-Sammy Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Spørsmål 1: Er det bare meg eller betaler man her produsenten 181,-kr for at de stiller opp tallene litt? (noe jeg kan gjøre selv helt gratis) XFX Geforce 8800 GTS 640 MB XT (kr 3003,-) Kjernefrekvens: 530 MHz Minnefrekvens (effektiv): 1700 MHz XFX GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 580M PCI-Express (kr 3184,-) Kjernefrekvens: 580 MHz Minnefrekvens (effektiv): 1800 MHz ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Spørsmål 2: Så blir jeg litt forvirret av HW's prisguide.. Her sier de at XFX GeForce 8800 GTS XXX Edition har disse tallene: Kjernefrekvens: 550 MHz Minnefrekvens (effektiv): 1800 MHz Mens hos produsenten finner man andre tall: Kjernefrekvens: 600 MHz Minnefrekvens (effektiv): 1900 MHz Hvem har de rette tallene? har hw.no foretatt noen test av kortet der de fannt sine egne tall ? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Spørsmål 3: Kan jeg klokke et XFX Geforce 8800 GTS 640 MB XT fra 530/1700MHz til 600/1900MHZ (XXX-specs:) og få det til å kjøre stabilt ? Eller er dette noe man må vere produsent for å klare ? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Takker for all hjelp! M.v.h restify Endret 16. oktober 2007 av restify Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 svar på spørsmål 1: Ja du betaler de for og overclocke kortet for deg. -------------------------------------------------------------- svar på spørsmål 2: er ikke helt sikker på dette men en av de må ha en skriveleif (tror nokk at den på produsentens side er rikti MEN jeg er ikke siker i det hele tatt) -------------------------------------------------------------- svar på spørsmål 3: jeg vill nok tro det men er ikke sikker her heller men de bruker jo samme gpu,vifte og alt så det skal nokk gå men som jeg sa er jeg ikke sikker. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Sånn som jeg har forstått det så skal man på de kortene som er OC-et fra produsent være garantert den hastigheten. Overklokker man et annet skjermkort så har man ingen garanti for at det blir stabilt eller vil virke i det hele tatt. I hvertfall var det slik med mitt gamle Gainward-kort. Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Takker for hjelpen! Flere som kan kaste lys over saken / har erfaringer med klokking av disse kortene ? M.v.h restify Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Noen av disse kortene kjører ikke negang på oppgitt hastighet "out-of-the-box". Man må installere et (medfølgende) program som overklokker til den hastigheten produsenten har oppgitt kortet til (eller overklokke selv med annet program). Usikker på om dette gjelder XFX-kortene, men det var slikt på mitt Gainward. Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Noen fler som har litt innsikt ? Skal handle snart nå så.. Takker for all hjelp M.v.h restify Lenke til kommentar
nih Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 XFX har en meget gunstig garantiordning på kortene de selger, det alene gjorde det verdt for meg og handle inn ett XFX kort. De har også online support/forum som er ganske så behjelpelig, om du først skulle slite med kortet ville du få hjelp ganske raskt. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 500/1600 er stock på GTS. XFX 8800GTS 640MB (stock) koster 2600,-... Å klokke skjermkort er det enkleste i verden. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Ta deg en titt i denne tråden. Det virker ikke som om OC-edition kommer noe særlig høyere enn vanlige kort, så i mine øyne er det bortkastede penger. Invister heller pengene i en bedre kjøler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå