Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-156236

Demokratene, Obama og Hillary, har nå skutt hverandre i fillebiter, og McCain vinner med glans. Obama med sin sinnapastor og Hillary med sine skrønehistorier om nærmest sagt alt.

 

Demokratene hopper i samme felle som i 2004, de sloss for mye mot hverandre, for så å nominere en person som overhode ikke har sjans å vinne.

 

Obama blir nominert, og taper glatt mot McCain. McCain har mer erfaring og autoritet enn Obama i lillefingeren sin. Clinton må uansett skrøne på seg erfaring og bortforklare sine ståsted på NAFTA, Irak-krigen, osv, osv. Hvis Demokratene velger henne, for en eller annen merkelig grunn, blir det brakvalg i november. Fordel McCain.

 

Hvis McCain setter inn Romney som visepresident kandidat, er jeg så godt som klar for å vedde masse penger på dem. Obama velger trolig Bill Richardson som VP-kandidat, men det kommer ikke til å hjelpe. McCain tar muligens alle de samme statene som Bush tok i 2004, kanskje enda fler.

 

You heard it here first!

 

I mellomtiden må nok New York Times finne på nye røverhistorier om McCain som de allerede har prøvd 4-5 ganger allerede. Det eneste som kan stoppe The Maverick er en uforutsett skandale av vesentlig størrelse... Når han har vært i politikken i nærmere 25 år, så virker ikke det særlig trolig at noen finner noe nytt på han!

 

Ses i november!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har et poeng der. I Norge fremstilles det som at det bare er Obama og Hillary det står imellom, mens McCain som er nærmest ikke eksisterende i norsk media, lurer i bakgrunnen og har bred enighet blandt de konservative. Kranglingen mellom Hillary og Obama kan bli et baksmell for Demokratene og McCain kan like så godt gå av med seiren.

 

Uansett så blir det et spennende valg.

Lenke til kommentar
Du har et poeng der. I Norge fremstilles det som at det bare er Obama og Hillary det står imellom, mens McCain som er nærmest ikke eksisterende i norsk media, lurer i bakgrunnen og har bred enighet blandt de konservative. Kranglingen mellom Hillary og Obama kan bli et baksmell for Demokratene og McCain kan like så godt gå av med seiren.

 

Uansett så blir det et spennende valg.

Har også lagt merke til at norske aviser ikke skriver noe særlig om McCain, det lille jeg har lest var at hans opposisjon står sterkt blant republikanerne og at han har så og si vunnet på den siden, noe som jeg mener er velfortjent. Som du sier så kan all denne dramatikken rundt duoen Hillary og Obama slå ut negativt for begge to, desto mer de raker ned på hverandre, desto dypere synker dem seg selv ned i gjørma.

Lenke til kommentar
Demokratene, Obama og Hillary, har nå skutt hverandre i fillebiter, og McCain vinner med glans. Obama med sin sinnapastor og Hillary med sine skrønehistorier om nærmest sagt alt.

 

Demokratene hopper i samme felle som i 2004, de sloss for mye mot hverandre, for så å nominere en person som overhode ikke har sjans å vinne.

Jeg vet ikke hva du baserer dette på, men det er ihvertfall ikke meningsmålinger. Obama har holdt seg for god til personangrep, mens Clinton har kun fått kritikk hver gang hun har forsøkt å sverte ham. Folk biter ikke på. Pastoren hjalp ikke på, men han håndterte det fint (og forrådte ikke pastoren i prosessen, noe jeg tror mange satt pris på) og ser ut til å slippe unna med livet og nominasjonen i behold.

 

Jeg tror det er best du forbereder deg på at Obama kan stille svært sterkt i november, slik at du ikke går på en kjempesmell. Ikke bli overrasket uansett hva som skjer, for det har aldri vært mer spennende enn det er nå.

Lenke til kommentar

bitter kjerring. hun føler visst at hun har gjort det hun skulle i offentlig tjeneste og nå mener hun at hun _fortjener_/skal få tilbakebetalt i form av denne nominasjonen. og nekter å godta noe annet. det hun sa da hun gråt foran kameraene tyder jo også på at det er denne tankegangen som regjerer.

 

hadde vært spennende å se hvilken reaksjon man hadde fått fra henne hvis hun var Al Gore etter valgfusket i 2000. Hadde antagelig stelt i stand et livslangt korstog for å lage oppstyr rundt dette (og det hadde faktisk ikke gjort meg noe, det er helt utrolig hyklersk av "frihetsforkjemperne" USA å la dette passere, hadde det vært Iran som gjorde dette hadde invasjonen vært et faktum). men hvis hun skal kjøre et bittert korstog til siste slutt nå, så kommer hun bare til å skade demokratene ytterligere. Og alt er jo bedre enn å få en sprø krigshisser som McCain i stolen. Jaja, det amerikanske "TV-"demokratiet" har nok en gang vist sitt sanne ansikt, og man sitter igjen med "the lesser of two evils"

 

andre innspill?

Lenke til kommentar

Ser ikke på noen av dem som en "evil", og stemmer fortsatt democrat selv om Hillary blir nominert. Jeg så en poll om hvor mange Hillary-tilhengere som stemmer McCain om Obama får nominasjonen, og jeg ble litt uvel. De er ikke så ulike at McCain er bedre enn en av dem, og jeg kan ikke forstå hvordan en demokrat kan rettferdiggjøre å stemme på ham. Hvis demokratene driter seg ut i år også, så tror jeg hele partiet kan pakke sammen og dra hjem. Post-Bush-valget skulle være det enkleste valget i partiets historie, den eneste måten republikanerne kunne vinne var hvis demokratene ødela for seg selv - noe det ser ut som Hillary og tilhengerne hennes gjør nå.

Lenke til kommentar

Gjerne ikke "evil", men egoistisk?

 

Uansett er det jo som du sier. Hvis demokratene ikke vinner dette valget kan faktisk ALLE AMERIKANERE bare pakke og dra. For har man ikke lært leksen sin ennå, så håper jeg faktisk at det går skikkelig til helvete så man faktisk reiser seg fra sofakroken og lærer. Bare synd de uhorvelige mengdene intellektuelt dødkjøtt i det landet der skal gå ut over de som faktisk bruker hodet. For de finnes, ikke tvil om det.

 

Altså; hvis det viser seg at det faktisk er flertallet som representerer slike vrangforestillinger som dette her;

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Uansett er det jo som du sier. Hvis demokratene ikke vinner dette valget kan faktisk ALLE AMERIKANERE bare pakke og dra. For har man ikke lært leksen sin ennå, så håper jeg faktisk at det går skikkelig til helvete så man faktisk reiser seg fra sofakroken og lærer. Bare synd de uhorvelige mengdene intellektuelt dødkjøtt i det landet der skal gå ut over de som faktisk bruker hodet. For de finnes, ikke tvil om det.

Akkurat dette husker jeg fortsatt at jeg tenkte under valget i '04. Jeg håpet at Bush skulle vinne så han fikk sjansen til å drite seg ut skikkelig, men nå ser det faktisk ut som om Demokratene har klart å kuke til selv en drømmesituasjon som dette. Bush hadde jo for ikke så lenge siden tidenes laveste "approval rating" noen amerikansk president noen gang har hatt.

Lenke til kommentar
Er dette spikeren i kista for Hillarys presidentnominasjon?

Håper ikke det.

Nei, du gjør vel ikke det, for Clintons desperate og patetiske angrep på Obama hjelper jo McCain :)

 

Ellers vet jeg ikke om Clinton sa feil med vilje eller ikke. Jeg gir egentlig blaffen. Hun har for lengst vist seg å være fullstendig uegnet som leder av verdens mektigste nasjon, så denne fillesaken med snikskyttere eller ei er irrelevant.

 

 

Obama med sin sinnapastor

Da er det ganske hysterisk morsomt at McCain har sin egen sinnapastor som han ikke engang har tatt avstand fra!

 

McCain har mer erfaring og autoritet enn Obama i lillefingeren sin.

Det hjelper lite. Noen av de flinkeste og mest populære presidentene i USAs historie har hatt veldig lite erfaring. Selv Abraham Lincoln var vel en n00b. Når vi ser på McCain så er det tydelig at "erfaring" ikke hjelper hvis resten er råttent.

 

I mellomtiden må nok New York Times finne på nye røverhistorier om McCain som de allerede har prøvd 4-5 ganger allerede.

Man trenger ikke finne på røverhistorien om den mannen. Han er jo en verre flipflopper enn Bush (som er en verre flipflopper enn Kerry), motsier seg selv til stadighet, og husker ikke hva han selv står for når han blir intervjuet ("beklager, det husker jeg ikke, jeg må snakke med rådgiverne mine om hva jeg mener om dette og komme tilbake til deg").

 

Det eneste som kan stoppe The Maverick er en uforutsett skandale av vesentlig størrelse...

Eller at flipfloppingen og presiniliteten hans blir fokusert på. Samt at han er en god, gammeldags krigshauk som støtter fadesen i Irak 100%. Som er historisk upopulær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...