manet44 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg skal legge nett ut i garasjen, og dette gjennom kabel (innstalasjonskabel) ... Hvordan skal jeg koble da? Har speedtouch modem fra telenor, dette er koblet til en trådløsrouter. Send gjerne link til utstyr/koblingsbokser o.l Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Du trenger bare en helt vanelig TP kabel ut dit og evntuelt hvis du skal ha flere på nett der ute, trenger du en switch Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Du trenger bare en helt vanelig TP kabel ut dit og evntuelt hvis du skal ha flere på nett der ute, trenger du en switch Ja, men jeg skal legge det inn i veggen osv... inn i en sånn boks med nettverksuttak Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Sånn som denne? Endret 17. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Ja, sikkert en sånn.. Så jeg skrur denne på veggen, og kobler andre enden av kabelen til routeren? Endret 17. oktober 2007 av Nordfonn Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 først legger du kabel i veggen, så terminerer du enden av den inn på baksiden av den boksen, så skrur du den på plass Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 først legger du kabel i veggen, så terminerer du enden av den inn på baksiden av den boksen, så skrur du den på plass mhm, og presser på en rj-45 kontakt i andre enden? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Du bruker en kronetang til å presse på plass hver enkelt leder i kabelen. Du kan bruke en ferdig terminert kabel fra boksen til nettverksutstyret. Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Du bruker en kronetang til å presse på plass hver enkelt leder i kabelen. Du kan bruke en ferdig terminert kabel fra boksen til nettverksutstyret. hmm? link? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 http://www.nextgentel.no/privat/artikler/installasjon.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå