Gå til innhold

Hjelp til valg av gitar.

SideburnsKongen

Anbefalte innlegg

Martin:

Du skal være litt heldig for å finne butikker i USA som er villige til å eksportere ESP/LTD til Europa. ESP har gitt butikkene forbud mot å sende gitarer ut av landet, men jeg sier ikke at det ikke skjer. Forbudet kom for cirka tre år siden, bare for å nevne det :wee: .

Et annet alternativ er å se på Ebay etter ESP Edwards. Dette er hovedsaklig et undermerke av ESP som lages i Japan, og kan ikke kjøpes i USA. Kvaliteten sies å være under Standard-serien, men over LTD-1000-serien ;)

Edit: Om du velger å kjøpe en Edwards, så får du også en gitar med fasong mer lik EXP-fasongen enn det som EX'en er.

Usj da, nå lukter det vondt av leggen min her... Trodde det var hovedsakelig Fender jeg som hadde en slik avtale.

Jaja, men hovedpoenget mitt står vel uansett; at nå som dollaren er så lav lønner seg å bestille fra statene, om det er fra butikk eller ebay :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror det e flere på forumet som har bestillt gitarting fra ebay, meg selv inkludert. Har aldri noen gang blitt lurt. Og hvis du skulle vært uheldig så er det et godt sikkerhetsnett på ebay. Hvis du lurer på noe angående dette, anbefaler jeg å ta kontakt med Tom Waits For Alice her på forumet. Han har nettopp handlet en gibson les paul supreme via ebay.

Du kan spare latterlig mye på ebay for tiden på grunn av dollarkursen nå som ligger an til å falle ytterligere. Just my two cents

Lenke til kommentar

Morn igjen.. Har da bestemt meg for Epiphone 58 explorer ebony, noen som har erfaringer med noen av de butikkene her? Id.music.as eller instrumentbutikken

På kickmusic.no er det ikke noe bilde, eller så har jeg blitt anbefalt av en kompis å handle der..

Har blitt sponsa med 2000 av mormor, skal sende inn stipend i morra, så hvis jeg får, får jeg en god slant i første omgang, selger da det andre utstyret for 8-900 kr, så får da forhåpentlighvis råd da.. :)

Lenke til kommentar
Er 98% sikker på at du ikke får noen startpakker med den gitaren/liknende gitarer i...

men om du bare er ute etter formen, og skal kjøpe forsterker etc utenom, kan jeg anbefale:

http://www.musikkinstrumenter.no/product_d...;pkProduct=3342 (overstiger ønsket pris, men dette er en proffgitar :ninja: )

den du har linket til der har jeg aldri hørt om, så jeg tør ikke ta noe standpunkt om hvilken du burde kjøpe av dem...

Vet ikke om jeg ville valgt Epiphone, Made in China sier nå jeg. Mulig at den er bedre enn LTD'en. Må ærlig si at jeg ikke har noen erfaring med LTD

Lenke til kommentar

Mye folk som svarer til deg som prøver å pushe på deg mye rart altså! Har en LTD EX-351 selv, og hvis det er metallica du skal spille så kjøper du deg en sånn en. Hetfield hadde akkurat den samme back in the days, og hvis du har metallica - cunning stunts DVD-en kan du sette på den og se den i levende livet! Gitaren har en god rund sound og er laget for å spille riff på. Dette gjør at den ikke har like mye "edge" hvis du skal kjøre noe solo, men den er en skikkelig værsting på riffene. Og jeg har ikke spilt en konsert uten å få masse spørsmål om den gitaren... for den er seriøst bad ass looking!

Mats

Lenke til kommentar
Selv om jeg er den ultimate "fanboyen" av ESP, så vil jeg tro at en Epiphone er et bedre valg enn en LTD ex-50. En burde helst gå for en gitar i 400-serien mener jeg :)

Har forresten en epiphone i den serien der til salgs på finn.no hvis du vil kjøre alternativet til "Hawaii kid" her.. En råtass av en Epiphone goth. Det er meget godt alternativ.. Litt mere guts på solo partier med tanke på vib-arm, og ser jo enda tøffere ut enn Ltd'en.

Sjekk ut her:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...