Gå til innhold

Kan jeg koble hjemmekino til PC?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe dette hjemmekinoanlegget fra Philips. Men først lurer jeg på om det er mulighet for å koble dette til PC-en. Jeg har kun et dårlig integrert lydkort (SoundMAX Integrated Digital Audio) med 3 utganger - grønn (for headset), rød (for mikrofon), og blå (kanskje til f.eks hjemmekinoanlegget?).

Hvis det er mulig å koble hjemmekinoanlegget til PC-en, hvordan gjøres det i såfall?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den blå inngangen din vil jeg tippe er 'line in', så det nytter dårlig. Det du isåfall måtte brukt var den grønne, som er standard lyd ut.

Reint teknisk så vil det sikkert gå (jeg har ikke sett på det, men anlegget har sikkert stereo-inn), men det er svært bortkasta penger. Du burde spandere på deg et bedre lydkort i tillegg (det koster ikke mange hundrelappene for et Creative Audigy 4 for eksempel), så kan du bruke digital coax eller optisk ut.

Om det anlegget du linket til fungerer bra med PC skal jeg ikke spekulere i...

Lenke til kommentar

Hvor mye penger har du å bruke på hjemmekinoanlegg? Det du linker til funker knapt nok til å drive en bærbar mp3-spiller (med svært dårlig kvalitet).

Som nevnt ovenfor er det optisk eller coax du bør satse på hvis du skal koble PC til hjemmekino i 5.1/7.1. Den grønne utgangen er nok i stereo, og kan jo selvfølgelig kobles til ett standard anlegg med jack->phono, du for dog bare 2.0 evnt 2.1 .

Men mitt tips er, kjøp noe annet enn det mølet du har linket til. Finnes mye billig (og bra) brukt du kan kjøpe, som du slipper å dumpe etter 1 uke...

Lenke til kommentar

Først og fremst har hjemmekinoanlegget fått veldig god omtale, og skal være det beste i sin prisklasse. Dessuten vil jeg ikke bruke mer penger på det :p

Men jeg kunne kanskje vært litt tydeligere på at jeg ikke primært skal bruke det til PC, så er ikke farlig om det bare blir 2.0 eller 2.1. Lurte bare på om muligheten var der, ettersom jeg ikke har andre høytalere å koble på.

Hvis jeg bruke Jack -> Phono, får jeg kjøpt ledning til dette på en elektrobutikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...