Gå til innhold

Trenger hjelp til å skaffe bluscreen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med et stort pledd/teppe, eller en rull med grønt/blått stoff? Hos NRK Oppland har de ikke malt rett på veggen som du tenker, men en rull hvor de drar ut så mye de trenger.

Har faktisk ikke tenkt det. Føler meg litt dum. Pledd/teppe tror jeg ikke funker så veldig bra, men en rull funker sikkert bedre. Hvordan skaffer jeg en slik? Koster det mye?

Lenke til kommentar

Kjenner en som kjøpte sitt på Ikea :) Om du er det i nærheten kan dette fungere utmerket. Ellers har du kanskje en butikk der du bor som selger stoff av noe slag.

Fargen på stoffet skal som sagt helst være grønt eller blått. Jeg har ikke vært noe særlig borti blue screen, men derimot green screen. Fargen på green screenen skal være grønn, å ikke lime grønn eller noe i den duren. Den skal være grønn! Farge koden er #00FF00, dette er grønn. Tror det blir brukt med green screen, skyt meg om jeg har feil.

Det vil fungere utmerket med blue eller green screen. Hvorfor du helst skal ha en av disse to fargene er fordi dette er fargen som er lengst fra vår hudfarge.

Om du ønsker en proff green/blue screen kan du lete litt på ebay eller liknende steder, der vil du finne et stort utvalg av dette.

Lyssetting er viktig! For å unngå skygger så prøver du å plassere lysene bak deg, slik at det ikke faller skygger på. Det mange gjør feil er at de står helt opp til green/blue screenen, dette gjør at det kommer skygge, å vanskeligheter for å keye ut.

For å lære mer kan jeg anbefale å se på

Lykke til!

Endret av Ananas
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...