Gå til innhold

Spare penger? Kjøpe deler fra forskjellige butikker

Anbefalte innlegg

God kveld!

Jeg har nå vurdert å gå til innkjøp av nye pc-deler, og jeg tenkte meg et budsjett på rundt 10 000. Etter å ha plottet inn alt i prisguiden fant jeg ut at jeg kan spare ca 1000 kroner (uten frakt, selvsagt) på å kjøpe alle delene i 5 forskjellige butikker. Jeg har aldri handlet i noen av de butikkene før.

Så, hva ville dere gjort? Brukt 1000 kroner mer på å kjøpe alt fra Komplett, eller splitte opp bestillingen? Personlig heller jeg kanskje mest mot Komplett, men er det verdt 1000 kroner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Frakt fra 5 butikker kan fort nærme seg 500-600kr. Er ikke mye å spare da, gå for komplett om de er de billigste.

Enig :yes:

Blir mye mindre stress også med tanke på vis noe blir ødelagt og du slipper å stresse med å finne ut hvilken butikk du kjøpte den og den delen i.

Lenke til kommentar

I gamle dager satte jeg sammen et system fra 4-5 forskjellige leverandører - det endte med mye feilsøking og venting da varer ikke alltid kom til korrekt tidspunkt osv. Det var med andre ord en stor hodepine.

Kjøp mest mulig fra samme butikk - om det er komplett eller netshop er opp til deg.

Mange store nettbutikker/kjeder har gode tilbud på maskiner de selv har satt sammen, disse blir tegnet som OEM maskiner og de har derfor garanti på lik linje som feks en HP maskin.

Lenke til kommentar
Mange store nettbutikker/kjeder har gode tilbud på maskiner de selv har satt sammen, disse blir tegnet som OEM maskiner og de har derfor garanti på lik linje som feks en HP maskin.

Nå er ikke alle delene jeg funnet tilgjengelige i f.eks. Komplett sin maskinbygger, og jeg har ikke problemer med å sette sammen maskinen selv. Dessuten er det ikke mange kronene jeg hadde spart på å la Komplett bygge maskinen for meg.

Edit: Jeg glemte å legge til at jeg går for det dere har sagt; bestille alt fra samme butikk :)

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...