Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Ok, men jeg forstod deg slik at du mente at "dersom pressen mener det er relevant at han støttet Clinton, gjør jeg det". Har jeg misforstått deg da?

Nei, det var bare for å bevise at det ikke kun var meg personlig som stod for denne vinklingen.

Endret av kapitalisten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så noen på 60 minutes som gikk på søndag? (ikke norsk TV, men de fleste er vel kjent med måter å få tak i programmer fra over dammen)

Den første som ble interjuvet var John McCain, og jeg kan ikke fatte hvordan denne mannen ble så populær. Stortsett alt han pratet og ble sitert på var om krigen i Irak eller jakten på Bin laden. Da han fikk spørsmål om den hjemlige økonomien var svaret "skattelette" og fundamter i amerikansk økonomi er gode. Før programmet trodde jeg McCain faktisk hadde en fordel pga han virket som et sikkert valg, men etter å ha sett dette interjuvet er tror jeg på demokratisk seier. Av to grunner, den dårlige planen for å rydde opp innenriks og fordi han minnet meg om en gammel bestefar. Ville du latt bestefar styre landet?

Endret av Ant1
Lenke til kommentar
Den første som ble interjuvet var John McCain, og jeg kan ikke fatte hvordan denne mannen ble så populær. Stortsett alt han pratet og ble sitert på var om krigen i Irak eller jakten på Bin laden. Da han fikk spørsmål om den hjemlige økonomien var svaret "skattelette" og fundamter i amerikansk økonomi er gode. Før programmet trodde jeg McCain faktisk hadde en fordel pga han virket som et sikkert valg, men etter å ha sett dette interjuvet er tror jeg på demokratisk seier. Av to grunner, den dårlige planen for å rydde opp innenriks og fordi han minnet meg om en gammel bestefar. Ville du latt bestefar styre landet?

Jeg har sett ham intervjuet av 60 Minutes før... Da drev han stadig og motsa seg selv, og intervjueren tok ham i flere selvmotsigelser selv. Fyren måtte også hoppe over enkelte spørsmål med "jeg husker ikke hva jeg mener om dette - jeg må spørre rådgiverne mine"...

Lenke til kommentar

En bra oppsummering av Clinton-kampanjen: The Monster: A Loyal Clinton Soldier Turns in His Badge

 

Et par sitater:

 

She accused Mr. Obama of his own shady business deals (the irony of which nearly ripped a hole in the fabric of space/time). She accused him of being two-faced on NAFTA, when it was her campaign that had winked at the Canadians. She demanded that he "reject" the endorsement of Louis Farrakhan, but remained silent when Rush Limbaugh stirred up votes for her in Texas.

 

She's proven that she cares more about "Hillary" than "unity." More about defeating Obama than defeating the Republicans. She's become a political suicide-bomber, happy to blow herself to bits -- as long as she takes everyone else with her.
Lenke til kommentar
Hvorfor er du så opphengt i Clinton, når man vet at løpet i realiteten er kjørt for henne?

Dette er selvfølgelig ikke tilfellet, og det vet du som følger amerikansk politikk godt. Hold personlige meninger utenfor, så vil du se at hun er akkurat som Kerry i '04 - en underdog med mye støtte som venter på at Obama skal gjøre noe teit (å ta en "Howard Dean") som vil gjøre henne til den mest attraktive kandidaten for demokratene.

Lenke til kommentar
Hvorfor er du så opphengt i Clinton, når man vet at løpet i realiteten er kjørt for henne?

Dette er selvfølgelig ikke tilfellet, og det vet du som følger amerikansk politikk godt. Hold personlige meninger utenfor, så vil du se at hun er akkurat som Kerry i '04 - en underdog med mye støtte som venter på at Obama skal gjøre noe teit (å ta en "Howard Dean") som vil gjøre henne til den mest attraktive kandidaten for demokratene.

Dette er like "far fetched" som å si at "bare vent, hvis alle de andre republikanske kandidatene plutselig dør så blir Ron Paul president!"... Dessuten er det vel Obama som var underdog. Og å basere valgkampen sin på at Obama må gjøre noe fryktelig galt er jo helt hodeløst.

 

Hvis mirakler må til for å redde valgkampen så er løpet i realiteten kjørt. Og løpet ER kjørt for Clinton. Som for Paul.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke mer far-fetched enn å si "Hvis McCain dør, så blir Huckabee president" - du trenger ikke overdrive. Det er for øvrig mye større sannsynlighet for at en kontroversiell kandidat plutselig faller i pollene enn at en større gruppe mennesker dør, så der bommet du enda en gang.

 

Valgkampen hennes er selvfølgelig heller ikke basert på at Obama skal dumme seg ut, det var verken det jeg skrev eller hva situasjonen er. Valgkampen hennes er like legitim som hans, han ligger bare litt foran nå. Hvordan du kan kalle ham underdog og erklærer han vinneren forstår jeg ikke, men med den marginale ledelsen han har nå er seieren på ingen måte sikret. Tåpelig å sammenligne en "drømme"-kandidat som ingen tok alvorlig med kvinnen som bare ligger hundre delegater bak Obama og som ledet for bare en liten stund siden.

 

Det må ikke et mirakel til (jeg vil ikke kalle Howard Dean-ropet for et mirakel, det var en fillesak), kanskje det bare krever en liten bom, en liten avsløring, en skeiv uttalelse, en skift i humøret til befolkningen, en overraskende turnout i de statene som gjenstår, et stort flertall blant superdelegatene, osv osv. Jeg forstår at du ikke liker Hillary, det gjør ikke jeg heller. Men å undervurdere henne slik du gjør og totalt feiltolke situasjonen er livsfarlig - tenk om Obama tenkte som deg? Nei, det vil kreve arbeid fra begge kandidatene ut resten av løpet for at de skal ha sjanse, selv om Obama selvfølgelig ligger godt an.

Lenke til kommentar

"Dean was shouting over the cheers of his enthusiastic audience, but the crowd noise was being filtered out by his Unidirectional Microphone, leaving only his full-throated exhortations audible to the television viewers. To those at home, he seemed to raise his voice out of sheer emotion. Additionally, Dean began his speech with a flushed-red face, clenching his teeth as he rolled up his sleeves.[14]

 

According to a Newsday Editorial written by Verne Gay, some members of the television audience criticized the speech as loud, peculiar, and unpresidential.[15] In particular, this quote from the speech was aired repeatedly in the days following the caucus:

 

Not only are we going to New Hampshire, Tom Harkin, we're going to South Carolina and Oklahoma and Arizona and North Dakota and New Mexico, and we're going to California and Texas and New York … And we're going to South Dakota and Oregon and Washington and Michigan, and then we're going to Washington, D.C., to take back the White House! YeaAHah!!!

 

Senator Harkin was on stage with Dean, holding his suit jacket. This final "yeaAHah!!!", which assumed an unusually high tone due to the cracking of his hoarse voice, has become known in American political jargon as the "Dean Scream".[citation needed]

 

Dean conceded that the speech did not project the best image, jokingly referring to it as a "crazy, red-faced rant" on the Late Show with David Letterman. In an interview later that week with Diane Sawyer, he said he was "a little sheepish ... but I'm not apologetic".[16] Sawyer and many others in the national broadcast news media later expressed some regret about overplaying the story.[14] In fact, CNN issued a public apology and admitted in a statement that they indeed may have "overplayed" the incident. The incessant replaying of the "Dean Scream" by the press became a debate on the topic of whether Dean was the victim of media bias. The scream scene was shown an estimated 633 times by cable and broadcast news networks in just four days following the incident, a number that does not include talk shows and local news broadcasts."

 

Kort og grei oppsummering fra wiki.

Lenke til kommentar
Det er for øvrig mye større sannsynlighet for at en kontroversiell kandidat plutselig faller i pollene enn at en større gruppe mennesker dør, så der bommet du enda en gang.

Obama er ikke kontroversiell. Clinton er langt mer kontroversiell på grunn av sine republikanske metoder (løgner, skremselspropaganda, osv.).

 

Når det gjelder Dean så falt han ut fordi han virket for opphisset. Akkurat som Clinton, som ofte virker som hun mister kontroll over følelsene sine.

 

Valgkampen hennes er like legitim som hans, han ligger bare litt foran nå.

Ikke bare litt. I praksis er det umulig for Clinton å ta igjen Obama. Med mindre det skjer noe mirakuløst, selvsagt. Sjekk alle artiklene som regner på dette.

 

Hvordan du kan kalle ham underdog og erklærer han vinneren forstår jeg ikke

Clinton er den etablerte demokraten med "erfaring" som har krabbet seg oppover ved hjelp av familietre og kontakter. Obama var en underdog som riktignok har vist seg å klare det utrolige i ettertid. Husk hvordan Clinton ledet til å begynne med.

 

et stort flertall blant superdelegatene

Jeg tviler på om superdelegatene vil overkjøre folkets røst. Gjør de det har de ødelagt partiet for mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...