Gå til innhold

Hvordan få .vop, .bup og .ifo filer over til ISO?

-Tommy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en film som ligger inni en mappe som heter video_ts, inni denne mapen er det mange .vop, .bup og .ifo filer. Hvordan kan jeg få disse filene til å bli en ISO fil?

ImgBurn har en modus som heter Build som gjør akkurat det du er ute etter.

I hvert fall påstår de det selv. Jeg har aldri brukt programmet, men inntil for 2 minutter siden visste jeg ikke en gang at det fantes.

En liten tutorial finnes her, og den igjen fant jeg ved et søk på videohelp.com. Mye nyttig stoff der når det gjelder videokonvertering og denslags.

Lenke til kommentar
Har en film som ligger inni en mappe som heter video_ts, inni denne mapen er det mange .vop, .bup og .ifo filer. Hvordan kan jeg få disse filene til å bli en ISO fil?

ImgBurn har en modus som heter Build som gjør akkurat det du er ute etter.

I hvert fall påstår de det selv. Jeg har aldri brukt programmet, men inntil for 2 minutter siden visste jeg ikke en gang at det fantes.

En liten tutorial finnes her, og den igjen fant jeg ved et søk på videohelp.com. Mye nyttig stoff der når det gjelder videokonvertering og denslags.

Takk, fikk konvertert filene, men manglet lyden.

Holvik: tester ut seinere når jeg kommer hjem igjen.

Lenke til kommentar
Takk for tipset, men jeg skjønte fantastisk lite av de programmene.

Ja det er ikke så vanskelig som du tror.Vobedit kan du utførske selv. (Feks: lage en fil med kun musikk og ikke video)

Når det gjelder IFOEDIT så kan du bruke til det du vil, dvs lage ISO eller IMG fil, som du kan da spille med en player.

Jeg vet ikke hva du har i VIDEO_TS, men hvis det er komplett DVD plate med video og musikk, så skal du prøve 2 metoder for å se hvordan det virker:

Åpne IFOEDIT-klikk... OpenDen vil selvfølgelig spørre om *.IFO fil.

Du åpner din Video_TS folder og klikk på det første IFO. Den lastes inn.

klikk enten ---disk image (nederst til høyre) eller klikk ...Tools overst på meny og --klikk..Greate image.

Finne en folder hvor du skal lagre og klikk ...Lagre.. med det filnavn som er allerede skrevet inn eller det navnet du vil.

Denne er en *.img fil. Det er helt ok det.

Hvis du vil at den skal være en *.iso fil, så enten du renamer .img til .iso, eller under lagring velger du i boksen under filname...alle filler (*) og dermed du skriver ...finame.iso.

Da har du valgt extension iso allerede der.

Det vil arbeide som en helt og til slutt vil du finne en *.img eller *.iso file i folder du valgte under lagring.

Den kan du spille.

Nå hvis det er tilfelle at du har en DVD plate i VIDEO_TS, så er veldig mye der som du vil ikke ha.

Lag en folder til inni der, named 2mmy91. Inni der lager du en folder til named VIDEO_TS.

Hvis du utførsker den original folder, vil du kunne finne hvilke filer i *.vob format er du interresert i. Det er sikkert 4 større VOB filer.

Du kan kontrollere med å spille litt av dem.De er i serier og gjerne i den samme serie.

Eks VTS_02_1.VOB, 02_2, 02_3, 02_4.I tillegg har du en *.IFO i samme serie og en *.BUP.

Kopiere nå alle de filene i din \2mmy91\VIDEO_TS folder.Åpne IFOEDIT igjen-Klikk ..open...Velg nå den VTS_2_0.IFO file-klikk...Tools og velg ..Greate Image.

Nå har du en ISO file med kun det du vil.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...