karsjegs Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Hold dere langt unna www.SHG.no De har regelrett stjålet tusenvis av kroner fra meg. Jeg er helt sjokert over hvordan et multi-nasjonalt selskap kan ignorere norsk lov. Bruk heller komplett.no\ annet norskt selskap, som følger norske lover Her er min historie, vell dokumentert i mail\nettbankservere, men hva hjeper det meg på kort sikt ? ---------------------------- 1. Jeg bestilte en samsung 40 tommer i august 2007. Leveringen kom ikke til dato, og jeg fikk beskjed om at levering var utsatt 2. den 28 august. fikk jeg bekreftelse på at tv'en var sendt med et tracingnummer. 3. TV'en kom ikke. Jeg kontaktet posten. de sa tracingnummeret bare var en elektronisk varsel om sending fra SHG og at de ikke hadde fått noen TV. SHG sa den var sendt. Jeg ventet et par uker til etter noen mye leveringsdator fra SHG.. men ingen tv 4. Den 10. September var jeg lei. . Jeg brukte ANGRERETTEN og sa opp bestillingen. Jeg fikk en reply fra SHG :" Vi har slettet din erstatningsordre og vil tilbakebetale dine penge du betalte for den første Tv som er etterlyst hos posten. Med ønsker om en god dag! Med vennlig hilsen / Best Regards Michael " 5. Alt OK...neeei. Pengene kom aldri på konto som lovet.. og årsaken var alltid en ny i neste måneds utallige mail.. a. Vi trenger ditt kundenr fordi orderen er slettet ? b. Michael er ikke på jobb og han har din sak... c.Pengene kommer neste uke.. d. Vi må vente på svar fra posten om som har 'mistet' TV'en. du kan ikke få penger før vi hører fra dem e. OSV.OSV (OG NÅ HAR TV'en VÆRT I POSTSYSTEMET MELLOM NORGE OG DANMARK I OVER 2 MND... det må være ny rekord Vell nå er det gått over 1 mnd siden de lovte og sette inn pengene. og de har hatt et enormt utvalg av unskyldninger i titals mailer. jeg har sagt jeg skal gå til forbrukerrådet, politi, og spurt hvorfor de ikke følger norsk lov Ingen ting hjelper Jeg må nå leie advokat for å få mine 12.000,- kr og ender vell opp med å tape noen 1000,- kr i utgifter SÅ IKKE GJØR SOM MEG... BRUK ET NORSKT SELSKAP Endret 17. oktober 2007 av karsjegs Lenke til kommentar
jstrandl Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hei Du bør fjerne dine personlige opplysninger fra vedlegget!! Det er mye der som ka missbrukes av andre. Lykke til med saken. jstrandl Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Du bør sende PM om sånt og ikke opplyse alle om det. Lenke til kommentar
karsjegs Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) takk for tipset :)om noen har noe tips på hvordan jeg kan få tilbake pengene burde jeg jo love ut en "finner-lønn" Endret 16. oktober 2007 av karsjegs Lenke til kommentar
whom Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hold dere langt unna www.SHG.no e. OSV.OSV (OG NÅ HAR TV'en VÆRT I POSTSYSTEMET MELLOM NORGE OG DANMARK I OVER 2 MND... det må være ny rekord Samme har skjedd med meg. Bare at jeg bestilte med oppkrav, heldivis. Pakken så jeg aldri til. Ordrestatusen listet at den befant seg i Kristiansand, men den rikket seg aldri derifra. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Puh. Glad jeg ikke bestilte tv derfra selv. Ser at de tidvis opererer med lagerdato langt frem i tid, og man har jo ingen garanti for at ikke den datoen blir forskjøvet. Selv bestilte jeg veggbrakett fra dem. Det ankom bulkete og manglet en skrue. Bulkene rettet jeg selv fordi jeg ikke gadd å gjøre noen stor sak ut av det. Men skruen som manglet er det værre med. Jeg sendte dem en mail dagen etter, og opprettet en supportsak. Fikk etterhvert et RMA nummer, men der kom det et standardsvar hvor jeg ble bedt om å sende inn hele braketten. Da skrev jeg mail hvor jeg opplyste om at det var èn lusen skrue som manglet. Viktig å påpeke at det er en litt spesielt utformet skrue, og den skal holde vippefunksjonen på plass på den ene siden. Ergo litt viktig, og vanskelig å finne maken av hos Jernia. Det begynner å bli noen uker siden, så jeg sendte purremail i går. Har ikke hørt noe foreløpig, men vi får se hva som skjer. Jeg kommer i hvert fall aldri til å bestille derfra igjen. Endret 17. oktober 2007 av mistercartman Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) for det første For at shg skal få .NO må de stifte norsk foretak dette har de gjort! http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=887432732 Derfor MÅ DE også følge NORSK LOV! hva i svarte.... 7863 OVERHALLA Det er en gudsforlatt sted her i fylke :S Daglig leder/ adm.direktør Thomas Falborg Endret 17. oktober 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Trådstarter: Du klarer deg fint med 1 tråd, du trenger ikke spamme andre tråder for å trekke folk til denne. 2 innlegg er slettet fra andre tråder. Lenke til kommentar
karsjegs Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 fikk dette svaret fra forbrukerrådet i dag: -------------------------------------------------- Inntil du har mottat TV'n er det selger som har risikoen for tingen. Det betyr at det er selger som må dekke tapet dersom varen forsvinner i posten. Selger kan derfor ikke holde pengene igjen for deg fordi de må finne ut hva som er skjedd med den. De må uansett betale deg tilbake pengene, og da må de gjøre det men en gang, og ikke vente til de har funnet ut hvor den befinner seg. krev pengene tilbakebetalt omgående. -------------------------------------------------- har ringt SHG, og referert til norsk lov, men de nekter å følge det.. De sier jeg ikke får pengene før de har funnet TV'en i postsystemet (som de nå har lett etter i over 1 mnd.) så finner de ikke tv'en snart må jeg bruke fritiden min på en opplagt sak.. at de gidder bruke tid og resurser på en veldokumentert sak de MÅ tape skjønner jeg ikke. Det er i hvertfall ikke god butikk, noe som gjør saken veldig merkelig ? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det er bare en ting å gjøre da.... Jeg hadde vertfall vandrett ned til her konstabel. SHG.no MÅ følge norsk lov uansett om det er er i utlandet, så lenge de har .no dommenet, så er de registert i foretaksregisteret... er de registert fåregår alt kjøp og salg via dommenet etter norsk lov.. Uansett, hvordan greide du å få tak i de på telefonene? Til meg blir det bare stille i 2-3min også detter jeg ut... etter klokka fire får jeg tilslutt besjed om at åpningstider fra 07:00 til 17:00.... om og om igjen, hurray... Ringte posten og hørte angående pakken min, til meg har de å kun motat data om sending og ingen pakke... Selv om shg skryter av at pakkene blir sendt viss alle varer er på lager før 14:20 (tror jeg det var, pakken min ble sendt rundt lunch fredag, da hadde de alle ting på lager) håper ikke det samme skjer hos meg :/ Er litt mindre sum her... Lenke til kommentar
karsjegs Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 kanskje jeg hadde flaks når jeg fikk dem på tlf .. heheh ? jeg snakket også med poste for 1,5 mnd. siden som sa det samme til meg.. de hadde bare fått en melding fra SHG om fremtidig sending, men ingen fysisk sending.. tror ikke SHG vil kaste bort resurser på en sak de MÅ tape.. tror bare de driter i meg\norsk lov intill de får kniven på strupen, eller skjønner hvordan posten(eller SHG?) har rotet bort TV'en. for å gå til sak, må jeg bruke fritiden min, som jeg ikke gidder før det er siste utvei Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Ta en amerikansk en; Lei inn 5 advokater av høyeste kvalitet, selvsagt med lønn av 7 sifrede tall. Så anklager du SHG, og krever i tillegg erstatning for at du måtte betale advokat. Tada; SHG får nokså røde tall, du får TVen din + en heftig revenge. todda7 Lenke til kommentar
karsjegs Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 hehhee. ja det hadde vært noe.. men det tar mye fritid.. saken er jo krystall-klar + at database-serverer (banker\posten\mail) har alle transaksjoner. regner vell også med at de betaler rimelig kjapt om\når jeg tar saken videre.. før et evnt møte i forliksrådet.. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Derfor handler jeg alltid med postoppkrav... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Derfor handler jeg alltid med postoppkrav... og en dag ramler det ned 4000 pakker fra shg.no på døra og alle må du betale 250kr for viss du ikke henter de eller sender de i retur... ikke smart viss shg finner det for godt å ikke slette ordre eller angre den... og en dag er postkassa full av hentelapper vi må heller ikke glemme at så lenge shg ikke har greid å levere pakka på så lang tid, skal bruker ha refundert utgifter (telefon etc) også tilbake penger ved evt at prisen faller! Endret 17. oktober 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg sendte mail til shg' og da fikk jeg besjed om at de sliter med norsk toll Kanskje du må ringe tollvesenet og høre om de har pakka de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå