wolf5 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Har akkurat fått og satt sammen min nye HTPC: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=56502 Har et vanlig "gammelt" TV. Nå lurer jeg på hvilken kobling jeg bør bruke mot TV'en for å få best mulig kvalitet på bildet. Har akkurat nå SVHS -> kompositt plugg på skjermkortet og koblet i SCART'en på TV (via PS2 scart adapteren. SCART plugg med composit inngang). Har SCART inngang og en egen kompositt inngang, men finnes det flere varianter i bruk av SCART der? Husker gamle TV'en hadde en RGB SCART inngang som gav bedre kvalitet enn den andre SCART inngangen. Er det andre konvertere? DVI -> scart? VGA -> scart? Vil disse gi bedre bilde? Annen ting. for øyeblikket er compositt ledningen ca 4-5meter. det jeg hadde for håndet. Forringer den kvaliteten pga lengden? Håper på tips. Synes fargene er litt matte for øyeblikket. (Vista Media Center) Endret 16. oktober 2007 av wolf5 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det kreves ATi kort og mye fikkling og evt mekking for VGA -> "SCART" (RGB) Det beste er s-video. Dersom du har mer enn en SCART søttter sikkert den ene s-video. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Takk. Skal grave frem en av de gamle svhs->scart kablene mine og teste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå