Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll

Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

• McCain
      102
    • Obama
      802

Anbefalte innlegg

Akkurat nå er stillingen følgende:

Demokratene: Kandidaten må ha minst 2025 delegater for å vinne

Hillary: 825

Obama 732

Republikanerne: Kandidaten må ha minst 1191 delegater for å vinne

Huckabee: 169

McCain: 615

Romney: 268

Heia Hillary! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er forvirret.

Dagbladet sier en ting om valget, VG sier noe annet, Aftenposten sier sitt og Nettavisen har en annen story.

Hvordan skal jeg kunne følge med i valget, når alle avisene forteller ulikt om hvem som leder og med hvor mye?

Lenke til kommentar

Du følger med amerikanske medier. :)

En annen ting enn penger og bevegelse som taler for Obama når det ser ut til å bli McCain som blir republikansk presidentkandidat, er jo at han er mer valgbar mot McCain enn Hillary vil være. Hillary leder tross alt kun fordi hun foreløpig har fått støtte fra flere ubundne delegater, på bundne delegater er det omtrent likt. Hvis det så blir klart at McCain blir den endelige presidentkandidaten for republikanerne, kan flere av de ubundne delegatene ende opp med å endre standpunkt fra Clinton til Obama, rett og slett fordi de tross alt er demokrater og ønsker en demokratisk president, og dermed ser på Obamas sjanser mot McCain som bedre enn Clintons. Så forspranget til Hillary kan fort vise seg å bli mindre enn det er per dags dato, men det er også vanskelig å si nå når ting er så åpent og det er såpass lenge til nominasjonsvalget.

Men spennende å følge med hvert fall. Når er de neste valgene? Fredag?

Lenke til kommentar
Jeg er forvirret.

Dagbladet sier en ting om valget, VG sier noe annet, Aftenposten sier sitt og Nettavisen har en annen story.

Hvordan skal jeg kunne følge med i valget, når alle avisene forteller ulikt om hvem som leder og med hvor mye?

Ja, norske medier er veldig dårlige, men det er kanskje ikke så rart. Jeg følger mye med på CNN, på nett leser jeg bare amerikanske medier. CNN sin nettside er veldig bra: HER

De har en grei oversikt over hvor mange delegater hver kandidat har, når og hvor neste nominasjonsvalg er, pluss annet stoff om du vil lære mer om hvordan prosessen fungerer

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
Heia Hillary! :thumbup:

Ganske tragisk, dette her. Du heier på republikanerne, og som vil ha Hillary som demokratenes kandidat fordi du vet at Obama er en mye større fare enn Hillary.

Vel, litt morsomt er det også. Bortsett fra uærligheten der du ignorerer det Obama faktisk sier i Pakistan-saken.

Lenke til kommentar
Ganske tragisk, dette her. Du heier på republikanerne, og som vil ha Hillary som demokratenes kandidat fordi du vet at Obama er en mye større fare enn Hillary.

Vel, litt morsomt er det også. Bortsett fra uærligheten der du ignorerer det Obama faktisk sier i Pakistan-saken.

Hillary er for det meste neokonservativ kjerring som blir kalt demokrat fordi hun tilhører det partiet, Obama er forsåvidt bedre, men det er ikke mye om å gjøre.

Alle de fire "store" kandidatene suger.

Menneskeheten suger :(

Lenke til kommentar

Jeg er drittlei mediene nå. I går kveld kunne vi lese at Obama hadde ledelsen i California, og hva skjer? Jeg våkner opp og ser at han ikke har vunnet. Det samme skjedde før primærvalget i New Hampshire, der han hadde en "klar ledelse", samme greia om igjen. Skal slutte å stole så inni hampens mye på disse mediene.

Lenke til kommentar
Huckabee vinner West Virginia, en konservativ stat.

Huckabee: 52%

Romney: 47%

McCain: 1%

Delegater på republikansk side, hvor tallene fra West Virginia er talt med. For seieren i West Virginia får Huckabee 18 delegater mens de andre republikanerne ikke motater en eneste en.

Dette må være helt feil. Hvorfor får du alle tallene dine fra? Antall delegater pr. kandidat er helt feil også.

ARLINGTON, VIRGINIA – In today’s West Virginia Republican State Convention, Republican candidate Ron Paul’s campaign secured three of the 18 national delegates up for grabs.

“Our goal is to secure as many delegates to the national GOP convention in Minneapolis-St. Paul as possible,” said Ron Paul 2008 campaign manager Lew Moore. “Securing three delegates in West Virginia is an important step in that direction. We plan on locking up more delegates before the day ends.”

In an agreement first reported by West Virginia television station WSAZ, the three Ron Paul delegates were secured through an agreement with the Mike Huckabee campaign.

Ron Paul delegates to the state convention swung their support to Huckabee – putting Huckabee over the top – after Congressman Paul was eliminated in the first round of voting. With three national delegates, Ron Paul secured 17 percent of the 18 delegates that were decided at the State Convention.

http://www.ronpaul2008.com/

Lenke til kommentar
Jeg er drittlei mediene nå. I går kveld kunne vi lese at Obama hadde ledelsen i California, og hva skjer? Jeg våkner opp og ser at han ikke har vunnet. Det samme skjedde før primærvalget i New Hampshire, der han hadde en "klar ledelse", samme greia om igjen. Skal slutte å stole så inni hampens mye på disse mediene.

Det som skjedde begge gangene var noen velvalgte tårer fra Hillary. Amrikanerne er et enkelt folkeslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...