¤vekst¤ Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Hei. Jeg har tenkt å kjøpe: Denne kontrolleren: http://www.itbutikken.no/i/168023/1.htm Og denne harddisken: https://prisguiden.no/product.php?productId=44249 Vil disse fungere godt sammen? Jeg lurer også på hvordan jeg skal koble til og sette disse inn i PC-en min. Jeg har aldri gjort dette før og vil helst ikke gjøre noen feil. PC-en er ny fra komplett, ferdig bygd og klar til å brukes. Jeg skal bruke harddisken til XP pro. Endret 16. oktober 2007 av AndySimmons Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) ja, dette kan jeg absolutt anbefale. jeg har samme disk og kontroller selv. er forøvrig jeg som har lagt inn den erfaringen på disken også, og den er da på den kontrolleren du linket til. bruker også xp pro, så det fungerer fint. du trenger i tillegg scsi kabel som er terminert, og så trenger du å laste ned scsi driverene og brenne disse inn på XP CDen med for eks nLite, eller ha de på diskett så du får installert windows. selv bare klonet jeg systemdisken min med diskwizzard fra seagate med driverene allerede installert uten problemer. Endret 16. oktober 2007 av Jannis-15 Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hva bruker man egentlig den kontrolleren til?Hva er nytten til den? Sry for ot men søkte på wiki, og fant ikke noe om det. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Man kan koble til en SCSI disk pa PCI-E x4 Lenke til kommentar
¤vekst¤ Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 ja, dette kan jeg absolutt anbefale. jeg har samme disk og kontroller selv. er forøvrig jeg som har lagt inn den erfaringen på disken også, og den er da på den kontrolleren du linket til.bruker også xp pro, så det fungerer fint. du trenger i tillegg scsi kabel som er terminert, og så trenger du å laste ned scsi driverene og brenne disse inn på XP CDen med for eks nLite, eller ha de på diskett så du får installert windows. selv bare klonet jeg systemdisken min med diskwizzard fra seagate med driverene allerede installert uten problemer. Kan du gi meg noen linker med kabel og program som jeg trenger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå