Gå til innhold

Noen som har kjøpt den nye 40GB PS3'en?

Saykin

Anbefalte innlegg

Er det noen som har kjøpt den versjonen? Jeg lurer på om det er mulig å kjøpe PS2 emulator til den på PSN, hvis det er mulig så kjøper jeg 40GB versjonen, hvis ikke så går jeg for den tusen kroners dyrere 60GB versjonen =/

Så er det noen som kan svare på mine spørsmål så hadde jeg vært evig taknemlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da tror jeg det er noe galt med deg og ikke konsollen.

Fordi jeg er vant til pc hvor jeg kjører super high res på min gamer pc.

Nå er vel ikke super high res noen betegnelse for en bestemt oppløsning. Og det at du har høy oppløsning på PC-en din er heller ingen grunn til at du skulle få vondt i øynene av å bruke en PS2.

Hvis du har et eller annet syndrom som gjør at du får vondt i øynene av å bruke en PS2, bør du passe deg for å ikke kaste et blikk på konsoller som NES, slik at du ikke mister synet...

Lenke til kommentar
Nå begynner vel dette å gå litt offtopic, men jeg takker for svar og tips. Ser ut til at jeg må kjøpe meg 60GB, siden sony ikke har valgt å gi noen info om de skal gi/selge PS2 emulator senere i fremtiden for de med 40GB PS3'en =/ oh well

et godt valg, valgte 40GB utgaven selv siden jeg egentlig ikke hadde råd til PS3 denne mnd men bare måtte ha den. Hadde valgt 60gb utgaven om jeg hadde hatt råd ;)

Lenke til kommentar

Alle europeiske PS3 har brukt software for å emulere PS2, ettersom det kun har vært amerikanske og asiatiske versjoner som har hatt Emotion-chipen integrert. Nye PS3 som blir produsert for det amerikanske markedet (usikker på det asiatiske), leveres heller ikke med Emotion-chip lenger.

Så lenge det ikke er noen forskjell på prosessorkraft i 60 og 40GB-versjonene, ser jeg ikke helt hvorfor en 40GB ikke skulle kunne emulere like godt som en 60GB.

Lenke til kommentar

Jarlsberg: NEI, NEI og NEI.

Alle europeiske ps3'er (minus 40 gb som akkurat er kommet) har emulert ps2 spill via en chip(EN versjonen av GS) på hovedkortet for å erstatte GS(skjermkortet til Ps2), Emotion Engine(Ps2 cpu) er erstattet med en software emulator.

Derfor var det penger å spare i å fjerne ps2 GS chippen, samt å gjøre om hovedkortet for billigere produksjon.

Lenke til kommentar
Jarlsberg: NEI, NEI og NEI.

Det burde vel heller være JA, JA og NEI.

Det er vel ingen tvil om at PS3 har emulert EE, ettersom denne ikke har vært tilstede på de europeiske i motsetning til de amerikanske og asiatiske.

Det er vel heller ikke noen tvil om at EE ikke lenger blir levert på amerikanske modeller, og at disse nå blir levert med softwareemulering.

Det jeg ikke hadde fått med meg var at chipen som skulle simulere/erstatte GS på PS3 var fjernet fra 40GB. Hvis det er tilfelle ser jeg at det ikke vil bli like uproblematisk med emulering på den nye versjonen. Er med på at denne delen fortjente et NEI, men absolutt ikke TRE :whistle:

Ettersom 60GB-versjonen ikke emulerer alle PS2-spill perfekt, og uansett ikke kan levere de bedre enn en PS2, bør vel de som har behov for å spille PS2-spill uten å ha en PS2 gå for...nettopp - en PS2 i tillegg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...