Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med konsentrasjon..

xThorx

Anbefalte innlegg

Noe man hører overalt, i skolegangen spesiellt.. Jeg går 3. året på Videregående skole, og jeg begynner å bli en smule lei av å slite med konsentrasjonen min mens jeg sitter å skal prøve å lese til lekser, eller ska jobbe med lekser..

Jeg kan sitte å lese og lese, men ikke få til å tenke over hva jeg leser, og ender opp med å ikke få med meg stort av det jeg leser.. Har prøvd å lukke alt annet, lyd og andre ting, og bare stire på det jeg skal lese, og skikkelig FOKUSERE på at jeg skal fulge med på hva jeg leser.. men sporer av, gang på gang, på gang på gang..

ENORMT SLITSOMT!

Har også alt for dårlig avgjøringsevne når det gjelder å komme igang med ting jeg burde få gjort..

Vet, er enormt mange som klager over lignende..

Men seriøst, jeg har Rosenrot, vitamin-mix, ginseng og selolje, alt skal liksom hjelpe på energi og konsentrasjon og hjernefunksjon og bla bla bla bla FAAN! Funker jo ikke!

Hjelp, please, seriøst, det går så utover skolegangen min! O_o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror nok det meste at det du tar har bare en Placebo-effekt.

De fleste har konsentrasjonsvansker, det er ikke noe nytt. Det kan derimot hende at du har dysleksi. Anbefaler deg å ta en prat med legen/psykologen som er hos skolen din for å kartlegge problemet.

Placebo jah, tror nok det spiller en rolle :S

Kjenner at når jeg er sliten, så tenker jeg over hvor sliten jeg er, så blir jeg mer sliten xD

Men derimot, om jeg hadde vært ute med venner, hadde jeg blitt mer oppspillt. Og helt sikkert vært mer våken ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...