Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm ved formatering!

Anbefalte innlegg

Siden bilder sier mer enn 1000 ord legger jeg ved ett par bilder.

Som dere kanskje sjønner driver jeg å prøver å formatere, alt går fint helt til jeg kommer hit:

bilde004wh9.jpg

Jeg har 2 partisjoner men som dere ser vises ingen av dem. Hvorfor skjer dette? Altså jeg kan ikke gjøre noe

Hvis jeg prøver trykker noe kommer det opp en blåskjerm

bilde005gv3.jpg

Har prøvd å google litt og har kommet fram til at det kan være feil på RAM'en. Derfor prøvde jeg å ta ut hver RAM brikke for å sjekke om noen av de eventuelt var ødelagt men det funket ikke da heller!

Er det noen andre som har peiling på hvordan jeg kan fixe dette?

Endret av NeXi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden pc`n din ikke finner diskene så tipper jeg at det kun er driveren til diskene som må legges inn og når det er gjort så skulle vel egentlig hele problemet være løst....Du får jo spørsmål underveis før du kommer så langt om du vil legge inn sata driveren...Har du driveren på en diskett så setter du den inn i floppyen og installerer den derfra...Håper du skjønte hva jeg mener.... :hmm:

Lettere forklaring finner du her :thumbup:

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Nesten med en gang installasjonen begynner, får du melding om å:"Trykke F6 for å installere en tredjeparts driver". Gjør dette, men sørg for å kopiere denne driveren til en diskett(!) før du starter installasjonen. Driveren skal følge med driver CD-en til hovedkortet, og der skal det stå beskrevet hvordan du gjør dette. Du kan deretter få opp flere valg. Sørg for å være helt sikker på at du velger nøyaktig den driveren som samsvarer med Nord og Sør siden av chipsettet, ellers kan du støte borti problemer seinere i installasjonen. Dette skal kunne funke. Lykke til!

Endret av TMMProd
Lenke til kommentar
Nesten med en gang installasjonen begynner, får du melding om å:"Trykke F6 for å installere en tredjeparts driver". Gjør dette, men sørg for å kopiere denne driveren til en diskett(!) før du starter installasjonen. Driveren skal følge med driver CD-en til hovedkortet, og der skal det stå beskrevet hvordan du gjør dette. Du kan deretter få opp flere valg. Sørg for å være helt sikker på at du velger nøyaktig den driveren som samsvarer med Nord og Sør siden av chipsettet, ellers kan du støte borti problemer seinere i installasjonen. Dette skal kunne funke. Lykke til!

Hva mener du her? At han kan velge hva slags media sata driveren skal loades fra? Altså velge mellom A: floppy eller cd-rom? Såfall, kan du forklare nærmere. Sliter med samme problemet.

Lenke til kommentar

Feilkode 0x08E:

0x0000008E: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

A kernel mode program generated an exception which the error handler didn’t catch. These are nearly always hardware compatibility issues (which sometimes means a driver issue or a need for a BIOS upgrade).

Oppdater BIOS, og se hva som skjer, er samme problem der så prøver du følgende:

Start maskinen, når du ser skriften "press a key to boot from CD" så trykker du en valgfri tast, maskinen vil nå starte installasjonen av Windows XP, hvor reperasjons delen ligger.

Ved første installasjons bildet får du 3 valg, "enter" for og installere, "F3" for og avslutte og det du skal velge: R/E = repair -> pass = enter -> velg operativsystem (trykk feks 1 så Enter), i neste vindu skriver du "CHKDSK /R".

Når denne opperasjonen er ferdig, ta ut CD platen, skriv "exit".

Maskinen starter nå på nytt og skal forhåpentligvis fungere normalt.

Lykek til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...