Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den største forskjellen er vel den at Obama ikkje mottar støtte frå lobbyistar, og er sterkt imot den innflytelsen som dei har hatt på politikken i Washington til no...

 

I tillegg så har eit litt meir liberalt syn på forhandlingar med land som Cuba, der Clinton stiller krav til Cuba før ho vil snakke med dei, seier han kan snakke med dei utan først å stille betingelsar.

Endret av dedLy_sCoRpIoN
Lenke til kommentar
Hva er hovedforskjellene mellom Obama og Hillary?

 

 

Karisma.

 

Jøss, karisma? Karisma altså, ho-ho. Og det er viktigste kriterium for personen som skal styre verdens mektigste land. For karisma kommer man langt med, ikke sant :lol::rofl:

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
Hva er hovedforskjellene mellom Obama og Hillary?

 

 

Karisma.

 

Jøss, karisma? Karisma altså, ho-ho. Og det er viktigste kriterium for personen som skal styre verdens mektigste land. For karisma kommer man langt med, ikke sant :lol::rofl:

 

Uhm, ja. Karisma er faktisk helt avgjørende, både for å overtale forsamlingen og få gjennom forslag. Men også i håndteringen av internasjonale affærer.

 

Hvis ikke presidenten har det som skal til for å overtale forsamlingen. Så er egentlig presidenten i en posisjon der h*n har veldig lite å si.

Lenke til kommentar
Jøss, karisma? Karisma altså, ho-ho. Og det er viktigste kriterium for personen som skal styre verdens mektigste land. For karisma kommer man langt med, ikke sant :lol::rofl:

 

Spørsmålet var faktisk om hva som er hovedforskjellene, og det er helt klart at Obama og Clinton er veldig like politisk sett, og det egentlig kommer an på hvilken kandidat man liker best av de to, ikke hvilket politisk ståsted man er mest enig i.

 

Dessuten er karisma ufattelig viktig for en president i USA. Se bare på alle gangene Bush har blitt latterliggjort for litt stamming og nølende svar.

Lenke til kommentar

Kommentarene deres får meg til å le. Tror livet mitt ble bitte litt forlenget, hi-hi

 

Men on topic. Karisma er virkelig ikke så viktig. Jo, kanskje til å overtale folk til å stemme på deg. Men i det hvite hus, når alle de vanskelige beslutningene skal tas, så kommer man virkelig veldig kort til med bare karisma. Jeg mener at USAs neste president bør være handlekraftig, jeg og alle andre gir f... i om vedkommende har talegaver.

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
Kommentarene deres får meg til å le. Tror livet mitt ble bitte litt forlenget, hi-hi

 

Men on topic. Karisma er virkelig ikke så viktig. Jo, kanskje til å overtale folk til å stemme på deg. Men i det hvite hus, når alle de vanskelige beslutningene skal tas, så kommer man virkelig veldig kort til med bare karisma. Jeg mener at USAs neste president bør være handlekraftig, jeg og alle andre gir f... i om vedkommende har talegaver.

Presidenten må kunne få med seg kongressen, og for å kunne gjøre det må vedkommende kunne prate for seg. Det er ikke presidenten alene som tar alle avgjørelsene, om det er det du tror. Dessuten må du jo innrømme at Obama også har et intellekt, han er ikke kun karismatisk. (Dette kommer fra en som ikke er Obama-fanboy).

 

Og utseende og utstråling er nok viktigere enn du tror, spesielt når det i realiteten handler om en popularitetskonkurranse som det amerikanske presidentvalget.

Lenke til kommentar
Kommentarene deres får meg til å le. Tror livet mitt ble bitte litt forlenget, hi-hi

 

Men on topic. Karisma er virkelig ikke så viktig. Jo, kanskje til å overtale folk til å stemme på deg. Men i det hvite hus, når alle de vanskelige beslutningene skal tas, så kommer man virkelig veldig kort til med bare karisma. Jeg mener at USAs neste president bør være handlekraftig, jeg og alle andre gir f... i om vedkommende har talegaver.

 

Gratulerer, kanskje du burde lese opp litt på det amerikanske systemet? Regjeringen risikerer å bli deadlocked på mange områder hvis ikke presidenten klarer å overtale kongressen.

Lenke til kommentar

Sonja, du må bare le, men det virker ikke som du helt forstår deg på systemet. Du kan se på presidentkandidatene på to måter: det ene er hva de mener om saker, det andre er hvorvidt de kommer til å klare å gjennomføre noe av det. Hvis kongressen ikke står bak det de mener, eller folket ikke har tro på måten en plan presenteres, så vil den slaktes og ikke bli gjennomført. Sånn sett må man ikke bare håpe på den kandidaten som deler flest meninger, men også den kommer til å være mest effektiv i å gjennomføre planen. Begge kandidatene er handlekraftige, begge er svært intelligente, begge har sterke meninger (de deler også en del av dem) men mens Hillary har erfaring og det som kan virke som en kynisk kløkt, så har Barack sjarm, karisma, utstråling, en _enorm_ overtalingsevne (bare se på hvordan han har steget i pollene, han lå et stykke bak for bare et halvt år siden) og de kvalitetene mange tror en amerikansk president trenger etter Bush-katastrofen.

Lenke til kommentar
Obama: Fredsdue

Nei, han ønsker nemlig å gå inn i Pakistan.

Hva mener du med å "gå inn i Pakistan"?

 

Jeg mener at USAs neste president bør være handlekraftig

Det hjelper lite å være "handlekraftig" hvis handlingene er feil. For eksempel å stemme for invasjon av Irak :lol:

Lenke til kommentar
Heia! I kveld blir det spennende. Håper Hillary tar hjem seieren i Ohio, Texas, Rhode Island og Vermont.

 

Go Hillary! Krysser fingrene for at hun avgjør alt i natt :D

Hillary har nok ingen mulighet til å avgjøre alt i natt. Hun kan unngå å ikke bli slått ut, men Obama er med videre nesten uansett hva som skjer, hvis ikke Hillary får 100% i alle statene eller noe da. Obama kan avgjøre alt i natt, men det skjer nok ikke dessverre.

 

http://www.newsweek.com/id/118240/page/2

Denne er forøvrig litt interessant

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
jaaaa, fordi hun er en kvinne, sant? du må bare le du..

At Clinton er kvinne er selvsagt en faktor, særlig i forhold til media og foreldede kjønnsrollemønster som faktisk fremdeles finnes. Clinton blir mye oftere latterligjort pga sitt kjønn enn hva Obama blir pga hans farge eller McCain pga hans alder.

 

Skal bli spennende å se hva Ralph Nader kan få til. Han fikk jo 3-4 millioner stemmer i 2000, og nå er amerikanerene mer fed up enn noensinne. Se dette klippet

Nader blir vel forsøkt fryst ut, som vanlig. Demokratene vil skylde på ham om de taper, de har allerede begynt. Det viser et udemokratisk sinnelag at en kandidat blir hånet, latterligjort, fordømt og mobbet fordi han eller hun ikke tilhører ett av to monstrøse partier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...