Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://talkingpointsmemo.com/archives/181749.php

 

Hillary Clinton er faen ikke sann... Etter at pressen og Clinton har hamret løs på Obama hele uken fordi han visstnok kontakted Canada om NAFTA, så viser det seg at det var CLINTONS kampanje som kom med uttalelsen!

 

Clinton er en skitten løgner, en gråtende sytepave. En krigshauk som prøver å skremme folk til å stemme på henne.

 

Jeg håper hun taper nominasjonen og aldri klarer å komme tilbake igjen!

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Kjære dere, bare vent, om tre måneder vil vi alle feire at demokratene har valgt sin presidentkandidat, og det blir HILLARY CLINTON!

Det er vel ikke så ille å innrømme at du liker hillary som person og derfor vil ha henne, istedenfor å finne på mange argumenter som ikke stemmer for å sverte motkandidaten hennes. De står for omtrent det samme, og jeg regner med at gjennomføringsviljen er like stor nå som demokratene har full kontroll både på senatet og kongressen. Synd samtidig det er underlig at du ikke svarer på tiltale, når vi påpeker feil på feil fra din argumentasjon.

Lenke til kommentar
Kjære dere, bare vent, om tre måneder vil vi alle feire at demokratene har valgt sin presidentkandidat, og det blir HILLARY CLINTON!

Du er klar over at Hillary er så godt som slått ut? Selv om hun vant de statene på tirsdagen (jeg så en artikkel forresten fra en kar i Texas som holdt på å regne ut delegatene som mente at Obama kom til å få flest delegater fra Texas, men finner ikke kilde), så vant hun ikke mange delegater og er fortsatt et langt stykke bak Obama. I tillegg har mange superdelegater begynt å gi sin støtte til Obama for å refklektere folkets vilje siden han leder de nasjonale pollene. Og ifølge artikkelen under kan Hillary vinne de resterende tolv statene, med ganske god margin og fortsatt ikke ha nok delegater til å få nominasjonen. Selv om det er ingenting som tyder på at hun kommer til å gjøre det. Så da er det bare å håpe at matten stemmer så er det nok Obama som blir president til og med.

 

http://www.newsweek.com/id/119010

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Jeg har en liten aning om at hvis Hillary skulle gå ut som vinner, så får vi nok vår alles kjære Bill indirekte med i hennes politikkføring, og jeg tviler sykt hardt på at det er noe positivt, om det skulle skje.

 

Slik jeg ser det hadde ingenting hvert bedre, Bill Clinton er langt mer moderat, diplomatisk og unilateral når det kommer til utenrikspolitikken i forhold til Hillary Clinton som har utenriks politiske standpunkt og ideer rundt internasjonal politikk som er sterkere preget av George Bush og andre Neo con. enn sin ektemann. Hillary prøver alt hun kan å fokusere på viktigheten av en handlingsterk amerikansk president som er villig til å interfere i for å forsvare amerikas interesser i andre steder av verden, og hennes tanke om å fremme demokrati ved hjelp av millitærmakt er ikke langt unna Wolfowitz og andre neoconservative som gjerne er idealister, men ikke ser at krig ikke kan brukes for å bygge vestlig styreformer i land som ikke har utviklet en demokratisk kultur enda.

 

I forhold til Bill er Hillary både krigersk og agresiv, og som kvinnelig statsleder tror jeg hun vil ligne langt mer på Margareth Tatcher enn på vår egen Gro Harlem Brundtland. Dette er faktisk en av de tingene som skremmer meg mest med Hillary hun bygger et slags Iron lady image som commander in chief, og en handlingsterk leder som er villig til å bruke midler for å kjempe å forsvare sitt folk. Med tanke på utenrikspolitikk og internasjonale forhold ser jeg heller John McCain som president enn Hillary Clinton, som krigveteran har han sett krigens grussomheter og innser nok at krig ikke er noe man kan bruke for å spre rettferdighet rundt i verden. Men aller helst vil jeg ha Obama som president, i motsetning til andre kandidater er fokuset hans at nå er tiden inne for å bygge å stabilisere et USA i krise istede for å fokusere på skrekk å fare fra utsiden. Det å leve i skrekk og angst for en subtil fiende gjør ikke folket noe tryggere for terorister likevel, det er jo nettopp denn frykten terroristene ønsker å skape. At neo-conservative kandidater som Hillary Clinton utnytter terroristenes handlinger til å fremme sin egen sak gjennom å sette ytterligere frykt i folket gjennom sine kampanjer og dermed sette handlingslammelse med påfølgende økonomiske konsekvenser, alkholproblemer osv. i den jevne amerikanske mann og kvinnes liv er bare tragisk.

 

Sterke udiplomatiske kandidater om det er menn eller kvinner har jeg lite tilovers for, jeg tror ikke for et øre at de er bedre egnet til å lede landet i en krise heller. Men de har det folket tror de vil ha i en krise og vinner dermed gjerne valg i vanskelige tider. En demokratisk og diplomatisk kandidat som kan skape samhold i folket og bygge en opptimisme og fremtidstro er derimot langt bedre for et land i krise. Vi kan bare se på Norge, hvor vi hadde Gerhardsen som var den fremste blant likemenn og ledet et samlet folk bestående av både arbeidere og kapitaleiere, inn i en felles innsats for gjennoppbygning av landet i en tid med stadige trussler fra en fiende i øst. Hadde vi hatt en statsminister som splittet folket, arbeidere mot kapitaleiere feks. eller spredde frykt og angst for hva Sovietunionen kunne finne på, for deretter profittere på denne frykten og splittelsen hadde Norge neppe gjort det så bra etter krigen.

 

PS. Eneste klare ankepunktet jeg kan se med at Hillary har Bill som mann, er at måten han har utrykt seg i talene han har holdt i sin kones president kampanje tyder på litt sviktende dømmekraft, og kanskje presenilitet. Hvis dette er tilfellet og hans dømmekraft og uttalelser forverer seg utover presidentperioden på 8 år ved et eventuelt jenvalg, kan han utgjøre et stort problem for sin kone mot slutten av andre presidentperiode. Men for all del Bill Clintons utallelser kan like gjerne skyldes missforståelser eller desperasjon for å hjelpe sin kone i en presset situasjon som presenilitet.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Jaja, McCain tar hele kaka uansett.

 

Folk vil forstå at det å trekke seg ut av Irak nå er det dummeste man kan gjøre. Da har 4000 amerikanske liv gått tapt for ingenting.

 

Helt klart, jeg er desuten usikker på hvilke motiver Hillary ville hatt for å trekke seg ut av Iraq, hun har en sterk rettferdighetsans og ønske om å gripe inn i det hun føler er urett eller galt. Sånn sett tror jeg kanskje det ikke hadde hvert utenkelig om hun kunne tenke seg å mobilisere styrker mot land i Sør Amerika. Land som hun opplever som nærmere seg selv, og hvor demokratiet blir krenket av folk som Hugo Chavez etc. Den neokonservative ideen om at man kan bruke millitærmakt til å innføre fred og demokrati i land hvor befolkningen ikke er klar for det ende, er det vel ingen grunn til å tro hun har lagt fra seg...

 

I en eventuel diplomatisk krise har jeg langt mer tro på Obama eller McCain enn krigshisseren Hillary Clinton. Vi ka feks se på hvordan John F. Kennedy taklet Cuba krisen hvor han hindret krig og inngikk et kompromiss med å fjerne raketter i Tyrkia til tross av mennesker rundt ham som ville at USA skulle stå på sin rett til siste stund. Hadde han gjort dette gått til krig og ikke hvert pragmatisk, ville nok ingen av oss hvert her i dag. Det er all grunn til å tro at en tilsvarende krise, med George W. Bush eller Hillary Clinton ved roret, begge mennesker med en sterk rettferdighetsans de ikke vil gå på kompromiss med, ville endt med et veldig dårlig resultat. Hvis feks. Venezuala og Equadoor forsøker å innvadere Colombia for å ta noe tidsaktuelt, vil jeg ikke se bort i fra at en dum amerikansk president kan finne på å blande seg inn i konflikten. Et angrep på Venezuella kan raskt føre med seg agresjon fra Nord Korea, Kina etc. Noe som raskt vil eskalere til 3. verdenskrig og sansynligvis utslettelse av alt liv.

Lenke til kommentar

Mer om Clinton, siden hun er så opptatt av å grave frem møkk om Obama:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Whitewater_controversy

 

Og hun som har skrytt så over at hun takler alle angrepene og at hun derfor vil kunne takle angrepene fra republikanerne:

 

http://news.yahoo.com/s/ap/20080306/ap_on_...Q0TPpHRj2Kpg9IF

 

Er ikke noe annet enn syting der i gården.

 

Obama er for å utvide millitæret med 100,000 soldater til.

Kilde? Er dette i tillegg til dagens situasjon?

 

I forhold til Bill er Hillary både krigersk og agresiv, og som kvinnelig statsleder tror jeg hun vil ligne langt mer på Margareth Tatcher enn på vår egen Gro Harlem Brundtland.

Vel, Gro er jo en løgnaktig tispe som la alt til rette for at hun skulle kunne flytte til Frankrike og leve i sus og dus på statens regning... En snylter av fremste slag.

 

Folk vil forstå at det å trekke seg ut av Irak nå er det dummeste man kan gjøre. Da har 4000 amerikanske liv gått tapt for ingenting.

Akkurat som det dummese man kunne gjøre var å trekke seg ut av Vietnam.

Lenke til kommentar

Blir for dumt å sammenligne med Vietnam. Det har vært klar framgang i Irak det siste halvåret. Færre drepte og økt oljeproduksjon. Får USA stå løpet ut tror jeg vi kan se et fredelig, demokratisk Irak om 10-20 år. I det minste må man satse på en gradvis uttrekning over flere år og ikke forlate Irak øyeblikkelig som Obama snakker om. Det vil skape det totale kaos i landet...

Lenke til kommentar
Jaja, McCain tar hele kaka uansett.

 

Folk vil forstå at det å trekke seg ut av Irak nå er det dummeste man kan gjøre. Da har 4000 amerikanske liv gått tapt for ingenting.

Å gå inn i Irak var det dummeste man kunne gjøre, dette er å fikse en feil. Å bli vil bare føre til enda flere tapte liv for ingenting. Det som skremmer meg mest med amerikanere (og jeg er halvt amerikansk selv, med en god del bekjente der, så jeg tar dette som selvkritikk i tillegg til kritikk mot mange jeg er glad i) er frykten deres for å innrømme feil, fordi de tror at først da har feilene skjedd "for ingenting". De 4000 livene som er gått tapt er tapt uansett, det er de neste 4000 vi kan forhindre.

Lenke til kommentar
Clinton er en skitten løgner, en gråtende sytepave. En krigshauk som prøver å skremme folk til å stemme på henne.

 

Vel, Gro er jo en løgnaktig tispe som la alt til rette for at hun skulle kunne flytte til Frankrike og leve i sus og dus på statens regning... En snylter av fremste slag.

 

Jeg må si at personkarakteristikkene dine er usaklige, unyanserte og ikke minst useriøse. Sikker på at du fikk med deg nok negativt ladede ord nå? Man kan ikke forvente noen særlig saklig diskusjon med slikt som dette.

 

 

Ellers, må si at jeg selv har falt ned på Obama, av de to som nå står igjen på Demokratenes side. Men det går ikke på særlig mer enn magefølelse. Om ikke annet så ville det vært herlig å se en amerikansk president som klarer å snakke for seg. Etter år med å høre på stotringen til Jens Stoltenberg og Bush så vil det være en fin avveksling. :)

Lenke til kommentar

Politics aside, det er Hillary av de tre gjenværende (unnskyld Ron Paul, du er ute) som jeg har minst lyst til å høre på nyhetene hver dag. Hun er selve definisjonen på ordet "shrill", mens McCaine bare er en koselig gammel krigshisser med taleevnene i behold. Obama er selvsagt en blanding av MLK og David Palmer - mine to favorittnegre.

Lenke til kommentar
Jeg må si at personkarakteristikkene dine er usaklige, unyanserte og ikke minst useriøse. Sikker på at du fikk med deg nok negativt ladede ord nå? Man kan ikke forvente noen særlig saklig diskusjon med slikt som dette.

Hør, hør! Er få personer jeg misliker mer enn Hillary, men det får da være grenser. :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...