Beyeren Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 HEI. trenger litt hjelp!! cpuen sitter fast i kjøleren Sitter bom fast:( Noen som hvet hvordan man får den av?(på en sikker måte) Det er tross alt am2 3.00ghz Litt dyr Kansje varme opp kjølepastaen? Har aldri skjedd før Lenke til kommentar
Toad Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 sett den tilbake i socketen, kjør den hardt en liten stund (Orthos, Prime95 etc..) og så skynd deg å slå av og plukk den ut. burde i alle fall vere litt lettere Lykke til Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Hei.. Gjør slik som Chr1ster sier, kjør cpu hardt, steng systemet og prøv igjen.. Et lite tips er å vri forsiktig på kjøleren etter "varmerunden", ikke mye men bare litt fra side til side, så skal du se at den løsner Endret 17. oktober 2007 av amdme Lenke til kommentar
Beyeren Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 takk. gjorde det og fikk den av. Takk chr1ster og amdme Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Eg brukte skrujern og den vierker fortsatt(CPUen) Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 takk. gjorde det og fikk den av.Takk chr1ster og amdme bare hyggelig å kunne hjelpe Eg brukte skrujern og den vierker fortsatt(CPUen)holy crap tok en sjanse der...he he Lenke til kommentar
Beyeren Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Eg brukte skrujern og den vierker fortsatt(CPUen) Jeg er litt for glad i PC-er så jeg hadde aldri utsatt mine deler for sån risiko. Bra at den fyngerte etter på da:) Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Noe jeg pleier å gjøre e å bare "gli" cpu'en av cpukjølerbunnen, ved å dra den til siden. Eller kansje jeg tenkte feil? Sitter den I socket og står fast? Tingen er at jeg har tatt av socketbøylen(skjeiv, noe som faktisk VELDiG MANGE s775 hk er) og CPU'en henger fast i cpukjøleren når jeg har tatt den av. Sitter bom fast. Tyder egentlig bare på god kjølepasta. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 tvang den av med et skrujern første gangen jeg også Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 hårføner er en fin duppeditt. har hjulpet meg flere ganger Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg pleier å veldig forsiktig rotere kjøleren littegrann fram og tilbake mens jeg forsiktig trekker den rett oppover (fra CPUen). CPUen må så klart enda være låst i sokkelen for å gjøre dette. Denne operasjonen med å forsiktig vri på kjøleren tar ofte noen minutter, men er kanskje den tryggeste måten å ta av en "pålimt" CPU-kjøler. Det er bedre å bruke lang tid enn mye kraft for å få det til. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) ver VELDIG gla at de ikke har brukt mitt 2komponent kjølepasta lim. testa det på ett gammelt skjermkort. og du kan prøve å vri og vrikke til fingra dine blør, den sitter BOM FAST! har faktsik prøvd å få den av med verktøy også, det går ikke. hehe Endret 19. oktober 2007 av kjellthore Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 ver VELDIG gla at de ikke har brukt mitt 2komponent kjølepasta lim. testa det på ett gammelt skjermkort. og du kan prøve å vri og vrikke til fingra dine blør, den sitter BOM FAST! har faktsik prøvd å få den av med verktøy også, det går ikke. hehe Det er ikke meningen at du skal bruke limen på CPU-kjøler o.l, men f.eks RAM(på skjermkortet), RAM, SB\NB og andre plasser der det er veldig sjeldent og bytte kjøler. Har man først limt noe på¨med den der, er det _HELT_ umulig å få av. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) takk. gjorde det og fikk den av.Takk chr1ster og amdme bare hyggelig å kunne hjelpe Eg brukte skrujern og den vierker fortsatt(CPUen)holy crap tok en sjanse der...he he Jeg brukte den største kjøkkenkniven jeg fant og presset kniven under cpuen, og prøvde å spikke cpuen av kjøleribba på en måte. Det funket da ikke så veldig bra, fordi cpuen løsnet plutselig og suste som et prosjektil ned i gulvet slik at jeg bøyde 3-4 pinner. Den funket bra fordi, men den metoden anbefales ikke. Endret 19. oktober 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 takk. gjorde det og fikk den av.Takk chr1ster og amdme bare hyggelig å kunne hjelpe Eg brukte skrujern og den vierker fortsatt(CPUen)holy crap tok en sjanse der...he he Jeg brukte den største kjøkkenkniven jeg fant og presset kniven under cpuen, og prøvde å spikke cpuen av kjøleribba på en måte. Det funket da ikke så veldig bra, fordi cpuen løsnet plutselig og suste som et prosjektil ned i gulvet slik at jeg bøyde 3-4 pinner. Den funket bra fordi, men den metoden anbefales ikke. He he.. fint at det gikk såpass bra da :!: men det var en LITT risikabel metode...bør vel ikke gjenntas med det første Lenke til kommentar
Nator Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Ikke lurt å vrikke på kjøleren mens cpuen er nedi sokkelen enda. Jeg måtte fikse dette problemet en gang med kald cpu. Noen sier det hjelper med å bruke hårføner til å varme den opp... Brukte uansett skrujern jeg også, forsiktig med et flatskrujern på hjørnet av prosessoren... Litt repetert press så kom den til slutt av helt plutselig. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Ikke lurt å vrikke på kjøleren mens cpuen er nedi sokkelen enda. Jeg måtte fikse dette problemet en gang med kald cpu. Noen sier det hjelper med å bruke hårføner til å varme den opp... Brukte uansett skrujern jeg også, forsiktig med et flatskrujern på hjørnet av prosessoren... Litt repetert press så kom den til slutt av helt plutselig. Jo.. det gjør ingenting å vrikke forsiktig på cpu´en bare den er "varmkjørt" først, slik at pastaen er varm, myk og medgjørlig. Har gjort det selv noen ganger og det er ingen fare bare man er forsiktig. Det er iverfall bedre enn å bruke kjøkkenkniv eller skrujern Lenke til kommentar
grimp Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 kniv er tingen gjorde dette med min da "nye" p4 3ghz, og jeg var seff ikke smart nok til og holde igjen på andre siden, så med litt makt fløy den opp i luften og landet senere rett på gulvet , Men! den fungerte helt perfekt alikevel brukte den frem til nå for 2uker siden:D men en annen ting du kan prøve er en bra hårføner.(vis dette skjer en annen gang) Lenke til kommentar
olz Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 takk. gjorde det og fikk den av.Takk chr1ster og amdme bare hyggelig å kunne hjelpe Eg brukte skrujern og den vierker fortsatt(CPUen)holy crap tok en sjanse der...he he Jeg brukte den største kjøkkenkniven jeg fant og presset kniven under cpuen, og prøvde å spikke cpuen av kjøleribba på en måte. Det funket da ikke så veldig bra, fordi cpuen løsnet plutselig og suste som et prosjektil ned i gulvet slik at jeg bøyde 3-4 pinner. Den funket bra fordi, men den metoden anbefales ikke. klarte å gjere det samme men min var varm når eg gjorde det :S folk her seie at det e lettast når den e varm, med meg var det stikk motsatt. stengte av PC-en og gikk rett til uthenting av CPU. ut av socketen gikk greit, men den hang fast i kjøleren. så eg lirka og gnidde, men nei. venta litt, og når den var kald så ramla den rett i bordet og bøgde 3 pin's... men lett å fikse, funka fortsatt no 6mnd seinare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå