Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll

Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

• McCain
      102
    • Obama
      802

Anbefalte innlegg

En teori er nettop det; en teori. En antagelse om noe som skjer i praksis uten at man kan gjenskape det med den vitenskapelige metoden. Derav historiske faktum. Er jo ikke lenge siden man fant ut at jordkloden antageligvis er noen milliarder år eldre enn man trodde den var. Det var en TEORI.

Hvis noen her tror måten å fremme vitenskapelighet på er å utvide begrepet til å omfatte uvitenskapelige antagelser og kalle det for lover/vitenskap, skyter man seg selv i foten da man om ikke lenge får besøk fra denne gjengen her

Se filmen hos Youtube

Som da vil mene fundamentet for deres "lover" er like vitenskapelig som våres.

Haha, bare en teori? Det kan like godt ha vært grønne menn fra Mars som lagde menneskene eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så du mener, slik jeg forstår det, at enhver som er imot tidligere nevnte embryofjerning baserer dette på at klumpen har en sjel? Dette er den eneste tenkelige grunnen til at man skulle være imot idéen?

Du etterspurte en religiøs grunn til motstand mot abort, og jeg ga deg den. Nå er det din tur.

Les de siste innleggene mine i tråden, edds oppsummerte det med "alt kommer ned til når man mener at livet oppstår". Det er en ikke-religiøs grunn til å være imot abort, man har et syn på at livet oppstår tidligere enn f eks du og jeg mener.

Lenke til kommentar
Så du mener, slik jeg forstår det, at enhver som er imot tidligere nevnte embryofjerning baserer dette på at klumpen har en sjel? Dette er den eneste tenkelige grunnen til at man skulle være imot idéen?

Du etterspurte en religiøs grunn til motstand mot abort, og jeg ga deg den. Nå er det din tur.

Les de siste innleggene mine i tråden, edds oppsummerte det med "alt kommer ned til når man mener at livet oppstår". Det er en ikke-religiøs grunn til å være imot abort, man har et syn på at livet oppstår tidligere enn f eks du og jeg mener.

En stamcelle er mindre kompleks enn en flue. Den kan ikke føle smerte og det er ikke et menneske. Det å drepe en flue vil altså være værre! Med mindre man skal bruke det idiotiske argumentet der man tenker på potensiale for liv. Det er trist at religiøse fanatikere skal stoppe forskningen innen dette feltet som er veldig lovende og som trolig vil bidra til å redde mange liv.

Lenke til kommentar

Ingen bestrider at en zygote, eller til og med en sædcelle er levende. Så må du argumentere, helt uten å appellere til noe overnaturlig, for at bare fordi noe er levende så har det krav på å leve. Du dreper jo selv for å leve (du må spise ting som tidligere var levende), så du motsier i beste fall deg selv.

Lenke til kommentar
Nå er det gjort, tror jeg! Obama eller McCain blir USAs neste!

Sykt at 11% mener Huckabee bør bli president. Rart at ikke flere har stemt på Gravel.

Det er ikke sikkert, Texas, Ohio og Pensylvania er store stater, og Clinton har hatt stort forsprang i Texas og Ohio på tidligere meningsmålinger. Det har hun fortsatt, men spm. er bare om det er stort nok, hun trenger etterhvert å vinne med tosifrede nummer for å gå forbi Obama.

Mike Gravel er jo en ultradikal protestkandidat, så det er svaret på akkurat det.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for at jeg ønsker meg Obama, bare fordi han virker mer spiselig enn Clinton. Det er mindre smusskasting fra den kanten og mer fokus på håp og fremtidstro, på en måte. Det blir liksom litt basert på trynefaktor, personlighet, og det at han er litt mindre krigshauk enn Clinton.

Og siden han ser ut til å vekke begeistring blant folk (inspirerende?) så er han nok mer valgbar og har større sjanse for å vinne mot de religiøse fundamentalistskrullingene hos republikanerne som bare messer om at de må krige mer.

På dette tidspunkt tror jeg skadebegrensning er det viktigste, og da trenger vi en visjonær med store ord som vekker genuin begeistring og respekt.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
106 stemmer til Obama så langt i vår uhøytidelige avstemning i denne tråden, og bare 20 til hillary-- ja, ja, ikke annet å forvente i et mannsdominert forum, hi-hi

Latterlig å komme med en slik påstand. Hadde hun appelert til meg hadde jeg gitt henne min stemme. Det gjør hun ikke. Om Barack hadde tapt: is it because I'm black?

Lenke til kommentar
Nå er det gjort, tror jeg! Obama eller McCain blir USAs neste!

Sykt at 11% mener Huckabee bør bli president. Rart at ikke flere har stemt på Gravel.

Det er ikke sikkert, Texas, Ohio og Pensylvania er store stater, og Clinton har hatt stort forsprang i Texas og Ohio på tidligere meningsmålinger. Det har hun fortsatt, men spm. er bare om det er stort nok, hun trenger etterhvert å vinne med tosifrede nummer for å gå forbi Obama.

Mike Gravel er jo en ultradikal protestkandidat, så det er svaret på akkurat det.

Ultraradikal? Han mener det samme som meg. Og jeg stemmer AP.

Lenke til kommentar
Min påstand er delvis basert på det faktum at i USA får Obama majoriteten av stemmer fra hvite menn, mens Hillary får majoriteten av stemmene fra kvinner. Kommentaren min er ergo på sin plass...

Jeg ser ikke på kjønn når jeg stemmer, derfor er den uttalelsen stigmatiserende overfor menn.

Lenke til kommentar
Min påstand er delvis basert på det faktum at i USA får Obama majoriteten av stemmer fra hvite menn, mens Hillary får majoriteten av stemmene fra kvinner. Kommentaren min er ergo på sin plass...

Jeg ser ikke på kjønn når jeg stemmer, derfor er den uttalelsen stigmatiserende overfor menn.

Kall det hva du vil, fakta er fakta

Lenke til kommentar

Ingen bestrider at en zygote, eller til og med en sædcelle er levende. Så må du argumentere, helt uten å appellere til noe overnaturlig, for at bare fordi noe er levende så har det krav på å leve. Du dreper jo selv for å leve (du må spise ting som tidligere var levende), så du motsier i beste fall deg selv.

Jeg føler at det har kommet veldig klart frem at jeg ikke har den meningen som jeg forsvarer, så uttalelser om at jeg motsier meg selv er feil. Det jeg har skrevet i andre tråder eller mener selv er irrelevant, jeg klarer å forstå andres meninger uten å ha dem selv. Jeg har gjentatte ganger sagt at "det finnes mennesker som mener..." fordi jeg selv ikke mener dette.

At man føler at noe som er levende og kommer om kort tid til å bli et pustende menneske er noe som fortjener livets rett trenger ikke argumenteres for. Hvis man likestiller zygoten med et menneske, fordi det snart vil bli det, så er argumentasjon at alle mennesker fortjener å leve. Det har ingenting med det overnaturlige å gjøre. Det trenger forsåvidt heller ingen argumentasjon, da menneskers meninger er deres egne. Enten man føler at alle mennesker fortjener livets rett eller ikke, så trenger man ikke argumentere for det - det er ens egen mening, basert på ens egen moral, bedømmelse av rett og galt og rett og slett magefølelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...