Serial ATA-150 (5400 rpm)

 

Alt dette skulle vel fungere fint med Ubuntu? Vet noen om fingeravtrykkleseren fungerer med Ubuntu?

 

OT: Heter det SDRAM når det er 667Mhz PC2-5300? Vil disse fungere?

 

"A quick update to this post. As of Tribe 5, both audio and wifi work flawlessly in the default configuration. With the manual installation of ThinkFinger for the biometric thumb scanner, absolutely everything on the machine is working as expected."

 

http://jeremy.linuxquestions.org/2007/08/3...ovo-x61-update/

 

Så dette skulle gå greit!

 

 

Linken du posta er til stasjonær-pc, så den vil ikke passe i laptopen

Endret av Filthpig
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Har ein Compaq nx6325. Einaste som ikkje fungerer er å dempe, og auke bakgrunnsljoset. Ganske plagsamt, på grunn av at batterilevetida går ned ganske kraftig, men så har ein ikkje spesielt mykje batterilevetid igjen etter to år med så og seie dagleg bruk. :p

 

Broadcom 44xx-kortet fungerer heller ikkje ut av boksen, men Ubuntu vil spørje om å laste ned dei naudsynlege pakkane.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Har ein Compaq nx6325. Einaste som ikkje fungerer er å dempe, og auke bakgrunnsljoset. Ganske plagsamt, på grunn av at batterilevetida går ned ganske kraftig, men så har ein ikkje spesielt mykje batterilevetid igjen etter to år med så og seie dagleg bruk. :p

 

Broadcom 44xx-kortet fungerer heller ikkje ut av boksen, men Ubuntu vil spørje om å laste ned dei naudsynlege pakkane.

 

Takk for tips! Har du prøvd med Ubuntu 8.04? Skal ha kommet en del fiffige strømsparingsordninger der, men har til gode å teste det skikkelig selv enda.

 

Fungerer broadcom-driverne etter at ubuntu har hentet dem? Med WEP og WPA og full pakke? Grunnen til at disse ikke er inkludert i ubuntu er at det er proprietære drivere, og Ubuntu sverger til å være et fullverdig åpent system helt fritt for lukket programvare, men de tilbyr selvfølgelig alt gjennom pakkebrønnene sine.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Eg sitt med 8.04 på han. Er litt morosamt at skru opp og ned på bakgrunnsljos-knappane funkar under innlastinga. Gjer ingen meining kvifor dei ikkje funkar når eg har komen inn til innloggingsskjermen.

 

Broadcom funkar når eg har installert drivarane. Er ikkje like bra stabilitet og rekkjevidde som i Windows, men funkar.

Lenke til kommentar
Eg sitt med 8.04 på han. Er litt morosamt at skru opp og ned på bakgrunnsljos-knappane funkar under innlastinga. Gjer ingen meining kvifor dei ikkje funkar når eg har komen inn til innloggingsskjermen.

 

Broadcom funkar når eg har installert drivarane. Er ikkje like bra stabilitet og rekkjevidde som i Windows, men funkar.

 

Hmmmmm, det høres ut som om det er en konfigurasjonsfil et sted som ikke er som den skal. Dette skal være mulig å fikse. Er det en Fn-kombinasjon for å endre lysstyrke? Kan prøve å se på saken senere, nå er det senga neste ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hmmmmm, det høres ut som om det er en konfigurasjonsfil et sted som ikke er som den skal. Dette skal være mulig å fikse. Er det en Fn-kombinasjon for å endre lysstyrke? Kan prøve å se på saken senere, nå er det senga neste ;)

Fn + f9 og f10 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...