Arcus Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Har null peiling på bil, utover det som er helt basic. Er innehaver av en gammel (1992) Volvo 440 GL Inj som jeg kjøpte for 1 år siden. Den er nå gått 162 000 KM , Register byttet på 148 000 , Siste service var på 152 000 Hadde egentlig tenkt å sende den til de evige jaktmarker i år men ser at økonomien min ikke tillater at jeg kan kjøpe ny bruktbil før tidligst sommeren neste år, så da må jeg holde liv i volvoen i alle fall frem til da. Når jeg kjøpte bilen tok jeg en tillstandsrapport (152 000 KM). Resultatet ble slikt : Bremseskiver og klosser forran må byttes (FIKSET !!) Oljelekasje fra tettering bak fordeler (FIKSET !!) Varmeapp vifte defekt (FIKSET !!) Handbremsvire defekt begge sider (FIKSET !!) Midtre eksosoppheng mangler Støtputer til bakfjæring defekt begge sider Noe dårlig reaksjonstag bak Var på eu kontroll august 2006. (154 000 KM) Eneste annmerking der var dødt horn (1) Og nå som jeg innså at jeg må ha bilen i en stund till, tok jeg en ny rapport (162 000 KM): Bremser henger på h.bak (2) Bremseslager forran noe sprukket (2) Slitt casterstagforing (bakre) (2) Defekt hjullager VF (2) Liten oljelekasje i register (1) Lekasje vannpumpe (1) Da sitter jeg igjen med noen spørsmål ! 1. Er Slitt casterstagforing samme som noe dårlig reaksjonstag bak ? 2. Skal bestille time til å få fikset hjullagret denne uka, er det noen av de andre tingene jeg bør få tatt samtidig ? 3. Hvis jeg skal gjøre noe med lekasjen i register og vannpumpe, så er det vel nesten like greit å bare bytte ut registerreima i samme slengen ?? (Har ikke sett noe dokumentasjon på at den ble byttet på 148 000, bare muntlig fra butikken jeg kjøpte fra.) 4. Burde ikke defekt horn være funnet på de 2 tilstandsrapportene og burde ikke manglene på rapport 1 som ikke er fikset være på rapport 2 ?? (Begge tatt av samme selskap.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå