Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilmelding ved formatering.

Anbefalte innlegg

Prøver formatere emd XP PRO Norsk CD. Får denne feilmeldingen når windows skal loade filer.

STOP: 0x0000007E - PCI.SYS - ADRESS F748E0B BASE AT F7487000, DATESTAMP 3B7D855C.

Får beskjed om å restarte systemet, men samme melding kommer igjen.

Help =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøver formatere emd XP PRO Norsk CD. Får denne feilmeldingen når windows skal loade filer.

STOP: 0x0000007E - PCI.SYS - ADRESS F748E0B BASE AT F7487000, DATESTAMP 3B7D855C.

Får beskjed om å restarte systemet, men samme melding kommer igjen.

Help =)

Fant ut hvorfor jeg fikk feilmeldingen, måtte ha sp2 cd.

Men nå oppstod et annet problem. Windows finner ingen av hardiskene når jeg skal formatere. Det som er veldig merkelig er at jeg bruker PC-en nå og skriver dette. Og hardiskene fungerer fint, kan bla igjennom begge hardiskene og alt er som det skal. Eneste grunnen til at jeg skal formatere er for å få vekk smuss og dritt fra maskinen. Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
S-ata disk ?F6 og floppy med driver for kontroller.
sata disk? hva betyr det? de rød smale kablene? Ja slike jeg har! Hva mener du med f6 og floppy for kontroller?
S-ata disk ?F6 og floppy med driver for kontroller.
sata disk? hva betyr det? de rød smale kablene? Ja slike jeg har! Hva mener du med f6 og floppy for kontroller?
Skjønner hva du mener nå. Men jeg har ikke noe diskett rom på PC-en. Kun 2xcdrom 2xhdd. Men hardisken må vel ha drivere installert siden det går fint å bruke PC-en og hardisken. Går bare ikke å formatere.
Lenke til kommentar
Men hardisken må vel ha drivere installert siden det går fint å bruke PC-en og hardisken. Går bare ikke å formatere.

Ja, harddisken kjører med den installerte (ferdiginnstallert image?) Windows driveren som er der .

Dersom du booter fra CD for å formatere og re-installere, så ligger ikke "din" driver inne på CD-en.

XP støtter kun drivere fra floppy, ikke USB minne, (og kun 1 eller 2 fabrikanter av USB floppy...)

Det er vel en av de største forbedringene med Vista ;)

Dersom du ikke har mulighet til å låne deg en floppystasjon og koble den til midlertidig,

er den beste løsningen

å "slipstreame" driverne på en CD, f.eks ved hjelp av nLite.

PS.

Hva heter hovedkortet ditt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...