Gå til innhold

Half Life: Episode 2 - the computer

Anbefalte innlegg

Hello..

For tiden sitter jeg på en Amd 3500+, GeForce 6600GT, 1024mb ddr og msi k8n neo2 maskin. Først og fremst, så klarer ikke denne maskinen å kjøre Half Life 2, på grunn av chipsettet(som er nVidia nForce3).. dette fant jeg ut da jeg hadde store problemer med å kjøre Half Life 2 og Episode One tidligere..

Nå som Episode 2 har kommet, må jeg nesten oppgradere PC-en litt. Fra før av skal jeg bruke:

-Hiper 580watt PSU

-Creative Soundblaste et eller annet..

-2x WD Raptor 36 GB (10.000rpm)

-320 + 300 + 200 + 500 GB HDD

Planen er å kjøre raptor diskene i raid 0, da jeg finner dette svært velfungerende. Videre skal jeg kjøpe følgende:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=56755

Hva syns dere? Jeg er godt klar over at jeg kan spille HL:E2 med mindre spec, men jeg må nesten ha noe som fungerer ett år eller to..

Det blir enten denne PC-en, eller en iMac 24"...

Heeelp.. not just anybody, heeelp... :dontgetit:

Edit:

Verdt å nevne:

Skal kjøre i 1680x1050, forhåpentligvis med fulle grafikk og lydinnstillinger.

Endret av Woods
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke noen andre, men jeg prøver allikevel.

E6850 er bra for programmer som bruker en eller to kjerner fordi den har høy frekvens og ytelse på de to kjernene den har. Q6600 derimot, har 4 kjerner med høy ytelse, men ikke like høy som den til E6850. Imidlertid gir en Q6600 høyere ytelse om 4 eller flere kjerner utnyttes, noe de gjør i HL2EP2 og andre source-spill, og så godt som alle nye spill og annen programvare. Dessuten kan Q6600 lett overklokkes til E6850s ytelse-per-kjerne-nivå hvis du har lyst. Hvis ikke er den nok bra nok uansett! :)

Og forresten, hvis du vil overbevises enda litt til:

Ta en titt her :). Mange benchmarks der som gir et godt inntrykk av hvordan det står til. Tror ikke det er noe source-besert, men man skjønner jo poenget uansett.

Endret av G.G.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...