Gå til innhold

har bestilt et 8800 gtx xxx fra xfx og har plass til 2 pci-e kort på hk et så vill det vere en ytelses forskjeld hvist jeg kobler til et til kort?

jegernorsk

Anbefalte innlegg

som jeg sa: "har bestilt 8800 gtx xxx fra xfx og har plass til 2 pci-e kort på hk et så vill det vere en ytelses forskjeld hvist jeg kobler til et til kort?"

Det kortet jeg har nå randeon 2600 hd xt fra gigabyte (som jeg ikke skal koble til skjermen så trenger ikke å instalere driver og jeg vet at det kommer til og kjøre på 4x eller noe)

og det ander som skal kjøre 16x xfx8800 gtx xxx såm jeg skal koble til skjermen (tv'n :p)

Men nå hvist vi sier at jeg har fått 8800 gtx xxx kortet mitt og har koblet det til i den første pci-e sloten (16x pci-e) med 2600 hd xt som vill vere i den andre pci-e sloten (4x pci-e eller noe) vill jeg merke en ytelses forskjeld i spill og andre ting og hvad vill 2600 hd xt korte gjøre? vill det bare ta strømm og vere i veien eller?

Og JA jeg vet at jeg ikke kan kjøre de sli/crossfire og jeg vet også at et 8800 gtx xxx har mer en nokk guffe til og kjøre alle spill på max men vill bare vite om det er noen ytelses forskjelld og hva isåfall 2600 hd xt kortet vill gjøre :p

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og JA jeg vet at jeg ikke kan kjøre de sli/crossfire og jeg vet også at et 8800 gtx xxx har mer en nokk guffe til og kjøre alle spill på max men vill bare vite om det er noen ytelses forskjelld og hva isåfall 2600 hd xt kortet vill gjøre :p

Absolutt ingenting... hvis ikke du kan bruke det som ett fysikkort da, men har ikke anelse om hvordan DET fungerer :innocent:

Lenke til kommentar

Det skal ganske godt gjøres å kjøre HD 2600 XT i en PCI-Express 4x slot, da den er laget for å passe inn i en 16x slot.

Det er heller ikke mulig å bruke det som ett rent fysikk-kort, da dette er noe som evt. måtte spesialkodes i spill/drivere.

Så jeg ville nok heller tatt ut HD 2600 XT kortet og solgt det/brukt det i en annen maskin..

Lenke til kommentar

umm... at det ikke passer i et 4x slot vet jeg MEN på hk et mitt så er det nemmelig sån at det er 2 pci express 16xbus slots men vist du putter 2 pci-express kort på så KJØRER det ene med 4x bus og det andre med 16xbus -.-

og det med fysikk kort tingen vare det bare amdme som fåreslo at kansje funket og jeg vet jo at det ikke kan kjøres som et fysikk kort 100% men det kan jo kansje gjøre fysikk regningene alika vell for gpu'en/cpu'en da eller?

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...