Bassmus Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Installerte nylig Ubuntu 7.04 på PC-en min, uten særlig suksess. Har problemer med at tastaturet lagger og at taster av og til henger seg opp, sånn at bare det å skrive inn brukernavn og passord blir en kamp. Når Gnome omsider starter, får jeg ikke startet noen applikasjoner i det hele tatt. Det vil si, det kommer opp "Starting <ett-eller-annet>" nede på programlinja, som forsvinner etter fem sekunder eller så. Så får ikke lagt til programmer, installert det trådløse nettverkskortet mitt (sånn at jeg får internett-tilgang), etc. Får rett og slett ikke gjort noe som helst, ikke engang slått av PC-en. Eneste programmet som starter er Firefox. Men siden nettverkskortet ikke er installert, hjelper jo ikke det stort... Har prøvd å reinstallere Ubuntu, uten at det bedret noe som helst. Har noen noen idéer om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg pleier alltid å laste ned «alternative» installasjons-CD istedenfor LIVE-CD-en. Kanskje nettopp derfor at jeg aldri har hatt problemer med å installere Ubuntu på diverse PC-er? Men... husk at Ubuntu 7.10 kommer om 2-3 dager. Last ned den alternative versjonen av 7.10 og prøv på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå