Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll

Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

• McCain
      102
    • Obama
      802

Anbefalte innlegg

jaaaa, fordi hun er en kvinne, sant? du må bare le du..

At Clinton er kvinne er selvsagt en faktor, særlig i forhold til media og foreldede kjønnsrollemønster som faktisk fremdeles finnes. Clinton blir mye oftere latterligjort pga sitt kjønn enn hva Obama blir pga hans farge eller McCain pga hans alder.

Latterliggjort pga kjønn eller farge? Har jeg aldri sett. Tvert imot er det slik at det fokuseres så mye på kjønn og farge at selve politikken faller i neste rekke, noe som er virkelig tragisk. Du har Clinton som drar kone-BJ vitser for å tekkes kvinnelige velgere, MLK-wannabe Obama som står og prater med skjelvende røst (som han lærte i Kenya??? wtf?) om forandring og svevende strofer om forandring som en skuespiller, slik at tilhørerne "fyller ut" hva forandring betyr for dem. Luremusopplegg hele veien.

Men det er vel som alltid i USA - de velger en president de vil ha på barbeque, og før du vet ordet av det barbequer de hele kloden.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg bor i Texas for tiden, i en rimelig liten by, en kjempespennendedag, de fleste jeg har snakket med stemmer enten McCain eller Hillary, McCain fordi han er den beste kandidaten, eller hillary fordi hun de mener har minst sannsynlighet til å slå McCain, får se hvordan det går her nede.

Obama får litt støtte, men da noen av vennene mine mener og trur 100% at Obama er muslim, med hovedargument i en kjedeemail de har fått, viser det litt..

Endret av Iver.th
Lenke til kommentar

Clinton har visst vunnet Ohio og mest sannsynligvis Texas. Trist at en så lite "president-aktig" person kan gjøre det så bra. Jeg husker enda da hun brukte et minutt på å klage på direkten over at hun ble stilt spørsmål, og hvor urettferdig hun mente hun ble behandlet...

Lenke til kommentar

He-he, fant dette på you tube. Obama klarer ikke å svare på et enkelt spørsmål som: er han klar for å bli president. Mens Hillary kan vise til alt hun har gjort, så begynner Obama å bable om masse tøv, hi-hi. Hvordan skal Obama klare å vinne mot McCain<?

Seriøst, hvis dere ønsker en demokrat som president i USA, burde dere støtte Hillary- den eneste som kan vinne mot McCain.

Se filmen hos Youtube

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar

Jeg er usikker, Sonja. Om Hillary blir kandidaten er det nok mindre sjanse for en demokratisk president. I store deler av den amerikanske befolkningen er Hillary forhatt, noe som gjør at konservative sofasittere kan komme seg ut på valgdagen.

Lenke til kommentar
Seriøst, hvis dere ønsker en demokrat som president i USA, burde dere støtte Hillary- den eneste som kan vinne mot McCain.

Da tror jeg heller McCain går av med seieren. Som jeg ser det vil Clinton tape fullendt og McCain vinne hele greia. Tror ikke det amerikanske folk ønsker enda en periode med Clinton familien.

En ting til. Jeg lurer på hvem som gravde opp det bildet av Obama i muslimske klær? :hmm:

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg ser mange paralleller mellom Obama og John Kerry. Kerry var demokratenes kandidat til presidentstolen for 4 år siden. Akkurat som Obama, ble han geni erklært, han ble ikke kritisert like mye som de andre kandidatene. Det samme er tilfellet med Obama. Hillary blir mest kritisert, det er hun som må tåle mest motbør, mens Obama glir glatt forbi.

Han blir ikke stilt de tøffe spørsmålene. Hans stab skriker bare Obama får bitte lite grann kritikk. Og ha i mente at han foreløpig bare blir kritisert av Hillary sin stab. Hva skjer om han blir demokratenes kandidat, og får alle de tøffe spørsmålene fra republikanerne? De kan dette med å drive nasty valgkamp. Vil han makte presset, eller vil han falle sammen, slik Kerry gjorde?

Jeg er genuint redd for at Obama kommer til å tape stort om han blir demokratenes kandidat. Akkurat slik Kerry tapte mot Bush.

Media har vært svært tøffe mot Hillary, men hun klarer seg alltid. Og det gir meg tro på at hun virkelig er den eneste som kan vinne mot McCain. Hun kan takle republikanerne. Har dere sett Obama i debatter? Han klarer ikke å svare på selv de enkleste spørsmål. Hvis han er like dårlig mot McCain, kommer han til å bli revet i fillebiter - in no time-

EDIT: skrivefeil

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar

Da burde du ha sett innlegget mitt litt lenger over, der jeg linker til en you tube video. Denne videoen er fra debatten i texas mellom hillary og obama. Spørsmålet er om han er klar for å bli president. Men, han makter ikke å svare godt nok på det. I stedet begynner han å snakke om minst 10 andre ting. Det er direkte skremmende

Lenke til kommentar

Så du den videoen? Hva var galt med den? Han svarer at han syns han er klar for å bli president og at man må ha bra dømmekraft for å være det. Han påpeker at han har bedre dømmekraft enn Hillary og hvordan han vil bruke den når han blir president. Det er da virkelig ikke skremmende? Hvis du vil se noe skremmende kan du se denne upassende lattern: http://www.youtube.com/watch?v=2ROW6ih23CU

Uansett, hvis ikke Obama kollapser totalt de neste ukene og taper stort i Pennsylvania er det mest sannsynlig at han får nominasjonen.

Lenke til kommentar

Selv ikke du klarer å gjengi hva han sier, fordi Obama snakker om minst 10 ulike ting i videoen :!:

Så du Hillarys svar? Klart og konsist svar. Hun kan debatter, mens Obama bare er pompøse taler og tomt snakk. Han har ikke substans, han snakker om drømmer, mens Hillary tilbyr løsninger.

Jeg er redd Obama blir den neste Kerry- totalt flopp....

Lenke til kommentar
Selv ikke du klarer å gjengi hva han sier, fordi Obama snakker om minst 10 ulike ting i videoen :!:

Så du Hillarys svar? Klart og konsist svar. Hun kan debatter, mens Obama bare er pompøse taler og tomt snakk. Han har ikke substans, han snakker om drømmer, mens Hillary tilbyr løsninger.

Jeg er redd Obama blir den neste Kerry- totalt flopp....

...

Jeg så videoen og jeg syns han gav et helt greit svar. Jeg har også sett mange debatter med Obama og han er utrolig dyktig og gir som sagt gode reflekterte svar. Jeg skjønner at du kanskje ikke syns det, men denne ene videoen var ikke akkurat noe som styrket ditt synspunkt nevneverdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...