Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker Kathleen Sebelius, hun er en demokratisk kvinne som har gjort det kjempebra blant republikanere og har blitt mer og mer populær. Hun deler også en del av mine synspunkter, og er ikke like uspiselig som kvinne som Clinton er.

 

Clinton har forresten gitt opp og vet at hun ikke blir kandidaten, hun kan bare ikke kutte ut midt i en prosess. Hun gir seg i løpet av noen dager, og melder seg til visepresidentrollen. Jeg tror ikke det er lurt, det er en del kandidater Obama burde satse på som kan hente inn flere stemmer.

Lenke til kommentar
Det har vært hintet til Michael Bloomberg, men han er jøde så det kan gå dårlig i sørstatene. Hva med John Edwards?

 

Det hadde hvert et skikkelig spark bak til Republikanerne hvis en av deres borgermestere blir Obamas sidekick, ikke det at det hadde hvert en stor overaskelse. Bloomberg er jo "egentlig" demokrat partivalg handler jo ofte om omstendigheter i lokalpolitikken.

Lenke til kommentar

I have this feeling man, 'cause you know, it's just a handful of people who run everything, you know … that's true, it's provable. It's not … I'm not a fucking conspiracy nut, it's provable. A handful, a very small elite, run and own these corporations, which include the mainstream media. I have this feeling that whoever is elected president, like Clinton was, no matter what you promise on the campaign trail – blah, blah, blah – when you win, you go into this smoke-filled room with the twelve industrialist capitalist scum-fucks who got you in there. And you're in this smoky room, and this little film screen comes down … and a big guy with a cigar goes, "Roll the film." And it's a shot of the Kennedy assassination from an angle you've never seen before … that looks suspiciously like it's from the grassy knoll. And then the screen goes up and the lights come up, and they go to the new president, "Any questions?" "Er, just what my agenda is." "First we bomb Baghdad." "You got it …"

Lenke til kommentar

En ting mange fryktet var at mens Obamz og Hillz kranglet om hvem som skulle bli demokratenes utvalgte, så fikk McCain tid til å etablere seg og la dem jobbe mot hverandre. Jeg føler ikke at dette har skjedd, jeg synes Obama bare har fått mer og mer presse i amerikanske aviser, og det negative har for det meste ikke hatt noe å si. Jeg tror at hvis han fortsetter som han har gjort med å dukke unna problemene etterhvert som de dukker opp, så vil han klare seg ganske fint. Han er en smooth operator.

Lenke til kommentar
Norsk media har elsket Obama helt siden de lærte navnet hans. Syntes mediedekningen av valget i USA har vært helt på grensen til det latterlige. Mer svartmaling av republikanerne, og mer glorifisering av demokratene skal man lete lenge etter.

Jeg foreslår svartmaling av begge. :cool:

Endret av Thlom
Lenke til kommentar

hvem bryr seg hvem som får tittelen? "de" har sannsynligvis bestemt seg for at dollaren skal ned så redningen blir/må bli amero, og de får sin north-american union. var vel bill clinton som en gang sa at når man først blir president, skjønner man hvor liten kontroll man selv har i det lange løp uansett.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
hvem bryr seg hvem som får tittelen? "de" har sannsynligvis bestemt seg for at dollaren skal ned så redningen blir/må bli amero, og de får sin north-american union. var vel bill clinton som en gang sa at når man først blir president, skjønner man hvor liten kontroll man selv har i det lange løp uansett.

Vi bryr oss. Vi som ikke tror på conspiracys eller romvesener eller controlled demolitions. Vi som ser forskjell på kandidatene, vi som har sett hvor stor forskjell det kan være på to presidenter (Clinton/Bush), vi som ikke er så blendet av vår hat for det etablerte at vi klarer å se detaljene. Du vet, vi som står i nedoverbakken til IQ-ens "Gaussian curve".

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett noe særlig til svartmaling. Obama har uten tvil fått mest dekning, og til og med Hillary har fått mer oppmerksomhet enn McCain, men jeg kan ikke se noe til svartmaling.

Når jeg sier svartmaling tenker jeg på at norsk media nevner at McCain er imot abort, for krigen i Irak og for skatteletter til de rike. Mens Obama skal redde den amerikanske økonomien, gjøre alle land superglade i USA og gi helsetilbud til alle. Poenget er at de trekker frem ting som vi nordmenn oppfatter negativt og bruker det mot McCain, og ting som vi nordmenn oppfatter positivt bruker de til å beskrive Obama. Men det er jo egentlig akkurat det samme som skjer i norge og med dekningen av FRP.

 

Ang konspirasjonsteorier så kan de holde seg vekke fra denne tråden, det finnes egne tråder for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...