Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll

Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

• McCain
      102
    • Obama
      802

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
.....Akkurat som du liker hillary, men imotsetning til Paul så liker du henne som person og ikke pga synspunkter da hillary og Obama står for omtrent det samme.

Da kan vel jeg si det samme om deg, he-he!

Jeg liker Hillary litt bedre enn Obama, først og fremst pga hennes helseplan. Er medisinstudent selv, og har lenge irritert meg over USAs helsepolitikk. Hillarys plan er fantastisk på dette området. Forøvrig foreslo hun en lignende plan da hun var førstedame, men ble ikke hørt.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som ville ha en not-for-profit helseplan. Som er det Kucinich og Gravel la/legger frem? Er det tingen med det minste av de to ondene som spiller inn igjen?

Sonja; hva synes du om Mike Gravel sin helseplan? Enn Ralph Nader - den har jeg ikke satt meg inn i selv heller, men dette med å involvere forsikringsselskaper er jeg skeptisk til.

Lenke til kommentar
.....Akkurat som du liker hillary, men imotsetning til Paul så liker du henne som person og ikke pga synspunkter da hillary og Obama står for omtrent det samme.

Da kan vel jeg si det samme om deg, he-he!

Jeg liker Hillary litt bedre enn Obama, først og fremst pga hennes helseplan. Er medisinstudent selv, og har lenge irritert meg over USAs helsepolitikk. Hillarys plan er fantastisk på dette området. Forøvrig foreslo hun en lignende plan da hun var førstedame, men ble ikke hørt.

Hehe hva?

Hva er det som er så fantastisk med henne?

http://www.hillaryclinton.com/issues/healthcare/

http://www.barackobama.com/issues/healthcare/

jeg ser fortsatt ikke den store forskjellen.

Hvis Ron vinner kommer han sikkert til å få hjertestans av gleden

Han har trukket seg...

Lenke til kommentar

Ron har ikke trukket seg nei. Han har bare valgt å la kampanjen hvile. Nå har han reist over hele landet og hold taler, og det er det han har valgt å roe ned på. Han deltar likevel på debatter og TV-greier fortsatt. Han er fortsatt en kandidat.

Bare skjekk www.ronpaul2008.com

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Ang McCain vs Clinton, hørte en eller annen politisk kommentator mente at det var lettere for republikanerne å mobilisere mot en kvinne enn mot et mann uavhengig av hudfargen til mannen. Hva tror dere om denne påstanden? Har de kommet lenger i raseproblematikken enn det de har kommet mtp kvinnens rolle i hjemmet?

Jeg syntes det var litt synd at Romney forsvant ut, McCain virker som om han har lite karisma.

Lenke til kommentar
Ang McCain vs Clinton, hørte en eller annen politisk kommentator mente at det var lettere for republikanerne å mobilisere mot en kvinne enn mot et mann uavhengig av hudfargen til mannen. Hva tror dere om denne påstanden? Har de kommet lenger i raseproblematikken enn det de har kommet mtp kvinnens rolle i hjemmet?

Jeg syntes det var litt synd at Romney forsvant ut, McCain virker som om han har lite karisma.

Romney var jo dickhead nr 1.

Lenke til kommentar

Problemet var vel ikke at hun ikke ble hørt, men at et slikt prosjekt ikke vil være mulig å gjennomføre hvis det ikke er bred enighet om det i begge partiene og over lang tid. Man forsøkte faktisk å jobbe med helseplaner under forrige Clinton administrasjon men man merket raskt at det ville være umulig å gjennomføre, disse uten at populistiske krefter ville forsøke å bryte ned oppslutning deres å anklage dem for å være skattehevere osv. Skal helsepland gjennomføres må det være bred i enighet i alle partier over svært mange år fordi en slik plan tar svært mange år å gjennomføre og derfor må støttes over en lang periode.

Vi ser jo allrede tegn til at Fremskritspartiet og deres populisme er i ferd med å knekke den norks velferdstaten, ved at de like med Djevelen i edens hage setter tanker inn i hodet til folket:

"Ville det ikke være fint om dere kunne bruke alle de pengene dere bruker på å betale kjedelig skatt på dere selv, så kunne dere heller kjøpe velferdstjenestene selv." . Ingen vet jo selv hva man trenger av velferd å for mange som der og da ikke føler seg syke kan et slikt tilbud høres fristende ut. På samme måte er det jo i USA der folk som enten har en fordelaktig sykeforsikringsordning eller føler de har god helse akkurat nå, vil bli fristet av republikanernes tilbud om å slippe å betale på det felles helseprosjektet Clinton eventuelt ville innføre. Sånn sett tror jeg en eventuelt helseplan er svært svært urealistisk.

Lenke til kommentar
Vi ser jo allrede tegn til at Fremskritspartiet og deres populisme er i ferd med å knekke den norks velferdstaten, ved at de like med Djevelen i edens hage setter tanker inn i hodet til folket:

"Ville det ikke være fint om dere kunne bruke alle de pengene dere bruker på å betale kjedelig skatt på dere selv, så kunne dere heller kjøpe velferdstjenestene selv."

Kan du sitere de relevante delene av Frps program der det står om dette?

Ellers er jo Frp som en dverg å regne når det gjelder populisme hvis man sammenligner med AP og SV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...