Gå til innhold

Bilder uten blitz blir "grøt" (Ixus V2)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har litt problemer med mitt Ixus V2. Når jeg skrur av blitzen er det utrolig sjeldent at jeg får bilder som er gode. Jeg prøver å holde kameraet stille, men bildene blir ofte grøtete.

Det er en haug med instilliger på kameraet og jeg vet ikke hva de er til. Manualen er på tysk og jeg kan ikke tysk.. :(

Lurte på om noen har noen raste tips til hva instillingene skal så på for å få best resultater med kameraet uten blitz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet som deg... Bilder i fullt dagslys blir meget bra, men er det innendørs e.l. så blir d ræva. Jeg er ganske sikker på at jeg har lest at det ska la seg gjøre å endre lukketiden ved stillbilde, slik at mere lys kommer inn, men har aldri funnet den funksjonen på kameraet :(

I film-modus finnes en del instillinger for forkjellige lysforhold, men som sagt har jeg ikke funnet til still-bilde. Fant ut at hvis d er bra med lys, så kan man ta opp 13sek i 640-oppløsning ved bruk av svart-hvit(imot 4sek i farger).. ganske snedig, hvis man absolutt ikke Må ha farger...

Lenke til kommentar
Hei, jeg har litt problemer med mitt Ixus V2. Når jeg skrur av blitzen er det utrolig sjeldent at jeg får bilder som er gode. Jeg prøver å holde kameraet stille, men bildene blir ofte grøtete.  

Det er en haug med instilliger på kameraet og jeg vet ikke hva de er til. Manualen er på tysk og jeg kan ikke tysk.. :(

Lurte på om noen har noen raste tips til hva instillingene skal så på for å få best resultater med kameraet uten blitz?

Trykk på meny-knappen til du kommer til "+/- (Exp.)" eller lignende.

Dette stiller lukketiden, og avgjør hvor mye lys som slipper til.

- gir mørkere, men mindre grøtete bilder.

+ gir lysere bilder, men også enda mere grøt ;o)

Bare å teste seg fram :o)

Og manual på tysk?!?? --> Bare sorgen >;o)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Når jeg tar bilder uten blits med ixus v2

bruker jeg eksterne lyskilder sånn som en

ekstra lampe.. Det pleier å hjelpe. Hvis det

er snakk om nattbilder er det vel egentlig

mest stativ som hjelper, eller å holde

kameraet inntil en stødig flate. Da blir det

som regel fine bilder =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...