Gå til innhold

Problemer med Sony NWZ-A818

cFc

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny 8 gb sony av modell beskrevet på topp, den skal kunne spille av video, vise bilder og spille musikk. Med denne følgte en CD. dessverre så funker CD-en ikke. Den inneholder tre valgmuligheter, innstallere et MP3 conversion program, innstallere WMP 11 og et Adobe dokument. Merkelig nok kan jeg ikke innstallere noe som helst. Når jeg prøver å innstalere MP3 programmet kommer dette opp etter at den første workingscreenen i innstalleringen er ferdig.

"The contents of the file cannot be unpacked. The executable files you are attempting to run has been corrupted. Please obtain another copy of the file, verify its integrity, and try again."
Når jeg prøvde å innstallere WMP 11 fra CD-en (selv om jeg allerede har det), så kom det opp noe om at det muligens kan være noe galt med kabinettfilene, noe jeg tviler sterkt ettersom at jeg har nylig formatert.

WMP 11 Har jeg allerede innstallert så det spiller ikke noen rolle, . Adobe dokumentet går ikke an å åpne. Eller det går ann men filen er visst skadet men kan repareres. Den vises, men noen få tegn vises feil eller ødelagt.

Å legge inn musikk går helt fint, men videoene konverteres ikke, selv ikke i WMP 11. Hvordan skal jeg få videoene til å konverteres og hva er det egentlig som er galt?

Jeg har XP Service Pack 2 btw.

Takker for hjelp

Jeg kan legge til at det er ingenting galt med cd-spilleren, jeg har nylig kjøpt ny og den funker til alle andre spill.

Endret av cFc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg installerte programmet på en stasjonær PC uten at spilleren var tilkoplet. Programmet velger automatisk en plassering på C:\MediaCell for konverterte filer, men dette kan endres manuelt til annet disk ved å opprette en MediaCell katalog der først (bare bytt bokstav fra C: til f eks D: for outputfil i programmet etterpå).

Mulig at du må ha en del codec-er og andre programmer inne på PC-en før dette kan virke. Du må i hvert fall ha siste versjon av Quicktime som kan lastes ned gratis (benyttes også for å spille av konverterte filer på PC-en). Jeg har også DivX og xVid og en del andre video og lydcodec-er inne på PC-en.

Når jeg åpner en videofil f eks en tung (2GB) MPEG4-fil eller DivX-fil i MediaCell kommer opplysninger om denne filen opp i den øverste dialogboksen. Nede til venstre står filstørrelse ved konvetering med Good som kvalitet. Om det ikke kommer inn opplysninger om inngangsfilen eller størrelse på den konverterte filen må du ha noe som mangler på PC-en. Jeg trykker så på den store knappen Konverter og en 1,5 timers musikkonsert tok bare 6-7 minutter å konvertere. Den nye MP4-filen legger seg i en egen underkatalog (i C:\MediaCell) med samme navn som den originale videofilen. I denne katalogen ligger en liten info-fil og selve den konverterte filen med et nytt navn (en nummer med bokstaver foran). I utforsker er det et Quicktime-symbol på filen og denne filen kopierte jeg direkte inn i Video-mappen på NWZ-A818. Når spilleren er frakoblet igjen og har oppdatert biblioteket ligger filen under videosymbolet på spilleren for avspilling.

Lenke til kommentar

Jeg har quicktime og masse codecer, så jeg tror ikke problemet ligger der. Alt var fint bortsett fra at når jeg trykket på convert skjedde det absolutt ingenting. Men nå har jeg lastet ned en PSP video 9 converter. Den funker fint. Takker skal du uansett for at du gadd å hjelpe :)

Jeg kan legge til at når jeg åpner programmet så kommer det 50 % av gangene en slik feil-melding som oftest sees i IE med feil av script og om jeg vil fortsette å kjøre.

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Det var fint at du fant en løsning. Jeg har også fått de feilmeldingene du beskriver, hvor programmet sluttet å virke, men løste det med å reinstallere programmet og benyttet "kjør som administrator". Uansett har jeg opplevd at det både + og - med å ha masse konverteringsprogrammer på PC-en. Ofte opplever jeg at et gammelt videokonverteringsprogram slutter å virke eller virker dådligere etter at jeg har installert et nytt med en annen type funksjon. For video er problemene oftest manglende lyd, dårlig synkonisering mellom bilde og lyd samt forstyrrelser (grove striper) på bilde. Antar at dette er noe man må bare leve med, dvs prøve seg fram til man finner programmer som kan "spille sammen" uten problemer på PC-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...