Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hahaha, de var utestengt pga de ikke hadde sjans i havet etter Iowa og NH valgene.

 

Skjoenner ikke alt alle svelger Obama hypen med snoere og krok. Mannen har glitt groomed fra dag 1 til dette. Se paa stemmehistorikken hans mens han har vaert i sentatet; Han har ikke tatt noe standpunk paa noe som helst. Han lever paa billig retorikk uten real-politisk substans, han har ingen plan for noe som helst, agent of change, a new future. Hva skal han gjoere i Irak? Hvordan skal han faa oekonomien paa rett kjoel?

Dessuten vil McCain vinne valget. Han er liberal nok for moderate demokrater innen mange innerikspolitiske omraader og konservativ nok for Republikanere paa mange utenrikspolitiske saker.

Jeg antar du har lest http://www.barackobama.com/pdf/ObamaBlueprintForChange.pdf siden du vet at han ikke har en plan for noe som helst? http://www.godlikeproductions.com/forum1/message509824/pg1 og http://www.democraticunderground.com/discu...ess=132x4681514 er også interessante.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842

Synd Guiliani trakk seg... Nå er det ingen bra kandidater igjen... Synd USA mangler fornuft, og at hele presidentembetet avhenger av hvorvidt kandidaten er troende kristen eller medlem av et sært kirkesamfunn (Mike Huckabee... :hmm:). Demokratene virker uorganiserte, og Republikanerne er altfor opptatt av "moral"-pisspreik og "skikkelig kristenkonservatisme."

Lenke til kommentar

Mr. 9/11 var en bra kandidat?

 

"So what you think about the economic situation"?

 

"Well, I`d handle it like 9/11, quick and smooth. No terrorist gonna screw that. You know what I did on 9/11?"

 

"Uhm, well that..."

 

"Yeah, I did my part. And now I want to serve the country."

 

"Yeah, but the economy"

 

"Well, as I said. Quick and efficient, take charge of the economy. Just like I did on 9/11"

 

 

Huckabee fikk relativt liten støtte. Og det er faktisk bare spennende kandidater igjen.

Lenke til kommentar
Skjoenner ikke alt alle svelger Obama hypen med snoere og krok.

Det er vel heller du som svelger Clinton-kampanjens løgner med snøre og krok.

 

Se paa stemmehistorikken hans mens han har vaert i sentatet; Han har ikke tatt noe standpunk paa noe som helst.

Du har tydeligvis ikke lest stemmehistorikken hans, men baserer deg bare på løgner som du ukritisk sprer videre.

 

Han lever paa billig retorikk uten real-politisk substans, han har ingen plan for noe som helst

Bare fordi du mangler kunnskap om politikken hans så betyr ikke det at han mangler politikk.

 

Dessuten vil McCain vinne valget. Han er liberal nok for moderate demokrater innen mange innerikspolitiske omraader og konservativ nok for Republikanere paa mange utenrikspolitiske saker.

McCain er en krigshauk, Bush-støttespiller, og livsfarlig for USAs økonomi og verdensfreden.

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å lære seg ganske mye på kort tid, samt så regner jeg med at han kommer til å skaffe seg gode rådgivere innenfor dette emnet. Så fullt så bekymret som deg er jeg ikke.

 

Han har hatt diverse politiske toppverv i mange år så helt fersk i gamet er han nok ikke. Tror nok du må regne med han helt frem til innspurten av selve valget i november. For å ikke glemme at han kommer nok til å få mye hjelp fra president Bush gjennom valgkampen.

Lenke til kommentar
Det er fullt mulig å lære seg ganske mye på kort tid, samt så regner jeg med at han kommer til å skaffe seg gode rådgivere innenfor dette emnet. Så fullt så bekymret som deg er jeg ikke.

 

Han har hatt diverse politiske toppverv i mange år så helt fersk i gamet er han nok ikke. Tror nok du må regne med han helt frem til innspurten av selve valget i november. For å ikke glemme at han kommer nok til å få mye hjelp fra president Bush gjennom valgkampen.

Problemet er når rådgiverne er lobbyister som betaler for å få sine interesser gjennomført, eller enda verre, neocons som er de mest usympatiske drittsekkene på denne jord. Jeg er klar over at jeg må regne med McCain fram til innspurten, og det er det som er skremmende, at en sånn mann faktisk har en reel mulighet til å bli president. Skal det å få hjelp av Bush telle positivt?

Lenke til kommentar

Ja Bush har tilgang til meget store ressurser, så ja selvfølgelig vil det hjelpe. McCain har jo gjennom hele valgkampen hatt problemer med pengeinnsamlingen, så bruk av den amerikanske stats ressurser vil han ligge bedre ann. Tenker f.eks på bruk av fly/helikoptre osv. Og ikke minst at Bush er fortsatt ganske populær fortsatt hos store velgergrupper i USA.

 

Hva så om rådgiverne er lobbyister, så lenge folk er enig i det han sier så har det vel lite å si.

Lenke til kommentar

Mange som henger seg opp i dette med hvor flinke de er til å styre landet. Jeg er litt mer opphengt i hvilken retning de vil. Det har ingenting å si om det er snakk om verdens flinkeste kandidat som får alt gjennomført, hvis de er imot ting som nettnøytralitet eller lære om evolusjon i skoler. Jeg ville f eks aldri kritisert en kandidat for mangel på erfaring, og deretter rost en kandidat som har bedre erfaring men "kjipere" meninger. Jeg merker jo at Hillary er en forferdelig kandidat for meg, når erfaring som ansatt i det hvite hus ikke er like attraktivt som f eks hva man mener om saker.

Lenke til kommentar
Ja Bush har tilgang til meget store ressurser, så ja selvfølgelig vil det hjelpe. McCain har jo gjennom hele valgkampen hatt problemer med pengeinnsamlingen, så bruk av den amerikanske stats ressurser vil han ligge bedre ann. Tenker f.eks på bruk av fly/helikoptre osv. Og ikke minst at Bush er fortsatt ganske populær fortsatt hos store velgergrupper i USA.

 

Hva så om rådgiverne er lobbyister, så lenge folk er enig i det han sier så har det vel lite å si.

Jeg driter i ressursene til Bush, jeg er interessert i det politiske. Bush er populær blandt, hva? .. 15% av befolkningen? Han har tidenes laveste oppslutning.

 

Det har i høyeste grad noe å si om rådgivere er lobbyister. De er ansatt for firmaer som tenker på seg selv og driter i alle andre.

Lenke til kommentar
Jeg driter i ressursene til Bush, jeg er interessert i det politiske. Bush er populær blandt, hva? .. 15% av befolkningen? Han har tidenes laveste oppslutning.
Bare vent til valgkampen starter, han var heller ikke særlig populær før den forrige valgkampen heller men klarte å vinne den fordi. Og han har større oppslutning blant kjernevelgerne til det republikanske partiet enn det McCain har.

 

Det har i høyeste grad noe å si om rådgivere er lobbyister. De er ansatt for firmaer som tenker på seg selv og driter i alle andre.
Og? Hvis amerikanske firmaer går bra betyr det flere arbeidsplasser og bedre økonomi for resten av landet, ikke fått deg med det? Økonomi og skattelettelser er faktisk en av de viktigste sakene hittil i denne valgkampen.

 

Saksopplysning: Det er faktisk ganske vanlig at lobbyister skriver faktisk hele/store deler av lovforslag i USA som skal opp til avstemning.

 

Jeg sier ingenting om det er rett el galt, bare sier at ting er slik i USA, enten du vil godta det eller ei.

Lenke til kommentar
Jeg driter i ressursene til Bush, jeg er interessert i det politiske. Bush er populær blandt, hva? .. 15% av befolkningen? Han har tidenes laveste oppslutning.
Bare vent til valgkampen starter, han var heller ikke særlig populær før den forrige valgkampen heller men klarte å vinne den fordi. Og han har større oppslutning blant kjernevelgerne til det republikanske partiet enn det McCain har.

Ok, det er betryggende.

 

Det har i høyeste grad noe å si om rådgivere er lobbyister. De er ansatt for firmaer som tenker på seg selv og driter i alle andre.
Og? Hvis amerikanske firmaer går bra betyr det flere arbeidsplasser og bedre økonomi for resten av landet, ikke fått deg med det? Økonomi og skattelettelser er faktisk en av de viktigste sakene hittil i denne valgkampen.

Ja, hvis amerikanske pharmaceuticals kan tjene seg styrtrike på å ruinere vanlige folk som blir syke f.eks er det alldeles perfekt. Det er også første gang i historien at det er skattelette og ikke skatteøkning i en krig i usa.

 

Saksopplysning: Det er faktisk ganske vanlig at lobbyister skriver faktisk hele/store deler av lovforslag i USA som skal opp til avstemning.

Ja, og det er en jævla uting. Heldigvis vil Obama få en slutt på det.

 

Jeg sier ingenting om det er rett el galt, bare sier at ting er slik i USA, enten du vil godta det eller ei.

Jeg sier det er galt og mulig å forandre.

 

Men nå skal jeg legge meg, får ta resten i morgen.

Lenke til kommentar
Og? Hvis amerikanske firmaer går bra betyr det flere arbeidsplasser og bedre økonomi for resten av landet, ikke fått deg med det? Økonomi og skattelettelser er faktisk en av de viktigste sakene hittil i denne valgkampen.

 

Men all statistikk tilsier at demokratene er klart best for økonomien. USAs børser og BNP de siste hundre årene har vokst signifikant mer under demokratiske presidenter enn republikanske. Det samme gjelder når demokratene har kontrollert kongressen og/eller senatet. USAs utenlandsgjeld derimot har vokst desidert mest under republikanske presidenter, eller når republikanerne har hatt kontrollen over kongressen og/eller senatet. Så så mye for teorien om at skattelette og mindre offentlig velferd er løsningen på alle problemer.

Lenke til kommentar

Kanskje fordi republikanerne har hatt de største ballene når det er snakk om å ta ansvar for resten av verden, da snakker vi om 2verdenskrig (vi kan takke vår frihet for det), golfkrigen og de fleste andre konflikter som USA har vært involvert i. Eneste jeg kommer på nå der det har vært en demokrat er Cubakrisen men det endte ikke i noe som helst til slutt.

 

Skattelettelser alene kan ikke få igang en økonomi men kan stimulere til høyere vekst da folk har mer penger imellom hendene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...