Gå til innhold

Installere Ubuntu 7.10 på Toshiba laptop

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Jeg tenkte at jeg skulle hive inn Ubuntu 7.10 på min Vista laptop. Det som er greia er jeg ikke har en Vista cd, men en gjenopprettings cd i fra Toshiba. Kan jeg få problemer med å få installert Vista på nytt om jeg jeg bytter filsystemet til ext2/3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjennopprettings-CD-en gjør er vel nettopp å først formatere hele harddisken på nytt og deretter legger inn Windows så det skal vel gå helt fint.

Du kan jo også vurdere å installere Ubuntu side om side med Vista (dual-boot), følger du standard-anvisningene i Ubuntu-installasjonen tror jeg det blir resultatet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg har nå lagt inn Ubuntu 7.10 og dette virker som en drøm, men hvordan få de "Fn" knappene til å virke? Altså de blåe som ligger under "F 0 - 9" knappene, der man kan styre lysstyrken på skjermen, lydstyrke osv.. Og finnes det noe viftestyrings program i Ubuntu? Nå går vifta hele tiden, det gjorde den ikke under Vista, den går ikke for fullt men jeg ønsker at den slår seg av når det ikke er noe aktivitet på laptopen.

Lenke til kommentar
Jeg har nå lagt inn Ubuntu 7.10 og dette virker som en drøm, men hvordan få de "Fn" knappene til å virke? Altså de blåe som ligger under "F 0 - 9" knappene, der man kan styre lysstyrken på skjermen, lydstyrke osv.. Og finnes det noe viftestyrings program i Ubuntu? Nå går vifta hele tiden, det gjorde den ikke under Vista, den går ikke for fullt men jeg ønsker at den slår seg av når det ikke er noe aktivitet på laptopen.

Min laptop justerer vifta av seg selv(uavhengig av software). Kanskje det er noe som kan slås på i BIOS?

På min stasjonære bruker jeg fancontrol, som ligger i synaptic(tror kanskje det er under lm-sensors).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...