orjan_boe Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg har sett litt rundt på nette og funnet ut at den 8`ende porten er uplinken.Må jeg gjøre noe mer for å aktivere uplinken eller er d bare å plugge kabelen inn der. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Har samme switchen, og jeg bare plugger den rett inn .. - Azton Lenke til kommentar
orjan_boe Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Bruker du krysset eller ukrysset kabel Azton Lenke til kommentar
Azton Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Ukrysset .. fra ADSL modemet mitt .. - Azton Lenke til kommentar
orjan_boe Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Hvilken Adsl-leverandør har du Azton? Jeg har bluecom med modemet(Alcatel) Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Autosensing :wink: Har god kjennskap til disse. Autosensing på Unex svitsjene er kun for hastighet (10mbit el. 100mbit). Den klarer ikke å krysse og rette henholdsvis rette og kryssede kabler. Som svar på det opprinnelige spørsmålet: Uplinken er der for at du skal kunne bruke en vanlig rett kabel til en "ovenforliggende" enhet i hierarkiet. Unex svitsjene har den siste porten delt, du kan velge å bruke den som er uplink, eller den som er "vanlig". Dvs. det er 9 uttak, hvor du kan kun bruke 8 samtidig. Lenke til kommentar
Mentor Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Uplink porten er en helt vanlig port på switchen, bortsett fra at den er krysset. Det betyr at en "krysset" kabel blir "rett" viss du plugger den i den porten. Eller at en "rett" kabel blir "krysset" i den porten. Ergo du trenger strengt tatt ikke en uplink port, du kan like godt bruke en rett/krysset kabel alt etter behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå