Gå til innhold

Geforce 8600n GT. Fps problem

Stianlol

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for ikke lenge siden en bærbar pc med et Nvidia Geforce GT 256 Mb skjermkort, men har et problem med det.

Det er at når jeg skal spille får jeg ikke 100 fps.

Jeg har stillt på det jeg vet jeg må stille på(v-sync), men får fortsatt ikke 100 fps.

Er det noe annet jeg må stille på, eller er det noe som er stillt inn på feil?

Har lagt ved et bilde av mine instillinger sånn at dere kan se hvordan de er..

post-132931-1192557307_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får ikke 100FPS, fordi kortet yter ikke bra nok. 8600m GT er ikke et bra spillekort.

...Hallo? Det kommer jo an på hvilke spill det er snakk om. Er det f.eks. CS 1.6 skal det kunne kjøre det med 100 fps glatt. Er det andre, nyere spill det er snakk om sier det seg selv at ikke 8600 vil kunne kjøre alt på fullt. En annen ting er om man i det hele tatt trenger 100 FPS. Jeg mener det er bra nok så lenge man holder seg rudnt 60, men noen skal på liv og død ha 100. slik er det bare, men man kan forvente forskjellig FPS alt etter hvilket spill man prøver.

Lenke til kommentar

I kontrollpanelet for nVidia-driverene kan du lage egne innstillinger for hvert spill. Om du går ut i fra bildet i første post, så velger du fanen "Programinnstillinger" og legger til CS.exe (fra katalogen der du har innstallert spillet). Da kan du velge innstillinger spesielt for CS. Er ikke sikkert det hjelper noe mer enn å bruke globale innstillinger, men verdt å forsøke.

Lenke til kommentar

Jeg gikk innpå, trykkte legg til og valgte snarveien til CS på skrivebordet.

Ja la til den, og programmet som kom da var Steam.exe.

Valgte framtving deaktivering, og det står nå med uthavet skrift innpå der at vsync er deaktivert.

Jeg skjekka Cs igjen da, men hadde fortsatt 60 fps..

Så om jeg fant CS.exe også, men det nærmeste jeg kom var Hl.exe(half life). Prøvde med den også, men fortsaett 60fps.

Lenke til kommentar

Har faktisk samme problem med en Multicom Compal IFL90+ :hmm: uansett holder 60fps i massevis for meg, men det hadde ikke skadet med 100 :D Har foresten 100fps på den stasjonære (se signatur)

Edit: Hvordan deaktivere vsync? Både i XP og Vista

Endret av IceSpirit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...