bandrex03 Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Har et Sapphire Radeon 9700 Atlantis kort. Fikk en del problemer i går når jeg satt og fiklet med innstillingene til kortet. Problemet var at uten forvarsel skiftet skjermen modus, til en bedriten 640x480, 8bit og med påfølgende feilmelding om at noe var gærnt og at jeg måtte restarte maskina. Dette skjedde mange ganger + at i andre tilfeller hengte maskina seg og peip slik at jeg måtte resette den. Jeg avinstallerte deretter Catalyst 3.0 driveren(PBA), restarta og re-insa. Ikke noe problem foreløpig, men jeg har IKKE installert dx9 enda, og som jeg leser her i en tråd, må(?) man ha dette. Kan dette skyldes ustabiliteten? Dessuten får jeg ikke til å kjøre signal fra kortet til tvn, dvs. det blir kun flimmer på tvn. Har prøvd både composit og s-video, med samme resultat. Det jeg lurer på her siden jeg har vært hardbarka nVidia fan i mange år, er det noe innstillinger(jeg ikke vet om) for å stille ev. Hertzen og oppløsningen? Har lett, men finner ingen spesifikk info om dette. Og i andre tilfeller; hva kan være galt? -Armageddon Tools Incorporated(ATI)- ---Sys--- Noe ræl som er skrudd sammen. etc. Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 jeg har samme prob med TV-out , skifta kabelen til den Orginale kabelen som følgte med, fikk bilde klart og tydelig opp på TV menne når jeg skulle avspille en film .avi etc så ble bare Media Playeren Svart hvit og ingen film vistes, menne på skjermen funka filmen helt OK osv. Har på følelsen at det er noe Fuck med Ramdacen til 9700 kortene.maybe oppdatere Biosen på kortet , en som kaller seg wz11 har en glimmrende bios har jeg hørt. Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 Det at du ikke kan kjøre film på tv/andre skjerm er trolig pga. noe som heter video mixing mode. Hadde samme problem på ti4400 kortet mitt. Tatt fra nvidias nettested: "Hardware overlay uses special, dedicated video hardware to display a video image, such as a DVD. The Video Mixing Renderer (VMR), however, uses the 3D graphics hardware to render the video to the screen. Hardware overlay is a limited resource, typically allowing use on only a single display. If running on multiple displays, then VMR should be used to avoid this limitation" Meeget mulig jeg bommer litt, men det er verdt å finne ut av vil jeg tro. Først må jeg få liv i TVn da. Så den bundla kabelen funka? Det høres rart ut at ikke andre composit/s-video kabler skal funke, men må vel prøve å se hva som skjer. Må klage en plass hvis dette er fakta, har jo investert 450,- spenn i en kvalitets s-videokabel på 6 meter(tvn er et stykke unna). I tillegg har jeg en annen s-video ledning som er enda lengre og en svindyr compositkabel(intet funk). Hellvette, jeg blir forbanna hvis jeg har investert penger i noe som faktisk kun tar bundlakablene, men velger å tro at problemet ligger et annet sted, siden jeg nekter å tro at det faktisk er mulig, teknisk sett. ---Sys--- get me the chainsaw! zzzZZZZzzzz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå