Rescue me Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg har lyst på en bluescreen i huset mitt, problemet er at ingen vegger har jevn farge, så jeg lurer på hva jeg kan bruke til bluescreen eller hvordan jeg kan lage det. Bør være en farge som ikke blir så veldig mye påvirket av skygger. Noen forslag? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hva med et stort pledd/teppe, eller en rull med grønt/blått stoff? Hos NRK Oppland har de ikke malt rett på veggen som du tenker, men en rull hvor de drar ut så mye de trenger. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Hva med et stort pledd/teppe, eller en rull med grønt/blått stoff? Hos NRK Oppland har de ikke malt rett på veggen som du tenker, men en rull hvor de drar ut så mye de trenger. Har faktisk ikke tenkt det. Føler meg litt dum. Pledd/teppe tror jeg ikke funker så veldig bra, men en rull funker sikkert bedre. Hvordan skaffer jeg en slik? Koster det mye? Lenke til kommentar
Robols Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Kjenner en som kjøpte sitt på Ikea Om du er det i nærheten kan dette fungere utmerket. Ellers har du kanskje en butikk der du bor som selger stoff av noe slag. Fargen på stoffet skal som sagt helst være grønt eller blått. Jeg har ikke vært noe særlig borti blue screen, men derimot green screen. Fargen på green screenen skal være grønn, å ikke lime grønn eller noe i den duren. Den skal være grønn! Farge koden er #00FF00, dette er grønn. Tror det blir brukt med green screen, skyt meg om jeg har feil. Det vil fungere utmerket med blue eller green screen. Hvorfor du helst skal ha en av disse to fargene er fordi dette er fargen som er lengst fra vår hudfarge. Om du ønsker en proff green/blue screen kan du lete litt på ebay eller liknende steder, der vil du finne et stort utvalg av dette. Lyssetting er viktig! For å unngå skygger så prøver du å plassere lysene bak deg, slik at det ikke faller skygger på. Det mange gjør feil er at de står helt opp til green/blue screenen, dette gjør at det kommer skygge, å vanskeligheter for å keye ut. For å lære mer kan jeg anbefale å se på Lykke til! Endret 17. oktober 2007 av Ananas Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Tusen takk for svar Jompa. . Bor i Tromsø så Ikea er uaktuelt. Skal se om jeg finner noen butikker som selger stoff. Hvis jeg ikke finner det må jeg vel bestille på ebay.com. Lenke til kommentar
brucelee.will Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 eller vis du ikke har rull, kan du skaffe deg grøn\blå papir Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Vil bare si at jeg nå har skaffet en greenscreen, kjøpte stoff (nei, ikke dop) på en stoffbutikk og har nå hengt den opp . Tusen takk for hjelpen . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå